Geschoren maar nu alweer lang??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeelien

Geschoren maar nu alweer lang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:41

Hallo bokkers ! :+ ,

Wij hebben in de herfstvakantie ( rond 26 oktober ) ons paard geschoren.
Nou zien wij dat hij alweer lang wordt? alweer rond de 1cm. :Z
Hij staat gewoon onder een 250/300 grams staldeken. :o
Weten jullie hoe dit kan en hebben jullie dit ook bij je paard(en) die je geschoren hebt.

XGroetjes ;)

oh jaa weet niet of dit goed staat :o

bamsie

Re: Geschoren maar nu alweer lang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:42

dat staat verkeerd ;)

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:45

salome_maybe schreef:
dat staat verkeerd ;)

waar moet die dan staan :P ?

Sca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:45

Helemaal herkenbaar. Mijn paard is normaal het hele seizoen kort, maar de vacht is nu, een maand na het scheren, al aardig aangegroeid.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:46

Sommige paarden hebben dat nu eenmaal. Ik ken een paard dat per winter 3x geschoren moet worden, doe je dat niet, dan heb je een echt langharig paard. :+ Tinker van een klant moet binnenkort ook voor de 2e keer. So be it.

En als je TEMt, dan zeg je dat hij naar seizoensvragen moet!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:47

Jup ook hier is dat het geval! Het is nog niet zo dik als dat het was maar toch wel weer lang. Dit jaar redden we het denk ik niet om 1x te scheren :)

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:54

hoi :D als je geschoren paard nu alweer lang haar krijgt,heb je m niet warm genoeg in gepakt. 1 deken voor een geschoren paard is niet genoeg, daar staat het gemiddelde ongeschoren paard ja al onder ;) hij heeft het niet warm genoeg en weet dus niet hoe gauw hij t weer moet laten aangroeien. 2 dekens op doen dus,en bij veel kouder weer nog 1 erbij op en evt halsdek. en anders vaker scheren :o succes hoor,groetjes deess

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:57

1 Deken kan meer dan zat zijn, zo koud is het nog niet. De mijne staat nu onder 1 deken, een 300 grams geloof ik en dat is tot dusver meer als zat! Als je ze nu al zo dik inpakt, hebben ze het straks als het echt vriest koud.

Sommige paarden groeit het gewoon heel snel aan.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:58

deess schreef:
hoi :D als je geschoren paard nu alweer lang haar krijgt,heb je m niet warm genoeg in gepakt. 1 deken voor een geschoren paard is niet genoeg, daar staat het gemiddelde ongeschoren paard ja al onder ;) hij heeft het niet warm genoeg en weet dus niet hoe gauw hij t weer moet laten aangroeien. 2 dekens op doen dus,en bij veel kouder weer nog 1 erbij op en evt halsdek. en anders vaker scheren :o succes hoor,groetjes deess

haha sorry maar te koud? ik zou de laatste zijn die mijn paard te koud laat staan (A)!
Hij zou het eerder nog te warm krijgen, dan te koud.. bijwijze van natuurlijk want het is gewoon normaal..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:59

de mijne staat onder de bucas all in one, en het haar komt ook weer lekker lang.
Mevrouw staat na een les onder haar deken rustig te nazweten, en heb er vorig weekend 4 uur over gedaan om ze weer wat droog te krijgen ...

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:59

Heeft die van mij ook :j, die scheren we binnekort gewoon nog een keer ! :)

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:00

Duhelo schreef:
de mijne staat onder de bucas all in one, en het haar komt ook weer lekker lang.
Mevrouw staat na een les onder haar deken rustig te nazweten, en heb er vorig weekend 4 uur over gedaan om ze weer wat droog te krijgen ...

inderdaad ik heb precies het zelfde ! ;)

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:02

Mijn merrie heeft precies hetzelfde. Ook zij is in oktober geschoren, meteen een 300 grams deken opgedaan, maar het is alweer flink aangegroeid. Binnenkort nog een keer het mes erover. Jammer, ik had gehoopt dat het maar één keer nodig was geweest.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:04

Als je zo laat mogelijk scheert, dus als het verhaarseizoen echt over is, helpt dat soms. Als je vroeg scheert gaan ze gewoon vrolijk door met het aanmaken van hun wintervacht (daar waren ze toch al mee bezig) en heb je dus nu al weer een centimeter er op...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:05

Die van mij helaas ook. Hij is begin oktober geschoren en zit nu alweer niet normaal dik en heeft echt alweer haren van 2 cm :7
En hij zat toch echt aardig ingepakt, maar staat nu alweer bijna te zweten onder zn deken ;(
Alleen om hem nu alweer voor de 2e keer te scheren...dan kan die deze winter wel zo'n 4 keer ofzo :=

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:08

Hier ook hetzelfde. Maar ik ga over een paar weken wel weer scheren anders heeft mn paard het veel te warm met rijden.

