Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rapperijder schreef:Renske: de stalbaas weet best dat die mensen roken. Hij heeft ze er al op aangesproken en al die bordjes opgehangen. Ze doen hun sigaret snel weg als hij er is. Maar zodra hij weer weggaat steken ze er weer eentje op.

ikdoemaarwat schreef:eerst een paar keer netjes vragen, duidelijk uitleggen dat ik er niet van gediend ben in de stallen en dat regels er niet voor niks zijn
3 x is scheepsrecht
een 4e keer waarschuwen = emmer water over hun flikker heen....
maargoed dat ben ik
xSOULSISTER schreef:ikdoemaarwat schreef:eerst een paar keer netjes vragen, duidelijk uitleggen dat ik er niet van gediend ben in de stallen en dat regels er niet voor niks zijn
3 x is scheepsrecht
een 4e keer waarschuwen = emmer water over hun flikker heen....
maargoed dat ben ik
Denk zelf dat als de TS er wat van zegt er niet naar geluisterd word,
dat zie je nu wel dat ze eigenwijs zijn.
Ik zou de stalbaas inlichten.

Rapperijder schreef:We hebben bij ons op stal een rookverbod in de stallen. Je mag alleen buiten op een bepaalde plek roken (onder een afdak). Ik rook zelf niet, en ik vind het ook heel asociaal om te gaan staan roken op een plaats waar zoveel droog stro ligt opgeslagen.
Er zijn mensen wiens paard in dezelfde gang staat als mijn paard, en die zich geen steek aantrekken van het rookverbod. Telkens als ik ze zie staan ze vrolijk te paffen in de stal. Ze kijken dan zo'n beetje samenzweerderig naar mij, van "niet tegen de stalbaas zeggen he!"
De stalbaas heeft het stalregelement al een paar keer gekopieerd en overal opgehangen, met de regel verboden te roken in het rood, vet en ongeveer 3 keer zo groot als de rest van de tekst. Ze willen het niet snappen en blijven rustig verder roken.
Ik bemoei me uit principe niet met andere mensen op stal. Maar als ze brandgevaar uitlokken op de plaats waar mijn paard ook staat, moet ik er toch iets van zeggen?! De volgende keer dat ik ze zie roken spreek ik ze aan. Hoe zeg je zoiets op een vriendelijke, maar toch heel duidelijke manier?
En ik ben nota bene zelf een roker. Zou me erg raar voelen als ik op het stalpad zou gaan roken.ikdoemaarwat schreef:geloof me zo een bak koud water geeft echt wel indruk hoor
misschien niet de leukste reactie erop, maar in mijn bijzijn durven ze vast geen peuk meer op te steken
want als een emmer water niet helpt, zal een brandblusser het wel doen
ukoldaatje schreef:Lastig probleem hoor!
Ik rook dan wel niet (astma) en heb mijn paarden aan huis staan, dus geen problemen met andere mensen die roken op stal..
maar..Mijn schoonouders roken wel binnen bij ons..terwijl wij een bordje 'please no smoking'hebben ophangen. Ik kan er niet tegen ivm astma...en toch blijven ze roken, al lachend naar het bordje..