Problemen bij aanvragen startkaart. Telefoon nummer paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Problemen bij aanvragen startkaart. Telefoon nummer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:35

Het zal hier wel verkeerd staan? Maar had geen idee waar te plaatsen

Ik ben op het moment bezig om voor mijn jongste paard een startkaart aan te vragen.
Dit is de eerste keer dat ik dit zelf doe via mijn knhs. Nu ben ik bij het kopje: paard aanmelden.
Ik heb al de naam van het paard, sportnaam, ras, etc, ingevuld.

En nu ben ik bij het kopje gegevens vader. Hier staat:

Levensnummer van de vader:
Naam vader:
Geboortedatum vader:
Telefoonnummer:

Daarna wordt verder gegaan met de gegevens van de moeder.
Als het om mijn telefoonnummer gaat, staat dat wel op een vreemde plaats aangegeven.
Daarnaast ben ik nog bezig met het aanmelden van het paard en gaat het verder totaal nog niet
over mijn gegevens. Iemand een idee wat ik hier invul? :?

En nog een vraag, ik moet invullen: Diersoort.
Hierbij kun je kiezen uit Fries, Hackney, Pony, Paard, Tuigpaard.

Nu is mijn paard qua papier gezien een tuiger. Maar wordt dressuurmatig gereden. (Ook straks in de wedstrijden)
Moet ik dan dus wel invullen tuigpaard?

Urielle

Re: Problemen bij aanvragen startkaart. Telefoon nummer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:24

Telefoonnummer is een foutje, de hengst heeft een geheim nummer :+
Diersoort is paard, tuigpaard is voor de tuigpaardrubrieken, maar jij gaat dressuren.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:22

Haha Tja.. kheb de hengst zn mailadres wel, we msnen regelmatig maar telefoon heeft ie niet.
Is wat lastig vasthouden met die grote hoeven. :+

Maargoed.. ik moet toch iets invullen want het is een verplicht puntje.

Diersoort doe ik dan dus maar paard. Erg bijzonder puntje.. want stel je vraagt met een Fries een startkaart aan,
kies je dan voor Fries of Paard? Een Fries is toch een paard? >;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:24

Fries is voor de Friese tuigpaarden, ook een aparte tak van sport.
Een Fries die dressuurt is dus een Paard.

Bij het telefoonnummer kun je gewoon allemaal nullen invoeren, of enen, of negens :+ Net wat je wil :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 10:27

Oke super, dan doe ik dat. Was net van plan het KNHS te bellen maar dat hoeft nu dus niet meer.

Wel een beetje raar hoor, dat telefoonnummer!

Dankje!

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:30

Je vult toch alijd het ras in dat op het papier staat? Als je met een shetlander dressuur gaat rijden, betekent dat toch niet dat het dan een dressuurpaard/pony is geworden? Het blijft gewoon een shetlander. En in jouw geval een tuigpaard waarmee je dressuur gaat rijden.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 10:37

Je kunt niet kiezen tussen dressuurpaard en tuigpaard, maar tussen Paard en tuigpaard.
Nou is mijn paard wel een tuiger maar het is toch ook echt gewoon een paard.. (net zoals een Fries dat is in mijn ogen).
Het zou toch vreemd zijn als ze daar onderscheid tussen maken? Je kunt ook alleen voor pony kiezen en niet voor Haflinger, etc.

Maar goed.. ik heb net het hele formulier ingevuld voor paard aanmelden, maar nu zie ik nog nergens wat staan en kan ik nog geen startkaart aanvragen. Ik snap dr niks van :+ . Zal zo toch maar even bellen.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:43

Debbie schreef:
En nog een vraag, ik moet invullen: Diersoort.
Hierbij kun je kiezen uit Fries, Hackney, Pony, Paard, Tuigpaard.

Ok, had het niet op die manier gelezen. :o Ik dacht dat je bovenstaande als voorbeeld aanhaalde. Maar als je idd dressuur gaat rijden met je tuigpaard, zou ik ook 'paard' kiezen.

Ik heb er vorige week ook zo mee zitten tobben. Ik wilde een bixie-combinatie aanmelden voor een reguliere startkaart; kreeg het nooit voor elkaar. Ik ook de KNHS gebeld, bleek dat onze vereniging aangegeven had dat alle veranderingen mbt startkaarten aanvragen, via het secretariaat liepen. Wellicht dat dat bij jou ook het geval is. Ik kon ook gewoon haar bixie-startkaart afmelden en een nieuwe pony aanmelden maar er verscheen idd nergens iets van de veranderingen... 8)7

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 10:45

aah.. dat zou dan idd nog wel eens kunnen.
Zal zo eens bellen.

Snap ook niet waarom mijn paarden nooit komen te staan bij mijn eigen paarden.
Daar heb ik ze al meerdere keren bij aangemeld. Och och.. de duidelijkheid van het knhs :=

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:04

Ja, ik ben er ook heeeeel tevreden over...not... Maar goed, je kunt er niet omheen. Maar als je de KNHS belt, vragen ze bij welke vereniging je zit en dan weten ze meteen of je zelf veranderingen door kunt voeren of dat het via je secretariaat gaat. Succes!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:07

Heb net gebeld. Als de knop: startkaart aanvragen. er niet bij staat dan moet het dus via de vereniging ^)
Lekker handig. Krijg je bij die Friese gehuchten, die vinden alles wat digitaal gaat eng :=
Nee, maar het leek mij handig om het gewoon zelf te kunnen. Veel minder rompslomp.

Mijn paarden komen niet bij mijn eigen paarden te staan omdat ze bij het KNHS niet geregistreerd staan als mijn
eigen paarden? Die snap ik niet helemaal maar goed.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:10

En hoe dan niet geregistreerd als jouw paarden? Staan ze in het paspoort nog als eigenaar, de fokker? Of heb je de paspoorten ooit opgestuurd naar de KNHS om ze over te laten schrijven? Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Maar idd, leek mij ook veel makkelijker om het zelf te regelen...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:26

Ze staan inderdaad nog beide op naam van de fokker. Maar als ik ze op mijn naam zou laten zetten,
zou dit door het kwpn gebeuren en toch niet door het KNHS?

Naja.. maakt ook niet uit. Het komt vast goed :j