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:09

Ik heb mijn paardje al 2 x geschoren, heb hem na de 2e keer scheren z'n 300 grams winterdeken op gedaan. Na de 1e keer scheren had ie een 200grams op omdat de temperatuur gewoon hoog was voor de tijd v/h jaar. Waarschijnlijk mag mijne volgende maand weer :S

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:18

zo te zien heeft bijna iedereen er last van:O

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:35

wanneer is het verhaarseizoen dan over?
de mijne had al haar van een hand dik ...

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:28

Ik denk dat het met het weer te maken heeft, want er zijn er bij ons ook op stal al een aantal paarden die 2 keer geschoren zijn
Die van mij is ook al 2 keer gedaan
Ik kon na een maand gewoon weer scheren :Y)

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:20

hoi :D ben ik weer :o ik scheer nooit,hou vooral van mooi gladde paarden in de winter met hun eigen haar,en ik voorkom een wintervacht door ze flink onder dek te zetten. heb ze allebei onder 2 dekens staan inmiddels, en ze zweten heus niet eronder !vd week toen het heel zacht was hadden ze 1 dikke op,en toen het guur was weer 2, en hadden ze een halsdek op ook.ze zijn beide mooi glad en zweten niet gauw en zijn zo weer droog ;) een paard scheren en m 1 dek op doen heeft geen zin vindt ik,en tis ook niet eerlijk tenopzichte van je paard want je zet hem een btje in de kou! geen wonder dattie meteen weer haar aangroeit,hij moet wel brr :+ blijf bij mn mening, iig 2 dekens op bij een geschoren paard :o groetjes deess

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:37

de mijne heeft ook maar 1 dek, maar wel een bucas all in one, dat geschikt zou zijn tot - zoveel graden, koud heeft ze het niet hoor !

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:38

deess schreef:
hoi :D ben ik weer :o ik scheer nooit,hou vooral van mooi gladde paarden in de winter met hun eigen haar,en ik voorkom een wintervacht door ze flink onder dek te zetten. heb ze allebei onder 2 dekens staan inmiddels, en ze zweten heus niet eronder !vd week toen het heel zacht was hadden ze 1 dikke op,en toen het guur was weer 2, en hadden ze een halsdek op ook.ze zijn beide mooi glad en zweten niet gauw en zijn zo weer droog ;) een paard scheren en m 1 dek op doen heeft geen zin vindt ik,en tis ook niet eerlijk tenopzichte van je paard want je zet hem een btje in de kou! geen wonder dattie meteen weer haar aangroeit,hij moet wel brr :+ blijf bij mn mening, iig 2 dekens op bij een geschoren paard :o groetjes deess

Onzin!!
Hangt gewoon van paard tot paard af.De ene kan je onder 7 dekens zetten en dan groeit het haar nog,de andere kan een hele winter zonder deken en daar lijkt geen haartje op te komen.
De mijne moet een van de dagen ook voor de 2de keer eraan geloven,pas 3 weken geleden(en ja,ze heeft 2 dekens op).
Hoe langer je kan wachten met de eerste keer scheren,hoe makkelijker je ze kort kan houden.Zoals Kendra al zei:ze zijn volop bezig haar aan te maken en daar gaan ze gewoon mee door.Veel kans dat als je een 2de keer scheert het lang niet zo snel bijgroeid.
En anders...scheer je toch gewoon 3 of 4 of 5 keer,wat maakt het uit!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:41

mij maakt het wel uit, kost me iedere keer 35 euro om een scheermachientje te huren :D

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:42

Kendra schreef:
Als je zo laat mogelijk scheert, dus als het verhaarseizoen echt over is, helpt dat soms. Als je vroeg scheert gaan ze gewoon vrolijk door met het aanmaken van hun wintervacht (daar waren ze toch al mee bezig) en heb je dus nu al weer een centimeter er op...

Ik sluit me hier bij aan :j
Mijn pony moet ook voor de 2de keer! Als idd het verhaarseizoen afgelopen is stopt het paard met het maken van wintervacht (behalve als hij het erg koud heeft.) Mijnes staat onder een 150 gram deken. Binnen zonder wind.. En hij had het van de week zelfs te warm onder zijn deken hoor! te koud zeker niet.