Hoeveel grams deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Hoeveel grams deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 12:22

Hallo Bokkers,
Ik vroeg me af, ik heb mijn pony geschoren en hij heeft nu een winterdeken van 250 gram en onderdeken 200 grams, is dit te veel? Als ik onder zijn deken voel is het niet echt heel erg warm, dan voelt het best normaal. Hij staat op stal en in de wei met deze dekens. Maar hoeveel grams deken hebben jullie, als je paard geschoren is?
Groetjes, Sophie

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:45

ik heb die van mij half oktober geschoren omdat hij al vreselijk veel vacht had.
Hij kreeg toen een 200 gram outdoor. Als het overdag onder de 10 graden komt en snachts dus ongeveer tegen de 0 gaat dan heb ik er 200 gram onder gelegd. Dan voelde hij lekker warm aan.
Onder de 200 gram voelt hij normaal, niet heel warm.
Maar zodra het dan 12/13 graden is overdag staat hij onder de 400 te zweten en savonds op stal.

Maandag wordt het overdag wss 10 graden en snachts 6 en dinsdag komt het niet meer boven de 9 graden dus maandagavond doe ik weer 200 + 200 en tot die tijd gewoon 200.

Nou moet ik wel zeggen dat die van mij alweer wat haar heeft gekregen, hij is niet meer zo kaal als net geschoren maar meer zoals een spiegelgladzomervachtje.

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:06

mijn paardje wordt zondag geschoren en krijgt dan een 100 gram onderdeken erbij. hij staat nu onder een 400 gram deken. (wat echt belachelijk is, en hij ziet er nog uit als een shetlander)
dus ik vind het niet te warm wat jij hebt.
als hij het te warm heeft merk je het wel ;)