ik heb een vraag welke deken hebben jullie nu op je paardje
het begint te vriezen het word kouder ,, mijn merrie staat nu onder een regendeken niet gevoerd , maar heb t idee dat ze t niet warm heeft ,, maar ben bang als ik nu al een dikke deken op doe dat ze dan als het min 10 is of zo dan onder drie dekens zou moeten ,, hoe lossen jullie dit op en hoe schatten jullie dit in , vorig jaar ging ik met mijn stalgenootje mee kwa deken , maar haar paardje is nu geschoren die van mij niet ,,
Dekens is altijd lastig. Er zijn mensen die hun paard nu al onder 300 gram of meer hebben staan, ook als ze niet geschoren zijn. Mijn haf, die 24/7 buiten staat, staat onder een ongevoerde regendeken. Ik heb niet de indruk dat hij het te koud heeft, aangezien hij dan zijn schuilstal veel meer gaat gebruiken. Vorig jaar stond hij ineens veel binnen. Onderdeken van 100 gram erbij en hij stond weer hele dagen buiten. Kortom, goed kijken naar je paard. Mijn haf wordt van het weekend dekenmodel geschoren (dus buik kaal, tot halverwege de flanken, hals nagenoeg kaal, rug en billen blijven behaard en benen ook). Dan krijgt hij er 100 grams onderdeken bij.
isaja
Geplaatst: 19-11-10 11:42
Ik heb net 2 regendekens van 200 grams besteld, momenteel staan ze op de wei met een 0 grams regendeken en een staldeken eronder maar ze blijven nog steeds fluffy. Denk ook dat ik dadelijk aan het scheren kom
Yessy
Geplaatst: 19-11-10 11:44
Ik heb er zo'n bucas deken opgegooid die van -5 tot +15 kan, dat scheelt een hoop want ik ben ook heel slecht in bepalen wat voor deken erop moet. Wordt het nou straks structureel onder de -5 dan gaat er een winterdeken met daaroverheen een ongevoerde regeldeken met hals op
Overigens heeft die van mij hoe dan ook een dikke vacht, waarschijnlijk omdat ze dit jaar voor het eerste overdag buiten staat, op haar vorige stal kwam ze er dagelijks max 2 uur uit!