Hallo, ik ben van plan een trailer aan te schaffen. Iets dat niet te duur is, vermits ik maar recreatief rij. Nu ken ik iemand die zijn trailer verkoopt. Het is een anderhalf paards, degelijk, met bescherming aan de wanden en een rubberen bodem, ook een nieuwe koppeling,... Nu is het wel zo dat de trailer houten wanden heeft en ik de trailer niet binnen kan zetten. Zal het hout niet beginnen rotten na verloop van termijn?
Mijn trailer is 7 jaar oud, en ook van hout, en hij staat ook altijd buiten. Dat gaat prima zolang als het hout maar niet beschadigd, dat is bij mij wel gebeurd door een onwijs slaand paard, dus check alles voordat je hem koopt en laat hem keuren. Ik kan mijn trailer door de beschadigingen binnen in, op dit moment inruilen voor een andere omdat hij inderdaad niet goed meer is.
In een houten trailer zou ik trapbescherming adviseren..
Flying_Indo
Geplaatst: 17-11-10 16:43
Na verloop van tijd en bij achterstallig onderhoud kan hout natuurlijk wel gaan rotten. Wij hebben eens het hout van een trailer door betonplex vervangen, dat gaat echt jaren mee. Geen losse rubber matten op de vloer laten liggen scheelt wel in rot.
Tja hout rot op een gegeven ogenblik, daar is weinig aan te doen. kunststof rot niet maar kan ook door invloed van de zon (uv straling) ook slechter worden.
Kijk vooral goed in de hoeken en de punten waar bodem + laadklep, bodem + zijwand samen komen dat zijn zwakke plekken bij elke houten trailer. (Goed kijken is met een balpen of potlood lekker prikken om te zien of en waar het rot is)
ik heb mijn trailertje nu ruim 10 jaar en volgens de kentekenpapieren is hij van 1992. Staat dag en nacht buiten en is van hout. Betonmultiplex en watervast verlijmd multiplex gaat erg lang mee. 4 jaar geleden heb ik alle wanden en bodem vervangen en dat heeft ongeveer 500 euro gekost en is hij weer klaar voor de volgende +/- tien jaar