[PG] Bruine welsh C-pony merrie Spirit uit 1995

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine

[PG] Bruine welsh C-pony merrie Spirit uit 1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 12:27

Ik ben op zoek naar de eigenaar van mijn vroegere pony Spirit.

Spirit is waarschijnlijk een Welsh merrie (ze heeft geen papieren) en ze is ongeveer 1.30m hoog. Ze heeft zwarte manen en staart, zwarte beentjes en een heel klein kolletje. Ik denk dat ze op het moment ongeveer 15 jaar is, we wisten de leeftijd niet zeker toen ik haar kreeg.

Ik heb Spirit gekregen in de zomer van 1998, de dierenarts heeft haar toen op ongeveer 3 jaar geschat. Ongeveer anderhalf/twee jaar later is ze verkocht aan mijn bijna-achterbuurmeisje omdat ik te groot en te zwaar voor haar werd. Helaas hebben zij ons nooit laten weten aan wie ze doorverkocht is toen dat meisje ermee stopte en ik ben haar dus rond die tijd uit het oog verloren (denk dat het rond 2002/2003 is geweest maar weet het niet 100% zeker.)

Op haar inentingsbewijs stond de naam 'Bold Spirit Monarch', een nietszeggende naam die ik toen zelf als jong Pennymeisje heb bedacht :P Ik weet niet of ze nog steeds hetzelfde heet maar door mij en door mijn achterbuurmeisje werd ze Spirit genoemd.

Spirit was altijd een felle tante maar wel ontzettend lief. Ze was gek op knuffelen en ik heb er vrij actief dressuurwedstrijdjes mee gereden. Springen en boscrossen vond ze ook heerlijk.

Weet jij of ken jij iemand waar Spirit nu is? Ik zou het ontzettend fijn vinden om wat over haar te horen!

[Foto's heb ik nu geen beschikking over, komen morgen!]
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 04-05-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS titel aangepast

Sabine

Re: [PG] Bruine 15 jarige welsh C-pony merrie Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 17:00

Zoals beloofd, de foto's!

Afbeelding
(foto gemaakt in 1999)

Afbeelding
(met mijn 'achterbuurmeisje', foto gemaakt in 2005).

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 11:57

Schopje, misschien dat iemand mij in het nieuwe jaar wel kan vertellen waar Spirit is? :)

lenore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:49

ik geloof dat ik haar ken van een wedstrijd ofso

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 23:51

En ik gooi hem weer even omhoog, omdat helaas nog niemand mij heeft kunnen vertellen waar ze is! :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 08:26

Helaas nog steeds niks.. Reactie gekregen van iemand die dacht dat ze als manegepony op haar manege terecht was gekomen maar helaas nog geen foto gezien om hier wat over te kunnen zeggen. Misschien iemand anders? :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 21:03

Schopje!

/3

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:24

Sabine schreef:
Schopje!

/3

Nogmaals :)

anoukdriesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:54

hoi ik ben anouk en ik heb ook zoon pony ge had die ook spirit hete en die is verkogt aan manege het halster ik heb gehoord dat ze bij die mensen op de kamping flak bij een wijtje hebben en dat ze daar nu staat en ik denk dat ze er niet veel meer op rijden ze staat daar lekker hele dagen op de wei

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 09:57

Bedankt voor je reactie Anouk! Heb je misschien een foto van jouw verkochte pony? Ik ben heel benieuwd!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:36

Heel voorzichtig kom ik hier goed nieuws melden.. Heb een drietal foto's van Anouk ontvangen en de pony lijkt echt ongelooflijk veel op 'mijn' Spirit. Ook heb ik op de site van de manege een pony zien staan die er behoorlijk op lijkt. Heb er een mailtje naar de manege aan gewaagd en als dat me te lang duurt ( :7 ) ga ik bellen!
Ik heb er klamme handjes van en ik durf nog niet echt blij te zijn.. maar het begint erop te lijken dat ik een spoor heb gevonden naar mijn allerliefste eerste pony! :D

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:39

Wat fijn voor je!

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:47

Het is al een tijdje geleden dat er op dit topic is gereageerd.
Weet je al of het echt spirit was op die manege??
Hoop het voor je!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 11:10

Wat leuk dat je dat vraagt!
Het blijkt dat ik het verkeerd begrepen had, Spirit was niet van de manege, maar stond daar gestald. Ik heb nog vaker contact gehad met anoukdriesen via de mail en ze heeft verschillende foto's gestuurd, ik ben er 99% zeker van dat het mijn oude pony is! Ze ziet er op de foto's in ieder geval precies hetzelfde uit, met dezelfde gezichtsuitdrukkingen, houdingen en hetzelde mooie koppie :)
Helaas heeft Anouk geen telefoonnummer of adres van de nieuwe eigenaars van Spirit, ze heeft me alleen kunnen vertellen dat ze op een wei in de buurt van Camping Het Haasje in Oosterhout staat. Als iemand daar meer van weet mag hij/zij het altijd melden, ik ga in ieder geval proberen contact op te nemen met de camping in de hoop dat zij weten van wie die wei is!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:12

Hoi,

Ik heb ook een wels cob pony die spirit heet.
KOn je foto's niet zien, dus weet niet of ze het is.
Ze is 11 jaar oud werd geschat.

Ik rijd er normaal nooit op hoor, ze is voor de zorgboerderij:
Afbeelding

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 11:27

Hoi Daniellejody, bedankt voor je reactie!
Mijn foto's zijn inderdaad niet meer zichtbaar zie ik, ik zal ze even opnieuw bijvoegen.
De pony op jouw foto is niet mijn Spirit, deze heeft 2 witte voetjes en aardig wat wit op de neus. 'Mijn' Spirit heeft als enigste witte aftekening een klein kolletje. Toch heel erg bedankt voor het meedenken!

Afbeelding Afbeelding

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:33

Heb je haar al gevonden?

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 11:39

LiCaJa, nou, min of meer. Het spoor is helaas doodgelopen bij de foto's die ik van anoukdriesen had gekregen. Ik ben er zo goed als zeker van dat het 'mijn' Spirit is, maar helaas had zij geen contactgegevens van de nieuwe eigenaars. Ik ben dus nog steeds op zoek, alhoewel op het moment niet meer actief. Daarom vind ik het des te leuker dat dit topic weer omhoog kwam, misschien geeft het weer wat nieuwe input!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 12:29

Helaas is er na de laatste ontwikkeling niks gebeurd en ben ik haar wederom min of meer uit het oog verloren..
Aangezien ze rond 1995 geboren was, zou ze nu ongeveer 19 jaar moeten zijn. Hoop nog steeds haar ooit weer tegen te komen!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 14:03

Ik probeer dit topic toch maar weer eens onder de aandacht te brengen, ik weet nog steeds niet waar Spirit is en zou haar ontzettend graag weer willen vinden.
Ze zou nu ongeveer 20 jaar moeten zijn, de foto's die ik van haar heb, staan in mijn bericht een paar posts omhoog (van 05-05-12).