Wat moet ik nu aan???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CinTwiZo

Wat moet ik nu aan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 23:33

Hallo,

Ik moet van de dierenarts voortaan buiten (in de bak) rijden ivm de stofallergie van mijn paard.
Nu is het op het moment al best wel koud en ERG regenachtig :)
Ik kleed me dik aan en heb mijn Kingsland bomber aan dus prima voor de kou en regen.
Maar wanneer ik dan ga rijden krijg ik het zo warm en word ik bezweet waardoor ik het, nadat ik klaar ben, super koud krijg door de vochtige kleding.
Ik heb al wel zo'n sportshirt die van die sneldrogende stof is gemaakt maar die is met korte mouwen dus meer voor van de zomer
Heeft er iemand tips voor wat ik nu aankan????

saskiakefie

Re: Wat moet ik nu aan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:35

regenkleding?

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:36

daar heb ik ook altijd last van!!! ik neem altijd droog shirt enzo mee! dat ik na het rijden even deo kan spuiten en droog shirt en trui aan kan doen. anders is het ook vies en krijg je het onwijs koud:S

xxxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:36

Sportshirt met lange mouw :+

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:37

Ja of indd een extra trui meenemen die je dan aandoet na het rijden ;)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:38

Laagjes, doe ik ook altijd en rijd altijd buiten.
Gewoon zorgen dat je veel laagjes aan hebt zodat je er dingen onder uit kan doen.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:46

ik rij altijd buiten in een winddicht jack van kentucky,
het is inderdaad ook handig om veel laagjes aan te trekken.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:47

t shirt, fleecekol en waterdichte jas. Als het te warm word trek je de kol uit. Droog shirt en een oude trainingsbroek in je kastje zyn altyd handig. Speciale winterrybroeken zyn ook lekker. Oh ja en altyd een muts voor als je cap af komt.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 23:54

Maar ik kan toch niet op mij paard na het instappen en laagje vanonder mijn jas uittrekken??? Hoe doen jullie dat dan?
Een sportshirt met lange mouwen heb ik nog niet kunnen vinden al lijkt me dat idd wel een fijn iets.
Schone kleren meenemen is ook wel een idee maar dan heb ik het op het paard nog steeds heeeeeel warm :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:59

Laagje voor laagje uittrekken. In de winter heb ik vaak een jas/bodywarmer/fleecevest en een longsleeve over elkaar. Dan heb ik drie lagen die uit kunnen. In de praktijk gaat de jas gelijk na het uitstappen uit en de rest hangt af van de intensiteit van de training en de wind.

Na het rijden gaat de fleece gelijk weer aan met de uitstapdeken op het paard, anders word je zelf ook zo ziek.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:01

Of, als je je toch al dik aankleed zoals je zegt en weet dat je het bloedheet krijgt tijdens het rijden, dan trek je vlak voordat je op je paard stapt je dikke trui o.i.d. uit, doet bijvoorbeeld dat sportshirt aan met korte mouwen, jas er overheen. Zodra je weer afstapt en afkoelt trek je de trui weer aan onder je jas ;).. Doe ik ook, of als het niet regent dan trek ik m'n jas uit zodra ik het heet krijg.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:02

Heb ik ook last van als ik buiten rijdt, ik ben echt een koukleum maar zodra ik 2 rondjes draaf heb ik het bloedheet..
Op stal loop ik gewoon met een trui of vest (daaronder t-shirt of truitje ofzo) met mijn jas eroverheen, en zodra ik ga rijden doe ik het vest uit en rijd ik met mijn jas!
Is in het begin een beetje koud maar ik draaf toch al heel vlot aan. :j

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 00:36

Ja dat zou idd kunnen... Zet ik haar gewoon een kwartiertje van te voren in de molen dan kan ik snel aandraven :D
Hebben jullie ook goede ervaringen met softshells en evt de waterdichte variant?
Ik zie ze wel op internet maar dan zijn ze of super duur of goedkoop maar dan ziet het model er een beetje raar uit :?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:35

Ik heb van die shirts van Harry's Horse, zo'n materiaal dat idd warm is, snel droogt dus je krijgt het er niet koud in. Daarover nog een vest, winterjas, en no way dat ik het koud heb. Oja en zo'n arafat sjaal, trek ik bij gure wind lekker over mijn neus, no way dat ik het koud heb. Oja, panty of 2 onder je rijbroek isoleert ook goed.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:58

Wat ik aan heb:
Thermoshirt met lange of korte mouw van Craft, fleecetrui (katoen neemt vocht op... altijd iets aan wat vocht doorlaat), Kingsland jas.

Zo hou ik 't lekker warm met het rijden, rij altijd in de buitenbak. Nooit last van kou.

Ik heb een softshell van Kingsland en die ademt niet, helaas.

Hou er rekening mee dat wanneer je in beweging bent, je het sneller warm hebt dan wanneer je stilstaat. Dus te veel kleren zijn ook niet goed.
Laatst bijgewerkt door Puera op 15-11-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:13

ik doe altijd een thermo shirt aan, daarover een trui en dan nog een vest of trui mee. maar ik moet zeggen dat ik het wel redelijk snel warm krijg in dat thermoshirt, dus heb die trui niet echt tijdens het rijden nodig haha :)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:36

Je kan een thermoshirt of sportkleding aan doen.
En zoals iedereen zegt idd lekkere warme trainingsbroek en vest meenemen die je na het rijden aan kan doen.
Een panty onder je rijbroek doe ik altijd in de winter, scheelt echt heel erg veel.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:51

Ja, ik denk dat ik maar weer eens moet gaan shoppen dan :D
Die panty onder mijn rijbroek heb ik 1 keer gedaan maar nooit meer. Had tijdens het rijden (veel galop gadaan) heel mijn kont open liggen |(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:42

Wat ik doe is mijn paard opzadelen en dan met tshirt (dus vest uit) mijn jack (john whitaker jas) weer aan. Dan krijg ik het vele malen minder snel warm en heb ik het niet zo koud in het begin als met alleen een vestje.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:00

ik heb gewoon een t-shirt (soms 2, 1 dunnere) aan, en daaroverheen mijn dikke winterjas :P met handschoentjes natuurlijk :)
krijg je het wel warm, en daarna ook niet koud hoor :D

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:54

gwn een soprt shirt met lange mouwen kopen :+

snoepje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:33

ik zou extra kleding anders meenemen wat je na het rijden kan aandoen. :)

love_u_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:05

veel laagjes zo dat je tijdens het rijden misschien iets uit kan doen en een warme jas/trui voor na het rijden=D

isaayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:00

veel lagen helpt echt ook thermo ondergoed is heel lekker

Lienelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:11

Bij de Decathlon kun je voor 7 euro hele fijne ondershirts met lange mouwen en lange thermo onderbroeken kopen, in mooi zwart met streepje. Die heb ik nu steeds aan en ik zit de hele dag te paard en dat gaat goed! Geen katoen dragen, dat blijft te lang nat. Verder een laagje uitdoen halverwege je training zodat je niet te warm wordt, zo voorkom je teveel zweten.