Mijn paard staat onderwater ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alesha

Mijn paard staat onderwater ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:44

Hoi,
Ik heb een pony die 24/7 buitenstaat (het is een shet, die geen deken draagt en een dikke wintervacht heeft..)
maar nu tijdens al die regen loopt niet al het water meer weg en liggen er grote plassen in de paddock..
Ik weet niet of het veel kwaad kan, hij kan namelijk wel droog staan maar heeft niet meer zoveel ruimte daardoor.
Wat denken jullie? Kan hij hier blijven staan? En hoe moet ik het overtollige water weghalen?
Groetjes!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:49

Heeft hij echt een droge plek of is het gewoon een stukje zand of is het een apart stukje? Het is in ieder geval niet echt heel goed voor zijn hoefjes en beentjes om langere tijd in het water te staan.Denk daarbij aan rotstraal en mok bv.

Wij groeven vroeger wel eens gleuven in de bak zodat het water daardoor weg liep maar als je pony ook in de bak staat zou ik dat niet doen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:10

Als ze een plek hebben om droog te liggen enzo lijkt me dit wel voldoende eventueel ook een schuilstal dat is helemaal ideaal voor de rest tja met het weer van de afgelopen dagen is het geen wonder dat het onder water staat was hier bij de shets ook wij hebben een greppeltje gegraven naar de dichts bijzijnde wei en toen was de volgende ochtend de grootste plas wel weg.

Flying_Indo

Re: Mijn paard staat onderwater ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:12

Te lang in de nattigheid staan is ook niet goed voor je Shet.
Kan je hem niet even op het droge zetten totdat de ergste wateroverlast weer weggezakt is?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:13

Ik graaf idd gleuven vanaf de plassen maar de buitenkant zodat het water weg loopt. Mijn Deltawerken noem ik dat altijd :=

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:32

Het eerste wat ik dacht , geef hem een paar flippers en een snorkel maar daar schiet je geen ruk mee op.

Afgezien van de delta werken aanleggen is er niet zoveel wat je kan doen, of je moet een kuil graven en een dompelpomp er inhangen en met een aggregaat aan de gang voor de stroom voorziening en een hok om de aggregaat heen bouwen tegen de regen en het lawaai wat in zijn geheel weer afgezet moet worden anders valt je pony mogelijk in je zelf gegraven kuil........ draaf ik te ver door???

Misschien is het een idee om eens te kijken of er in de buurt een pension stal of manege is waar je voor een maand je shet kan stallen.
Voor een shetje is er meestal wel een plekkie te vinden

Tja en rotstraal of mok daar zit je ook niet op te wachten, je shet zeker niet.

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:41

hahaa bij ons noemen ze het ook de deltawerker en ben ik de deltawerker.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 01:22

Wij hebben een stuk bestraat en overkapt, daarnaast gelukkig altijd 1 of 2 droge stukken in de wei :D Daar ben ik ook echt wel blij mee. Een paard heeft gewoon een plekkie nodig om lekker op te drogen en te liggen.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 21:46

Hoi,
dankjewel allemaal!
Het probleem is opgelost nu , gelukkig (:
Ik heb geul gegraven naar het slootje toe, en er is een stukje bestraat..
Maar er is nu iniedergeval geen probleem meer met het water.
Xxxx

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:29

Wat goed dat je het zo snel op hebt gelost, fijn voor je paardje!

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 20:06

Dankjewel :o
ja hij was er erg blij mee. (:
X