weglopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RaniFreaak

weglopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 14:52

Ik moest zoals altijd in de vakantie voor een pony zorgen. Het was al 9uur s'avonds toen ik ze in de stal ging zetten en eten geven. Ik riep ze en schudde met het eten. maar ze kwam niet. Toen ik naar haar ging met het eten ging ze lopen. Dus heb ik haar maar laten staan en geen eten gegeven. Was ik wel wat ongerust want normaal staat ze altijd in haar stal in de nacht. de staldeur was wel open namelijk een inloopstal. Mijn mama zei dat er niks ging gebeuren. De volgende dag ging ik s'ochtends voeren en hij kwam. Ik heb toen even gereden. En de rest van de dag laten doen. Maar toen ik s'avonds weer kwam voeren kwam hij weer niet. En hij liep weer hele tijd weg. Toen heb ik een deel van de wei afgezet met sprongen en een opening gelaten en hem daar dan in laten lopen. Toen heb ik het toe gedaan en heb ik hem laten lopen tot hij vanzelf naar me kwam. Maar toen hij kwam was hij beweet. Dus toen heb ik ermee gewandeld tot hij droog was. Het was ondertussen al 10u s'avonds. En mijn mama wou vertrekken. Dus toen hij droog was hem in zijn stal gezet eten gegeven en drinken gecontroleerd. Hooi gegeven en door gegaan. De volgende dagen was er niks aan de hand. Maar was dit wel de juiste manier om hem in zijn stal te kunnen zetten? Of wat zou ik beter gedaan hebben? Op Eten en koekjes kwam hij niet. En weet iemand waarom hij niet in zijn stal wou? De eigenaars zeiden dat het kwam om dat er die dag dat hij er niet in wou er een veulentje en zijn moeder in de wei aan de andere kant van de straat zijn gezet. Zou dat kunnen? En iemand tips wat ik de volgende keer zou kunnen doen als het nog een gebeurd?

Dorus

Re: weglopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:01

Het paard speelde een spelletje met je. Hij doet alsof hij niet naar binnen wil en als jij hem dan laat staan heeft hij gewonnen. Doordat je hebt doorgezet heb je hem uiteindelijk toch gekregen waar jij wilde en ik denk dat je dat goed hebt gedaan.

RaniFreaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:37

Ik denk wel dat het de beste oplossing was de volgende dagen deed hij het ook niet meer. Maar weet misschien iemand of ik iets anders zou kunnen gedaan hebben?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:54

RaniFreaak schreef:
Ik denk wel dat het de beste oplossing was de volgende dagen deed hij het ook niet meer. Maar weet misschien iemand of ik iets anders zou kunnen gedaan hebben?

nee , waarom anders als het werkt zo , de aanhouder wint en een nachtje buiten is niet zo erg hoor ;)

Nathalie137

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:06

Als mijn pony niet wil komen stuur ik haar bewust weg, na 10 min vind ze dit niet meer leuk en komt ze uit zichzelf

Groetjes NAthalie