Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marleen_usar schreef:Waarom moet een paard persè ergens langs waar hij bang van is,iemand met claustrofobie stop je toch ook niet in een lift.
xManon_ schreef:Er niet langs gaan is meer winnen dan afstappen en er wel langs gaan, in mijn optiek..
Als een paard op een plek er niet langs durft en je keert om, waarom zou hij dan de volgende keer wel ineens daar doorlopen? Vorige keer was het eng, dat gaat 'ie nu niet riskeren om weer dat enge tegen te komen. Dus daar geef ik je wel helemaal gelijk in
marleen_usar schreef:Waarom moet een paard persè ergens langs waar hij bang van is,iemand met claustrofobie stop je toch ook niet in een lift.

marleen_usar schreef:Ik neem dan een andere weg, dus bv een zij straat,ik dwing hem niet ergens langs te gaan waar hij erg bang van is.Nou is hij zelden ergens bang van, maar laatst stonden er 2 rare beelden in een woonwijk.Hij ging op de rem en ik liep gewoon een andere straat in.De volgende dag liep hij er gewoon langs.
en zal je niet gemakkelijk langs het inmiddels 'enge' object komen. Als je jezelf kalmer en duidelijker krijgt door af te stappen, dan zie ik daar geen enkel probleem in. Ik geloof wel dat die spanning heen-en-weer iets is om aan te werken en zo dergelijke situaties meer te voorkomen. Ayasha schreef:Ik vind het verschil of het te maken heeft met angst. Of dat hij bokkent en stakend door de bak gaat en je dan af stapt.
Angst is leiding vanaf de grond IMO enkel goed, paard zíet je in tegenstelling tot wanneer je er op zit. Maar bij gestaak er af stappen... Tja ik betwijfel of dat de manier is.
Zammie schreef:Ayasha schreef:Ik vind het verschil of het te maken heeft met angst. Of dat hij bokkent en stakend door de bak gaat en je dan af stapt.
Angst is leiding vanaf de grond IMO enkel goed, paard zíet je in tegenstelling tot wanneer je er op zit. Maar bij gestaak er af stappen... Tja ik betwijfel of dat de manier is.
Bij een stakend paard (dus niet een angstig paard) stap ik nooit af. Linksom of rechtsom, wij gaan daarheen waar ik heen wil en dat kan efkes duren, maar dan stap ik dus inderdaad niet af.
Als het staken is, is het "my way or the highway". Ayasha schreef:Ik vind het verschil of het te maken heeft met angst. Of dat hij bokkent en stakend door de bak gaat en je dan af stapt.
Over het algemeen ben ik namelijk van mening dat een paard niet voor niks gaat staken (lees: energie verspillen). Dan moet er toch al iets aan de hand zijn.