auto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tietse438

auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 22:36

hoi ik heb even een vraagje
ik wil graag een nissan petrol als auto voor de trailer maar die zijn onbetaalbaar in de belasting en verzekering
nu vraag ik mij af hoe anderen dat doen want zie er veel rijden met trailer maar ik weeet zeker dat ze er niet zoveel voor uit gaan geven. ik hoorde iets van grijskenteken maar hoe zit dat en wie kan dat?

groeten

Mootje

Re: auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:40

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:46

Een oldtimer op oldtimer verzekering en belastingvrij

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:50

Een Nissan Patrol weegt nou eenmaal behoorlijk wat en is niet grappig om te rijden op benzine, als je zo'n dikke bak wilt rijden zul je dus in de buidel moeten tasten.
Grijs kenteken mag alleen maar onder bepaalde voorwaarden dus dat is voor veel particulieren niet te doen.

Lees dit topic eens door en dan vindt je genoeg andere auto's die voor trailers passen. [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:49

cissy schreef:
Een Nissan Patrol weegt nou eenmaal behoorlijk wat en is niet grappig om te rijden op benzine, als je zo'n dikke bak wilt rijden zul je dus in de buidel moeten tasten.
Grijs kenteken mag alleen maar onder bepaalde voorwaarden dus dat is voor veel particulieren niet te doen.

Lees dit topic eens door en dan vindt je genoeg andere auto's die voor trailers passen. [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Dat grijs kenteken voor particulieren is niet anders dan het al jaaaaren is, echter hebben ze de belastingregels wat aangepast, lees: de particulier betaald voor grijs kenteken bijna even veel als voor geel kenteken. Het enige wat je als particulier niet betaald zijn de provinciale opcenten. De toeslagen voor Diesel en LPG wel, dit in tegenstelling tot een bedrijf.

Daarnaast zijn er best Nissan Patrols te vinden van voor 1987, die daarmee dus belastingvrij zijn (of snel worden). Pas op de valkuil dat auto's van na 01-01-1987 NOOIT belastingvrij zullen worden!

cissy

Re: auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:31

dat bedoel ik ook Ikke, het scheelt niet zo veel met geel, alleen voor bedrijven is het interessant.