Welke auto kopen voor 2 pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Welke auto kopen voor 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 03:16

Ik las dit bericht [VN] EU versoepelt over twee jaar de regels voor trailers en dat stemde me vrolijk <:) :){ ;) .

Ik wil binnen nu en 2 jaar wel een nieuwe auto aanschaffen, maar niet teveel (want we hebben al een grote/dure) er aan uitgeven. Maar het liefste wel 1 waar dus een trailer met 1 paard achter kan (volgens die nieuwe regels).

Maar ik heb geen idee welk merk auto hiervoor nou in aanmerking zou kunnen komen, kan jij me helpen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 06:52

wat weegt je trailer ledig en vol gewicht.
wat wij zijn gaan kijken in overijssel bij marsman voor een pony trailer voor 2 pony's inc koetsframe voorop deze mocht geladen 1300kg wegen,heb ik bij de rdw gekeken wat onze bmw 325i 94' mocht trekken en dit was geremd 1400kg.dus deze trailer gaat het worden als we het geld hebben.
Zidore schreef:
Ik las dit bericht [VN] EU versoepelt over twee jaar de regels voor trailers en dat stemde me vrolijk <:) :){ ;) .

Ik wil binnen nu en 2 jaar wel een nieuwe auto aanschaffen, maar niet teveel (want we hebben al een grote/dure) er aan uitgeven. Maar het liefste wel 1 waar dus een trailer met 1 paard achter kan (volgens die nieuwe regels).

Maar ik heb geen idee welk merk auto hiervoor nou in aanmerking zou kunnen komen, kan jij me helpen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:45

Ik zou niet te hard vooruit hollen op de regels. Ik heb hier nog een aardige grijs-kenteken auto staan, dat zou ook niet meer veranderen, weet je nog..........
keona schreef:
wat wij zijn gaan kijken in overijssel bij marsman voor een pony trailer voor 2 pony's inc koetsframe voorop deze mocht geladen 1300kg wegen,heb ik bij de rdw gekeken wat onze bmw 325i 94' mocht trekken en dit was geremd 1400kg.dus deze trailer gaat het worden als we het geld hebben.

Doe eens een plaatje.

Tip: ben even alert op de toegestane kogeldrukken van auto en trailer.

Dorus

Re: Welke auto kopen voor 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:56

Bedenk eens hoe een lichtere auto reageert als je paard in de trailer gaat staan dansen? En bedenk eens hoe een zwaardere auto daarop reageert?

Ongeacht de regels, ik zou echt never nooit nie een lichtere auto voor een trailer zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:58

ik ook niet. Dood eng! Haal ik liever mijn BE.. Wij hebben een dodge ram ervoor, heerlijk :P maar wel duur.. Is gelukkig niet mijn auto haha!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 02:36

ik zeg ook niet dat je er perse een lichte auto voor moet zetten, als het een goede combinatie is kan het toch ook??

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 06:46

kogelruk is al over gesproken ,dit was in orde
ikke schreef:
Ik zou niet te hard vooruit hollen op de regels. Ik heb hier nog een aardige grijs-kenteken auto staan, dat zou ook niet meer veranderen, weet je nog..........
keona schreef:

Doe eens een plaatje.

Tip: ben even alert op de toegestane kogeldrukken van auto en trailer.