Ik ben een heel goede eigenaar xD Toen ik nog wat jonger was 16 ofzo. hebben we mijn haflinger merrie nikita laten chippen. Chip erin, formuliertje invullen. En die moesten we dan even opsturen. Stickers zaten eraan...
Ben ik het formulier niet verschrikkelijk kwijt geraakt?!
Dus.. Hoe moet dat nou verder. Mn merrie heeft een chip. Maar geen paspoort of stickers van de chip. Kan er een nieuwe in, en moet de oude dan verwijderd worden?
friesiszwart
Heb je geen paspoort van je paard? Hij moet toch jaarlijks geent zijn. Zo niet dan denk ik dat je een groot probleem hebt.
Jet
Geplaatst: 15-11-10 08:06
Als ze ingeschreven staat bij het stamboek zou ik daarheen bellen. Als dat niet het geval is, kan je ook bellen met de KNHS. Het zal wel mogelijk zijn om een paspoort erbij te krijgen, maar het zal nu wel een heel stuk duurder zijn dan destijds. Er wordt niet opnieuw gechipt, er moet een geregistreerde DA komen om de chip uit te lezen en formulieren in te vullen. Misschien weet je DA ( als die hiervoor geregistreerd staat) het ook wel hoe je het nu meot aanpakken. http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=pbtGsHsu ... HsuOpbPREY . Hier vind je informatie van de overheid.
aslo, ik denk niet dat het zo simpel is als dat jij vermeld aangezien je moet kunnen bewijzen dat jij de eigenaar bent van het paard.
Tinky12
Geplaatst: 15-11-10 09:48
Ik denk dat Aslo zeker wel gelijk heeft...dit nummer staat geregistreerd en daar staat ook bij wie de eigenaar is .
Verder wel even meteen paspoort laten maken,dat is verplicht.
santie
Geplaatst: 15-11-10 11:56
Als het formulier niet is opgestuurd, staat het paard helemaal niet geregistreerd. Gewoon even aan de da vragen hoe je dat alsnog kan regelen. Je hoeft helemaal niet te bewijzen dat het paard van jou is. Daarbij kan de da in zijn administratie zien dat hij het paard eerder heeft gechipt in opdracht van jou/ouders.
Is wel degelijk simpel. Onze ruin had ook alleen een chip. Tijdens de castratie (was dus nog hengst toen we 'm kochten) heeft de VA de chip uitgelezen. Nummer genoteerd op formulier, deze opgestuurd en voila, anderhalve week later een paspoort in huis.
Inderdaad, chip laten uitlezen door een dierenarts en formulier in laten vullen. Dit te samen met een evt. stamboekpapier opsturen naar stamboek, of indien er geen stamboekpapier is, naar een willekeurige paspoortuitgevende instantie (bijv. KNHS).
Bij het aanvragen van het paspoort checkt de uitgevende instantie automatisch of het chipnummer nog niet geregistreerd is. Dat is als het goed is niet het geval, aangezien TS dat nooit heeft laten doen. Dan wordt er gewoon een paspoort uitgegeven.