Welke verzekering voor alle huisdieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne1408

Welke verzekering voor alle huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 00:14

Ik wil graag mijn paard, hond en kat samen in 1 verzekering hebben.
Maar ik weet niet welke verzekering ik daarvoor het beste kan hebben.
Ik wil graag dat medische kosten goed gedekt zijn in mijn verzekering.
Ik hoop dat iemand tips heeft want ik heb al flink lopen zoeken maar nog niks gevonden :(

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Welke verzekering voor alle huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:26

Een vraag met betrekking tot verzekeringen van paarden hoort thuis op TAO. Daarom verplaats ik dit topic van MD naar TAO.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:45

ik weet niet of ik hier zo mag reageren aangezien de reactie hierboven. Maar ik zal even goed overal nalezen hoe het zit met dieren verzekeren. Ik zou het zelf namelijk nooit doen. Stel je paard krijgt iets, wordt nooit alles vergoed en heb je er zelf nog zat kosten aan.
Het paard kan eigendom worden van de verzekering en zeggen dat ze het paard in laten slapen maar ondertussen gewoon doorverkopen zodat zij weer geld verdienen.
Zulke dingen spelen er wel, ik weet het niet helemaal zeker. Maar ik zou er nog wat meer over opzoeken als ik jou was en mensen om advies vragen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:06

paard én huisdieren kunnen volgens mij niet in 1 verzekering. Voor huisdieren heb je oa Proteq en voor paarden heb je er ook diverse.
Ik heb mijn huisdieren (4 katten) niet verzekerd omdat dat qua premie niet grappig meer is en mn paard zit wel in de verzekering bij Hippo.

Wat kleinmeisje zegt is niet helemaal juist, je bent nog altijd zelf eigenaar van je paard en niet de verzekering, je bent nl helemaal niet verplicht te verzekeren. Dat is een keuze die je zelf maakt.

Doe je dit echter wel en wil je dan eventueel aanspraak maken op een uitkering bij afkeur dan vervalt het paard in eigendom van de verkzekering en mogen ze er mee doen wat ze zelf willen.

Je kunt echter bij de meeste verzekeringen zelf je paard terugkopen tegen slachtprijs en dan kun je m zelf wegbrengen als je dat wilt.

Maar dat geldt alleen als je paard wordt afgekeurd, een gewone uitkering ivm een ongeval of zoiets dan blijf je gewoon je paard houden en keert de verzekering de verzekerde kosten uit. Je moet dus wel goed de kleine lettertjes lezen want niet alles is ook verzekerd!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:09

Bij veel verzekeringen valt een Pony onder huisdieren,dus dan kan je wel alle huisdieren in een keer verzekeren.Een paard weer niet,die valt dan niet onder huisdieren.
TS als je een paard hebt zal je die niet makkelijk onder je huisdieren kunnen laten verzekeren,een pony wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:19

is een pony dan een andere diersoort dan een paard? :?
kun je dan laten zien welke verzekering dat wél kan?

We hebben het hier niet over een AVP verzekering maar een ziektekostenverzekering, bij een AVP valt een paard vaak wel onder de verzekering mits je er niet teveel hebt en het paard/pony voor hobby hebt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:04

cissy schreef:
is een pony dan een andere diersoort dan een paard? :?
kun je dan laten zien welke verzekering dat wél kan?

We hebben het hier niet over een AVP verzekering maar een ziektekostenverzekering, bij een AVP valt een paard vaak wel onder de verzekering mits je er niet teveel hebt en het paard/pony voor hobby hebt.

Toen ik verzekerd was bij "Noord-Braband" verzekeringen [zo heette die toen] viel alleen de pony onder huisdieren bij de AV.
Een paard niet,waarom niet? dat weet ik dus niet,maar het was gewoon zo.
Daarom zeg ik ook,miss. zijn er ziektekostenverzekeringen waar ze ook een pony onder huisdieren verzekeren?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:49

dat is raar...mijn paard valt gewoon onder mijn AVP, staat zelfs nog expliciet op de polis vermeld.

Ik ben nog nooit een verzekering tegen gekomen voor ziektekosten waar je én je paard/pony én je hond/kat/konijn kunt verzekeren.
AVP is heel anders dan ziektekosten dus ik denk niet dat er zo'n verzekering bestaat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:56

Ik zou oppassen met paardenverzekeringen, 1 grote oplichterij.

eigen risico is vaak rond het bedrag wat de dierenarts per bezoek rekent, dus je ziet weinig terug van de verzekering. Je betaald je dus scheel aan verzekering en als het zover komt dan zijn ze ineens de baas over je paard, over welke behandelingen ze wel of niet goedkeuren/accepteren. je moet om toestemming vragen, n heel gedoe hoor.

en je moet zelfs je paard terugkopen van hun bij afkeuring, en dan krijg je nog niet het hele bedrag uitgekeerd. Veel mooie woorden en beloftes maar komt weinig van terecht.

dat vernam ik heel veel van de mensen om me heen, gelukkig doe ik niet aan paardenverzekeringen.