Brandmerk ( lijsten? )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Brandmerk ( lijsten? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 00:51

Hoi bokkers, ik heb al 2 sites geraadpleegd zonder veel succes

namelijk deze

http://www.pferdekutscher.de/home/brand/brand.html
en http://www.horsedata.co.uk/horse_brands.htm

Het brandwerk is op de rug geplaatst, maar het is me even ontglipt.. Het was ongeveer een Q - sj met een lange lijn eronder en dan nog een letter

Ik kan pas volgende week opnieuw kijken bij dit lieve paardje maar ben toch benieuwd of jullie nog bronnen voor me hebben of jullie een beetje herkennen? Groetjes loesje, x

daffie1986

Re: Brandmerk ( lijsten? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:43

als het op de rug geplaatst is zal het zoiezo geen heet brandmerk zijn zoals die 2 pagina's die je opgeeft. Op de rug wordt meestal een brandmerk d.m.v. bevriezen geplaats(vriesmerk) Ik heb er ooit een meegemaakt en dit was een paard afkomstig uit rusland. Maar ik wacht met spanning op een afbeelding, maak dus even een foto is wat makkelijker.

Tessebes

Re: Brandmerk ( lijsten? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:22

Ik kan je helaas niet helpen met je brandmerk, maar bedankt voor de eerste site, ben ik er eindelijk na 10 jaar achter dat mijn toenmalige bijrijdpony een weser-ems pony was. Ik kon toendertijd het brandmerk nergens vinden, maar beter laat dan nooit! :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:33

Was dat brandmerk in de kleur van de haren of was dat wit of zaten er geen haren meer? Dat geeft nl. de informatie of het een brandmerk of vriesbrand was.
Ben wel erg benieuwd naar foto's, misschien wordt het dan toch makkelijker te herkennen.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:00

Jet schreef:
Was dat brandmerk in de kleur van de haren of was dat wit of zaten er geen haren meer? Dat geeft nl. de informatie of het een brandmerk of vriesbrand was.
Ben wel erg benieuwd naar foto's, misschien wordt het dan toch makkelijker te herkennen.

De haren waren wit, en ha verder boven, wat fijn voor je!
En wat vindt je hiervan, ik heb speciaal gekeken wat het merk weer was en ben het al vergeten :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:31

Jij bent een sukkel :D ! Nou ja, dat kan mij ook zomaar gebeuren. Dan moet ik iets onthouden en dan schrijf ik het niet op.... Vergeet het gegarandeerd.
Nou ja, vast binnekort een herkansing ;) .
Als het witte haren zijn is het geen brandmerk, maar dan is het gevriesbrand, dat wordt nog lastiger te achterhalen. Weet je ook toevallig wat voor ras het is, of uit welk land het vandaan komt oorspronkelijk? Heb je het paspoort gezien en kan je daar iets uit opmaken?

Nou ja, weer wat vragen, wie weet komen we er zo met elkaar achter.