Buitenrit voor grote groep mensen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WeCo

Buitenrit voor grote groep mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:57

Wie weet er, ergens ongeveer in het midden van een land, een manege waar ze paarden verhuren voor een buitenrit aan een grote groep mensen ?

Lisan89

Re: Buitenrit voor grote groep mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:59

Wat is een grote groep mensen?!

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 00:13

ongeveer 15 tot 20 mensen.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:15

Ik denk dat het verstandig is om eerst te beslissen waar je ongeveer heen wilt!
Afgelopen zondag heb ik een buitenrit gemaakt met meiden uit Groningen en Utrecht, en zijn we in Steenwijk terecht gekomen!
We hebben heel wat maneges afgebeld, want niet iedereen doet meer buitenritten met dit weer!
Steenwijk heeft wel een supermooie omgeving om te rijden, of ze voor grote groepen doen, weet ik niet!

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 00:18

Ja dat maakt ons niet zo heel veel uit, de mensen komen uit het hele land, dus centraal in Nederland zou het mooist zijn. Blijkt gewoon dat de groep gewoon erg groot is voor de meeste maneges, vandaar mijn vraag of iemand een manege kent die wel dit soort grote groepen kan herbergen. Vervolgens zien we wel of de omgeving ons past.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:18

Wij zijn met een groep van 10 meiden nabij Kaatsheuvel geweest, kan even niet meer op de naam komen, maar kan ik wel uitzoeken als je wilt.
We zijn 2 nachten gebleven en hebben heerlijke buitenritten gemaakt over zandverstuiving enz.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:20

Als ik het goed begrijp wil je paarden huren en op buitenrit, dus zonder begeleiding van manege uit.
Ik denk namelijk dat je nergens paarden mee krijgt zonder een begeleider van desbetreffende manege.

Misschien is het trouwens handig erbij te vermelden om hoeveel personen het gaat :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:22

http://www.hotelmanegevanloon.nl/?content=home krijg je wel begeleiding bij maar dat lijkt me niet meer dan normaal , je kent de leuke route's helemaal niet.
Wij werden opgesplitst in een groepje dat wel wilde springen (bospad met bomen ) en een groepje van liever niet springen. Kwamen daarna weer samen. Vond het echt een aanrader hoor.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:24

Wij hebben met onze vereniging gereden in Emmen, die kunnen sowieso wel 20 kwijt dacht ik, volgens mij waren wij de eerste keer dat we gingen met 35, over 2 groepen verdeeld.
Was wel met begeleiding!

In Dwingeloo, schijn je paarden te kunnen huren zonder begeleiding!

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 00:26

Lizz schreef:
Als ik het goed begrijp wil je paarden huren en op buitenrit, dus zonder begeleiding van manege uit.
Ik denk namelijk dat je nergens paarden mee krijgt zonder een begeleider van desbetreffende manege.

Misschien is het trouwens handig erbij te vermelden om hoeveel personen het gaat :)

Nee hoor, ik heb nergens gezegd dat het zonder begeleiding moet, en ik had ook al gezegd dat het om 15 tot 20 personen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:36

Ah zo had ik dat begrepen aangezien je vroeg waar ze paarden verhuren voor een buitenrit :)

Ik zie nu van die grote groep, zijn er aardig wat. Ik weet niet of de Roosberg aan buitenritten doet, die heeft aardig wat paarden dacht ik. Zij hebben ook altijd ruiterkampen :)

edit, heb eens gezocht op ruiterkampen voor volwassenen.
http://www.rancho-de-verano.nl/groepsaccomodatie/ doen dat, hebben zo te zien veel paarden. Misschien doen ze ook buitenritten, is wel western, wat overigens heel leuk is en heerlijk zit :)

marjoleinx15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:04

Je hebt in Barneveld ook een manege waar ik vroeger weleens op ponykamp ging, misschien kun je daar met ze alle op buitenrit?
Het bos is daar ontzettend mooi en je gaat op een begeven moment over een heel groot veld met zand in rengalop, het is echt heel erg mooi en leuk!
Je kan ook een buitenrit met springen kiezen, maar dat zat bij mijn ponykamp inbegrepen!
http://www.deburght.nl/

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:02

Bij manege van loon kan je met een groep van 8 tot 15 personen is de groep nog groter kan er ook opgesplitst worden en dan kom je uiteindelijk weer bijelkaar terecht , veel succes met zoeken :)

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:11

manege loon op zand

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:58

In Emmen bij de Eekwal of in Dwingeloo bij de Drift kun je vaak wel met grote groepen terecht.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:02

Manege de Roosberg in Bavel (bij Breda) heeft geregeld buitenritten met grote groepen.
Ook voor groepen van buitenaf, mits ze kunnen rijden.
Het is altijd onder begeleiding. Bel gerust eens voor meer informatie www.roosberg.nl
Ze hebben er ook een kamphuis waar je evt. voor een redelijke prijs kunt overnachten met een groep.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:05

WeCo schreef:
Wie weet er, ergens ongeveer in het midden van een land, een manege waar ze paarden verhuren voor een buitenrit aan een grote groep mensen ?

Manege van Loon in Udenhout. Oergezellige Brabantse gastvrijheid en brave paarden voor elk niveau. Of is dat te zuidelijk? Dan gaat er een gids mee en kun je daarna nog lekker eten ook! Ze hebben een heel keurige website. Je kan er ook boeken. Bij grotere groepen stellen ze dat wel op prijs.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:06

Met een grote groep is vaak lastig, bij de tinkerboerderij in Uden zijn wij met stal een keer geweest en dat kon tot maximaal 12 personen onder begeleiding. De meesten waren toen voor maximaal 6 personen, dus wij waren hier al heel blij mee.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:53

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:15

Ze hebben daar in ieder geval paarden genoeg zo te zien.

Allemaal bedankt voor jullie tips, ivm het weer staat het plan voorlopig even in de ijskast, maar ik heb wel wat leuke adressen gekregen, nogmaals bedankt!

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:19

Lizz schreef:
Ah zo had ik dat begrepen aangezien je vroeg waar ze paarden verhuren voor een buitenrit :)

Ik zie nu van die grote groep, zijn er aardig wat. Ik weet niet of de Roosberg aan buitenritten doet, die heeft aardig wat paarden dacht ik. Zij hebben ook altijd ruiterkampen :)

edit, heb eens gezocht op ruiterkampen voor volwassenen.
http://www.rancho-de-verano.nl/groepsaccomodatie/ doen dat, hebben zo te zien veel paarden. Misschien doen ze ook buitenritten, is wel western, wat overigens heel leuk is en heerlijk zit :)

Dit hoort bij ruitercentrum het fjordenpaard. Hier is het mogelijk om zonder begeleiding met een grote groep te gaan rijden. Is niet op westernzadels maar gewoon engels.