wij hebben 3 jaar geleden ook een Welshje gekocht, was eerste weken een schat, maar daarna ging hij dreigen, bijten, trappen, alles.
eerst hebben wij ook de 'harde aanpak' geprobeerd, maar hier werd het alleen maar erger door. Hij stond al die tijd met een andere pony, waar ik op reed, hij kwam er bij zodat deze pony niet zo eenzaam was. toen de pony om omstandig heden een half jaartje weg was, bleef hij bij ons thuis staan. toen hebben we hem veel aandacht gegeven, en het ging steeds beter. toen hij nog samen met de andere pony stond, kreeg hij gewoon aandacht tekort, dat was het probleem. dan komt hij de aandacht op eisen op zn eigen manier

Zijn karakter is ook gewoon dat hij zo happerig is, maar hij bijt nu soms nog in de lucht. alleen als hij echt zn kont naar me keert, schop ik er tegenaan, dat is volkomen normaal gedrag voor een paard, dus dan heeft hij ook snel door dat hij even niet moet komen zeuren. verder zal het nooit een bijtloze pony worden, en straffen heeft geen zin, hij word er alleen valser van. Nu hebben we hartstikke lol samen, terwijl ik een tijd terug had gezegd, we verkopen m.
het moraal van het verhaal is dus dat je misschien niet alleen dit soort dingen oplost met 'geweld', maar vaak ook met liefde en aandacht.