Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zilvermoon schreef:Ik neem aan dat je geen andere keuze hebt dan 24 uur per dag buiten? Anders zou ik dit ook niet doen als je haar ook compleet geschoren hebt.
Een halsdeken is wel verstandig zeker nu het snachts weer gaat vriezen. Je hebt hun natuurlijke dekentje weggehaald dus er moet wel weer wat voor in de plaats komen
maar hij had het niet koud met 200 gram Janientje schreef:Gewoon deze deken ophouden en goed in de gaten houden of ze er niet koud onder wordt, dan pas beginnen aan meer lagen.
500 gram zou genoeg moeten zijn voor een geschoren paard, het zijn echt geen mietjes!
Sabinee__ schreef:Beetje jammer wat je gedaan hebt, want als een paard nat is maakt dat helemaal niets uit voor de gezondheid oid..
Nu dat je haar geschoren hebt, en dan nu al zo'n dikke deken? Dat word feest over een paar maanden als het écht koud word, dan is ze al gewend aan de 500 grams ..
koetjeboe schreef:Sabinee__ schreef:Beetje jammer wat je gedaan hebt, want als een paard nat is maakt dat helemaal niets uit voor de gezondheid oid..
Nu dat je haar geschoren hebt, en dan nu al zo'n dikke deken? Dat word feest over een paar maanden als het écht koud word, dan is ze al gewend aan de 500 grams ..
Ik heb haar vorig jaar ook de hele winter met deze deken laten lopen, toen het vroor zweet ze er soms nog steeds onder voor mij een teken dat ze het niet koud had.
En toen had ze van zich zelf een dunnere vacht als nu.
.
De Kwpn met halve hals de fries eerst met hele nu zonder hals. (Ik had er wel een hekel aan als het regent) Ze hebben beide 400 grams op en staan inmiddels snachts binnen. De fries is nog steeds mooi in het haar de kwpn begint alweer te groeien. Sabinee__ schreef:Sabinee__ schreef:Beetje jammer wat je gedaan hebt, want als een paard nat is maakt dat helemaal niets uit voor de gezondheid oid..
Ik heb haar vorig jaar ook de hele winter met deze deken laten lopen, toen het vroor zweet ze er soms nog steeds onder voor mij een teken dat ze het niet koud had.
En toen had ze van zich zelf een dunnere vacht als nu.
Oke, naja, dan is het blijkbaar geen probleem, en snap ik de rede niet van je topic.
koetjeboe schreef:Janientje schreef:Gewoon deze deken ophouden en goed in de gaten houden of ze er niet koud onder wordt, dan pas beginnen aan meer lagen.
500 gram zou genoeg moeten zijn voor een geschoren paard, het zijn echt geen mietjes!
Ze was nu echt warm er onder, dus ik verwacht niet dat ze het koud heeft nu.
Maar wel of geen hals, ze heeft wel lange manen die haar hals warm houden, ze voelde onder de manen lekker warm aan.

Sabinee__ schreef:Beetje jammer wat je gedaan hebt, want als een paard nat is maakt dat helemaal niets uit voor de gezondheid oid..

Elin_ schreef:vind het een beetje stom van je (eerlijk is eerlijk) dat je eerst jachtmodel wou , maar toen maar helemaal hebt gedaan
Nu staat het paardje ook nog zo lang buiten.
Je hebt nog geen halsdeken had ik begrepen ?
Beetje onvoorbereid..
Marije_jiplover schreef:Met een jachtmodel blijven alleen de benen extra zitten ten opzichte van helemaal, dus lijkt me dat dat weinig afdoet aan welke deken er op het lijf van het paard moet?
En nogmaals, een haflinger kan een hoop hebben.
Die van mij staat nu nog met racestreep geschoren, met een ongevoerde regendeken buiten. En hij staat ook nog 24/7 buiten (met schuilstal, waar hij niet vaak in staat).
Van het weekend krijgt hij dekenmodel, dus ook de hals er (bijna) helemaal uit en zijn buik, en hij krijgt er dan 100 gram bij en ook nog steeds geen halsdeken. Is niet onvoorbereid, is een bewuste keus.
Daarnaast zegt men van de Bucas all in one dat die dusdanig ademt én isoleert, dat die de temperatuurschommelingen moet kunnen opvangen tussen een behoorlijk vorst, tot ik meen plus 14 ofzo.
Dus de deken an sich zal het paard vast wel warm genoeg houden.