Verzet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Verzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:39

Hee!

Ik heb vandaag weer met mijn pony gereden en ik vond dat hij heel raar deed.

Ik rijd hem altijd in vw-nw zodat zijn rug mooi los is en daarna pak ik hem op.
Wat hij nu deed vond ik heel vreemd, ik zette mijn handen waar ik ze normaal zet, hij liep aan de teugel en het enige wat ik dan nog doe is soms wat aandrijven met mijn benen.
Maar hij kwam dus telkens in verzet. En als ik hem daar weer langer liet, liep hij weer ontspannen, maar nam ik hem terug op, dan kwam hij telkens in verzet en dit ENKEL in de draf. Stap en galop gingen dan weer prima.
Ook wijken lukte niet in de draf (kwam het verzet constant), maar in de stap dan weer wel.

Ook was zijn hals vorige week helemaal los, maar nu is er een klein stukje van voor dat niet meer los is. Als je eraan voelde dan trok hij weg, maar als je dan op een ander stukje op de hals voelde, deed hij weer niets.

Weet iemand wat dit kan zijn?

dorieeen

Re: Verzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:41

misschien heeft die vastgelegen in de box o.i.d?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:40

kan idd zijn dat hij last heeft van bepaalde spieren , en dat je het even iets rustiger aan moet doen. ik zou even afwachten hoe dit zich allemaal verder onwikkeld voor je iets kunt doen .

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:08

idd net als hierboven wordt gezegd. misschien kun je hem een dag rust geven,de dag erna lang en laag longeren, de dag daarna weer rust en de 4de dag er weer op gaan.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:19

even de DA erbij halen lijkt me verstandig, voor je dingen gaat doen die het ook erger kunnen maken ;)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:52

Dilan1993 schreef:
even de DA erbij halen lijkt me verstandig, voor je dingen gaat doen die het ook erger kunnen maken ;)

ik ben van mening dat als je paard wat heeft er onmiddelijk een dierenarts bij haalt , maar een DA per direct te laten komen omdat hij 1 dag heeft gestaakt vind ik wel erg snel , en overbodig.
geef het paard eerst eens wat tijd. longeer het en kijk hoe die loopt , een DA moet het paard ook laten lopen wil die iets zien aan je paard.

houd het echt een paar dagen aan en er komt geen enkele verbetering kun je altijd nog een DA halen.
wij gaan immers ook niet op de eerste dat dat we bv spierpijn hebben naar een dokter ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:55

tja jeetje dat kan van alles zijn ik zou toch even die man laten komen zodat hij kan controleren of er niet iets anders aan de hand is want hij heeft dus duidelijk last ergens van. succes.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:56

fuego3 schreef:
Dilan1993 schreef:

ik ben van mening dat als je paard wat heeft er onmiddelijk een dierenarts bij haalt , maar een DA per direct te laten komen omdat hij 1 dag heeft gestaakt vind ik wel erg snel , en overbodig.
geef het paard eerst eens wat tijd. longeer het en kijk hoe die loopt , een DA moet het paard ook laten lopen wil die iets zien aan je paard.

houd het echt een paar dagen aan en er komt geen enkele verbetering kun je altijd nog een DA halen.
wij gaan immers ook niet op de eerste dat dat we bv spierpijn hebben naar een dokter ;)

dat is zo ja :')

ligt er idd ook aan hoe het paard loopt, en of het na een paar dagen nog zo doet.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:00

Dilan1993 was ook niet raar bedoeld naar jou , maar vind dat er gewoon heel vaak aangespoord word op bokt tot de DA terwijl dit altijd nog kan.

als ik mijn DA bel en vertel dat ik hem graag thuis wil hebben omdat mijn paard 1 dag gestaakt heeft lacht die me uit geloof ik :D maar idd je hebt gelijk als dit aanhoud zal er toch het 1 en ander uit gezocht moeten worden. ;)

Kash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:53

even kijken of hij het blijft doen. Wellicht last van zadel/rug o.i.d. Is het zowel links- als rechtsom?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 23:45

Nou, ik heb de volgende dag weer geprobeerd, en hij deed niets meer.
Nu weer een tijd gereden en hij heeft niet meer gestaakt. Wellicht een slechte dag oid?

In elk geval, ik ben blij dat het niets ergs was :P

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:46

Ferdo schreef:
Nou, ik heb de volgende dag weer geprobeerd, en hij deed niets meer.
Nu weer een tijd gereden en hij heeft niet meer gestaakt. Wellicht een slechte dag oid?

In elk geval, ik ben blij dat het niets ergs was :P

slachte dag , kan , wie heeft dat niet soms :D

Nathalie137

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:22

Dat heeft iedereen wel eens toch, ik heb ook niet altijd zin om vroeg op te staan moet toch *D

Groetjes NAthalie

ilyano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:07

edit : zag al dat het probleem opgelost was.