Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
venga schreef:Of het verantwoord is weet ik niet, ik weet niet wat voor chauffeur jij bent. Maar je mag deze combinatie gewoon met een B-rijbewijs rijden.
. Het gaat erom wat het ledig gewicht is van de auto en dat is toch echt wat anders volgens mij dan wat de auto mag trekken

zap schreef:venga schreef:Of het verantwoord is weet ik niet, ik weet niet wat voor chauffeur jij bent. Maar je mag deze combinatie gewoon met een B-rijbewijs rijden.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Het gaat erom wat het ledig gewicht is van de auto en dat is toch echt wat anders volgens mij dan wat de auto mag trekken

sdi schreef:1400 kg trekgewicht van je voertuig, vergeet het maar.
Rekensom gewicht lege trailer (ca 700kg) + trekpaard (gewicht maximaal 700kg ) = 1400kg. Een beetje trekpaard weegt al snel meer dan 700kg, de grote jongens gaan zelfs tot ca 1000kg.
Maar zoals je al zegt, denk ik dat een trekpaard wel wat meer weegt dan 700 kg, dus
Mootje schreef:Er is een 'centraal' topic voor dit soort vragen: [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?