) en daar is recentelijk een jonge kwpn-er van 4,5 jaar bijgekomen. Pony is 1.50 cm en kwpn-er is 1.76 cm.Sinds dat deze twee knaapjes samen in de wei staan zijn ze de hele dag met elkaar aan het spelen. En dan bedoel ik ook serieus...de HELE dag samen aan het stoeien. Soms word er een hapje tussendoor gegeten, maar dan hollen en buitelen ze weer samen door de wei: tegen elkaar op steigeren, staartje trekken, treintje rijden, peesjes happen, kaakje bijten, ik klim op jou - jij klimt op mij.
De wintervacht van beider heren is uitgeplukt en ze zitten onder de kale plekken van het bijten.
Als je het ziet lig je echt in een deuk, ze hebben zo'n lol met elkaar.....het is echt spelen.
Maar....(er is altijd een maarrrrr
) vanavond haalden wij twee pubers uit de wei die écht zeiknat waren van het zweet en stonden te stomen alsof ze in de fik stonden. Beiden nog natrillend van het spelen, hadden we ze los gelaten dan waren ze gewoon weer met spelen doorgegaan.Ze verbruiken zo veel energie: kwpn-er eet bijna een baal hooi per dag (+ overdag in de wei) en dikke pokkel-pony heeft ineens een schoft (had ik nog nooit gezien...
)Maar, mijn vraag is nu: spelen is natuurlijk hartstikke leuk en goed voor ze....maar is dat nog zo gezond als je ze zwaar bezweet, dampend en trillend van inspanning uit de wei haalt ?