samen met mijn instructrice heb ik toen hard gewerkt aan het strenger rijden. ik wacht teveel af en dan krijgt ze de kans. ook afgesproken dat deze wedstrijd gebruikt zou worden om het paard een duidelijke boodschap mee te geven, ongein word niet geduld. eventuele winst zou mooi meegenomen zijn.
ik heb twee proeven gereden, en in mijn tweede proef had ik ook winst. in die proef had ik een flinke fout in de overgang galop-draf. mijn paard probeerde net voor de A ( na de A mocht je terug in draf) over de schouder weg te kruipen. dat doet ze om dan over te kunnen springen of eruit te vallen. ik corrigeerde en zij sprong nijdig weg van de hoek. ik heb haar een tik mee gegeven en weer op de hoefslag getrokken, maar ze was inmiddels in draf. dit was zo'n 3 meter voor de A. vlak daarna komt een onderdeel waar je af moet wenden op de korte diagonaal.
ik heb besloten om niet meer aan te springen en opnieuw de overgang te doen en ipv m'n paard voor elkaar te krijgen om de rest van het proefje te rijden.
voor de fout in de overgang kreeg ik een 2 en voor het volgende onderdeel een 7.
mijn vraag is: als dit zou gebeuren bij jullie, zouden jullie dan alsnog aanspringen en opnieuw de overgang maken of net als ik doorrijden en je op het volgende onderdeel richten?

mijn ervaring is dat jury's liever zien dat je iets hersteld/aanpakt dan dat je ze ,aar lekker laat gaan

)
). Ik heb hem terug genomen, opnieuw aangegalopeerd en toen terug gereden. Anders kunnen ze je overgang niet jureren. Kreeg een 5 met commentaar: springt over, keurig opgelost.