Vergelijkbare merken The North Face

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Vergelijkbare merken The North Face

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 16:35

Ik wil graag een heerlijke winterjas (om te paardrijden) en mijn oog was gevallen op een North Face winterjas. Wind en waterdicht, heel veel goede dingen over gelezen maar mijn god wat zijn die krengen duur :=
Weet iemand een vergelijkbaar merk (dus voornamelijk wind en waterdicht en lekker warm!) maar dan in een wat schappelijkere prijsklasse?
En vertel me gelijk je ervaringen ermee 8-)

SillyB

Re: Vergelijkbare merken The North Face

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:37

musto :j is eigenlijk een duur zeilmerk maar heeft ook hele goede jassen om mee te rijden

wel ook aan de prijs denk ik..

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 16:40

Heb gelijk eventjes gekeken, die zien er ook goed uit maar inderdaad ook nog erg aan de prijs :D

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:44

Vergelijkbaar aan North face :D , nee dan zijn ze nog steeds die prijsklasse want North Face heeft echt speciale stoffen/materialen waar ze mee werken dus vandaar ook die prijs.(ze zijn echt waanzinnig :j )
Maar als je gewoon een wind/waterdichte jas wil kijk dan is naar een Regatta,Icepeak jassen dan kan je voor rond de 100 euro klaar zijn.
Die zijn in ieder geval wind/waterdicht niet altijd ademend en dat is die van North Face weer wel.
Het zijn kwalitatief ook goede jassen maar niet te vergelijken met North Face.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:49

The North Face is een klasse apart, mooi spul, maar enorm duur.

Ik zou denk ik zelf gaan kijken voor een Mountain Horse jas. Mooi spul en stukken beter betaalbaar. Mocht je echt een ski-/sportjas zoeken, dan zou ik het rek bij Perry eens doorzoeken :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:30

Hmm van die rasechte ski jassen vind ik meestal afschuwelijk. Dat vind ik zo fijn aan North Face, ze zijn ook nog redelijk modieus.
Mountain horse ga ik even opzoeken.

Ik vond via google ook nog het merk Helly Hansen, heeft iemand daar ervaring mee?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:34

Geen persoonlijke ervaring, maar wel een vriendinnetje dat veel zeilt en die jassen altijd draagt. Het is een kritisch persoon, dus ik kan zo aannemen dat ze erg fijn zijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:34

Ik heb zelf verplicht voor school een North Face :o
En voor het rijden, vind ik persoonlijk de kingsland jassen ideaal :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:08

Mijn North Face jassen zijn goedkoper dan mijn andere outdoor jassen die ik gehad heb. Je levert vrijwel altijd op kwaliteit in, als je voor een goedkoper merk gaat.

Ik heb ook een hele fijne Musto, en vroeger had ik Tenson's.

Je zou nog kunnen kijken naar een Horseware jas, die is wel goedkoper, maar dat is een tussenjas, geen echte winterjas.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:30

Ik heb dit jaar een jas van Vaudé gekocht. Hij is heerlijk warm en ademend en waterdicht.
Ik heb er inmiddels een paar regenbuien mee overleefd, echt goed waterdicht. En hij is niet overdreven dik, maar toch warm, vind ik ook een pluspunt.
Hij was alleen ook niet goedkoop, maar ik vrees dat dat met al dat soort outdoorkleding het geval is.
Wellicht dat je van Wildbeast (eigen merk van Perry) op wat betaalbaarders uitkomt. Ik heb daar een zomerjas van gekocht dit jaar en ook die is superwaterdicht en draag heerlijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:35

Dit ga ik even volgen.
Zelf heb ik een fijn getaileerd windjack van Human Nature, bevalt tot nu toe goed.
Die hebben ook een hele lekkere hoge kraag.
Misschien in die richting zoeken?

Kostte rond de 100 euro.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 10:51

Ik ga alle genoemde merken is even nakijken :) Heb van Helly Hansen tot nu toe wel mooie jassen gezien ook.

Maar misschien is het toch maar beter dat ik even ga sparen en voor volgende winter een goede north face koop. Neem aan dat die jassen jaren meegaan?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:56

Dat zeker! (wel onderhouden volgens voorschrift en met speciaal spul anders zijn ze zo niet meer waterdicht)