Wie heeft er ervaring met een onderdeken? Mijn paard staat momenteel met een (ongevoerde) ruime regendeken en ik zou er binnenkort een onderdeken onder willen doen.
Welke zijn aan te raden? Verschuift de onderdeken niet of knelt het?
Ik heb een Silvano onderdeken van paardenboulevard. Deze is gemaakt van nylon, wat schuurplekken voorkomt. En inderdaad.... Nog steeds geen schuurplekken en de deken blijft prima liggen. Knellen doet hij ook zeker niet, omdat hij van nylon is gemaakt. Dit materiaal glijdt over de vacht. Katoen, fleece enz. blijven achter de haren hangen en daarmee krijg je op ten duur schuurplekken. Wat ik ook fijn vind aan deze deken is dat hij 3 buiksingels heeft in plaats van 2. Zo sluit hij veel mooier aan en blijft hij super liggen.
Ik heb een 200 grams onderdeken met daaromheen een dekensingel, met daarover een 200 grams waterdichte deken, blijft perfect liggen!
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 24-11-10 00:22
Ik heb een onderdeken gekocht van Harry Horse, het heeft singelgaten waar je de singels van de bovenste deken door kan halen zodat het niet verschuift. Ik moet het nog gaan gebruiken dus ik kan je nog niet vertellen of het zo fijn is als ik denk dat het zal zijn.
Ik heb een dekensysteem waarbij ik de onderdeken bij de hals en achter de billen kan vastmaken aan mijn buitendeken. Ik heb een Rambo Original Lite met een horseware liner eronder. Dat schuift niet, blijft perfect liggen, terwijl de dekens wel over elkaar heen kunnen glijden tijdens het bewegen, omdat ze de buitenzijde van de onderdeken en de binnenzijde van de regendeken glad van oppervlak zijn.
Ja, dat zijn die Rambo's inderdaad! Die had ik ook gezien en ga ik mezelf volgend jaar kado doen (moet ik echt voor sparen Dan dan ben je wel klaar voor de komende 5 jaar )
Mri
Geplaatst: 24-11-10 09:39
en een staldeken eronder? dan zitten er gewoon singels ed aan
jwbos
Geplaatst: 24-11-10 10:26
Misschien is dit iets voor je, dit is een onderdeken met een gesloten voorkant en de beensingels gaan door singelgaten waardoor de deken niet kan schuiven ook niet tijdens het losgooien van je paard;
Gemaakt van een 70 Denier Nylon Buitenkant, 180 grams fibervulling en een 70 Denier voering. Het matriaal ademt goed en blijft hierdoor niet vochtig. De Beensingels van de bovendeken gaan door verstevigde uitsparingen en zorgt ervoor dat de onderdeken perfect op z'n plaats blijft. Deze deken heeft een gesloten voorkant.
De Onderdeken is eenvoudig te wassen in de wasmachine.
de onderdekens van harry's horse zijn super. Jaren naar gezocht naar onderdekens met loopsplitten e.d. Ik heb ze nu 2 jaar en al die 2 jaren lagen ze perfect, lekker warme en geen schuurplekken. Het geld meer dan waard. Goede pasvorm, goede kwaliteit en goede ligging. Een aanrader.
Ik zit ook te twijfelen voor een onderdeken maar kan iemand me vertellen wat het voordeel van een onderdeken is ten opzichte van een "gewone" staldeken eronder?
Ik had ook een onderdeken van HH. Lag altijd perfect en schuurde niet en was wel lekker warm. Ben dit jaar dekenloos dus heb m weg gedaan. Maar als ik weer aan de dekens zou gaan denk ik dat ik deze weer zou halen.