Paard huren in Duitsland. Ook mogelijk voor beginners?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x__danii

Paard huren in Duitsland. Ook mogelijk voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 15:24

Hallo mensen :),

Ik ga van de zomer naar Duitsland op vakantie met nog drie vrienden. We verblijven dan op een vakantiepark van Centerparcs.

Ik en één van mijn vriendinnen zouden graag een dag te paard daar de omgeving willen verkennen. Ikzelf heb ruim 13 jaar rijervaring maar mijn vriendin helaas weinig. Ze heeft in het verleden regelmatig op het paard van haar zus gereden (totdat het paard helaas artrose kreeg). Ze heeft in het verleden met dat paard privéles gehad van een gediplomeerd instructeur, maar dit helaas geen jaren lang. Verder kan ze super met paarden overweg.

Een maand geleden heeft ze nog wel een buitenrit in Nederland gemaakt. In deze tocht werd gestapt en gedraafd. Vroeger heeft ze gegaloppeerd op het paard van haar zus. Ze wil binnenkort les gaan volgen bij mij op de manege omdat ze het rijden toch wel heel erg mist.

Nou was mijn vraag of iemand me kon vertellen in of de buurt van het vakantiepark een goed bereikbare en nette accommodatie is waar buitenritten worden georganiseerd voor een ‘groep’ van 2 mensen (eventueel met begeleider erbij op 3 personen). En of dit ook mogelijk is voor iemand die weinig rijervaring heeft. Ik zelf rijd op een pony, maar mijn vriendin past daar niet op vanwege haar lengte, dus voor haar is een paard noodzakelijk.

Mijn twee andere vrienden zouden als het kan graag meewillen op de fiets (mountainbike), maar dit is natuurlijk niet noodzakelijk. Ik ben opzoek naar een tocht van 2 á 4 uur.

Ik heb al gezocht op internet maar mijn Duits is vrij slecht en als ik het vertaal naar het Nederlands via een online vertaler krijg ik hele rare zinnen die niet te begrijpen zijn.

Misschien dat iemand die ook in deze omgeving is geweest en daar een paard heeft gehuurd, me kan vertellen wat een goede accommodatie is.

Het adres is van het vakantiepark:

Park Hochsauerland
Sonnenallee 1
D-59964 Medebach

Alvast heel erg bedankt! :)
Groetjes Daniëlle

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:12

Ik kan je diegene aanraden die achter CP zit, http://www.weddelberghof.de/index.html

Ik heb daar samen met mijn vriend gereden. Mijn vriend rijdt alleen op vakanties, dus niet zo heel veel :+ Ze hebben 4 paarden, de ritten zijn in mijn ogen ook geschikt voor beginners. Op de site ziet het er heel netjes uit, maar het toont allemaal als je gaat kijken een beetje rommelig. Paarden zijn dat beslist niet en zien er super uit! Wij hebben een uur gereden en betaalden 12 euro p.p. Ik weet niet of je lanere ritten kan rijden, maar dat is denk ik wel te regelen.