In Lelystad was van oorsprong een prachtig ruiterpadennetwerk aangelegd door de diverse bossen rondom Lelystad. Hoewel het aantal paarden en ruiters in onze gemeente sterk is toegenomen, zien wij met lede ogen dat ruiterpaden worden dichtgegooid met bomen(opgeheven), vervangen worden door ATB-paden, fietspaden en wandelpaden en dat paaltjes en bordjes worden gesaboteerd/verwijderd.
Ik en andere individuelen hebben persoonlijk klachten geprobeerd in te dienen bij gemeente Lelystad (waar de meeste problemen zich nu afspelen) Helaas word je als individueel van het kastje naar de muur gestuurd.
Het wordt nu tijd dat we ons als buitenruiters verenigen en als groep één STEM te laten horen.
Ben je dus buitenruiter in Lelystad en rijdt je graag met je paard in de prachtige bossen (op je eigen paard/verzorgpaard of met de manegeles) wordt dan lid van de onderstaande hyve:
http://www.hyves.nl/hyves/16962330/buit ... slelystad/
Heb je geen hyves (wat wel de voorkeur is...) Laat dan hier je mening horen en vul de poll in...

Hier wordt ook volop mee geadverteerd door de staleigenaren. Maar op dit moment worden alle paden op een dusdanige manier dichtgegooid dat wij toch een heel flink stuk over/langs een 80km weg moeten, en ook het pad waarbij we daar het bos in kunnen, naar verluid dichtgegooid gaat worden. In dat geval zal het dik een half uur over het asfalt rijden worden, voordat er in het bos gereden kan worden. Op dit moment is manege Lelystad nog de enige met goede uitrijmogelijkheden volgens mij,. En voor zo'n paardrijke stad vind ik dat schandelijk. Maar zoals gezegd, wij zijn hier altijd erg verwent geweest met de ruiterpaden
Van het Zuigerplasbos weet ik dat er er serieuze plannen zijn voor een ruiterpad, en ik dacht, oorspronkelijk ook een degelijk pad, aangezien mijn eigenaar als fervent buitenrijder ook iets (dacht dat ie in de plancommissie zat oid, zal het iig nog effe vragen hoe het staat met het Zuigerplasbos en gelijk tippen over de Hyves) daarmee te maken heeft. Het enige probleem ligt eigenlijk nog bij de uitvoering en die hebben zijzelf niet in de hand. Er is wel vorig jaar een zandpad gestort waar wij heel enthousiast een ruiterpad in zagen, ook omdat er wat bordjes verwijderd waren. Helaas was dat valse hoop, het bordje paarden verboden is weer teruggeplaatst.