Leren zitvlak lebbert uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almeetje

Leren zitvlak lebbert uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 21:39

Ik heb pas een nieuwe rijbroek gekocht, een cavallo van 150 euro. Nu draag ik hem enkele weken, ook wel op de fiets en in de regen enzo, maar het leer begint helemaal uit te lebberen? Eerst sloot het netjes aan, nu is het echt geen zicht meer...
Ik vind een leren zitvlak wel prettig rijden: daarmee, heeft nog iemand hier last van?
Is er een betaalbaar merk (150eur is echt de absolute maximum!) dat dit niet heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:40

Mijn cavallo blijft nu al heul lang goed, en ook ga er mee op de fiets en in de regen.
Iig, eurostar en kentucky blijven ook allebei zeer goed, wellicht kan je die proberen? Ook pikeur kent bij mijn weten dat probleem niet.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:40

Je bedoeld lubberen mag ik hopen? *LOL* maar ik heb idd ook met mijn Mondoni broek dat wat uitlubbert en niet meer zo straks zat maar hinderd me niet met rijden ofzo.
Maarja mijn broek was natuurlijk niet zo duur =o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:41

erg jammer!
Heb zelf ook een cavallo waar het leer echt meer in verhouding is.
Heb ook een global, is geen echt leer maar zit stukken beter en het blijft goed in verhouding, lubbert niet.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:42

ik heb hetzelfde, alleen dan juist zonder zitvlak, zelfs bij mijn eurostar van 130,-... vind het zo zonde, allemaal bobbels.. precies bij mn kont :')

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:44

Ik zou er eens mee terug gaan. Is wel erg snel voor zo'n broek! Is hij wel volgens voorschift gewassen misschien zit daar de fout....
Heb zelf ook meedere broeken met leren zitvlak en die blijven goed (zijn niet van Cavallo en jodpurbroeken)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:48

xRowina schreef:
Je bedoeld lubberen mag ik hopen? *LOL* maar ik heb idd ook met mijn Mondoni broek dat wat uitlubbert en niet meer zo straks zat maar hinderd me niet met rijden ofzo.
Maarja mijn broek was natuurlijk niet zo duur =o

Mijn gedachte. :') Lebberen is van dit: :9 :=

Ik vind het ook snel en zou er ook mee teruggaan. Mijn goedkope broeken van de Epplejeck hebben dit nooit...

Almeetje

Re: Leren zitvlak lebbert uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 21:59

Haha, ik ben een vlaamse, en dan wordt lebberen meestal gebruikt als wat bij jullie blijkbaar lubberen is :P
Ik heb hem gewassen op 30 graden en gewoon zo, opgehangen laten drogen. Dus zoals de voorschriften.

Macs, bedoel je dat jou broek ook is uitgelubberd?

Ik zou wel graag leer willen blijven dragen want dat slijt minder snel dan stof tussen je bovenbenen (ik moet ver fietsen naar de manege, en die katoenen broekjes van de decathlon zijn dan direct kapot van het schuren tegen het fietszadel...)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 22:00

Asyaa schreef:
Mijn cavallo blijft nu al heul lang goed, en ook ga er mee op de fiets en in de regen.
Iig, eurostar en kentucky blijven ook allebei zeer goed, wellicht kan je die proberen? Ook pikeur kent bij mijn weten dat probleem niet.

Hoe duur zijn die merken? En kan je die in België kopen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:07

Almeetje schreef:
Haha, ik ben een vlaamse, en dan wordt lebberen meestal gebruikt als wat bij jullie blijkbaar lubberen is :P
Ik heb hem gewassen op 30 graden en gewoon zo, opgehangen laten drogen. Dus zoals de voorschriften.

Macs, bedoel je dat jou broek ook is uitgelubberd?

Ik zou wel graag leer willen blijven dragen want dat slijt minder snel dan stof tussen je bovenbenen (ik moet ver fietsen naar de manege, en die katoenen broekjes van de decathlon zijn dan direct kapot van het schuren tegen het fietszadel...)

Ja mijn cavallo is ook wat uitgelubberd
global rijbroeken zijn ongeveer 65 euro en slijten niet of heel langzaam! Heb mijn global nu bijna 2 jaar, intensief gebruik in weer en wind.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 22:26

Dialectverschillen doen veel ;) Waar kan je die kopen dan?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:03

In de ruitersportzaak.. of internet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:20

Almeetje schreef:
Asyaa schreef:

Hoe duur zijn die merken? En kan je die in België kopen?

Eurostar <150
Cavallo wat duurder
kentucky en pikeur >200

En bij de betere ruiterzaken kan je die wel halen.

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:23

eurostar rijbroeken blijven in het algemeen wel goed ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad! ben nu alleen wel overgestapt naar zonder lere zitvlak :P

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:56

ik heb eurostar met zitvlak, bij mij zit hij erg fijn en nooit problemen mee gehad :P

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:05

Ik heb eurostar broeken met met zitvlak en ik heb er geen last van. Mijn broeken waren ieder ongeveer 120 euro.