Hoe moet je lopen bij de bixie???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Hoe moet je lopen bij de bixie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 15:38

Haalllooo

Ik heb dringend een vraag want over een half uurtje meot ik naar wedstrijd met mijn zusje alleen me paardjes die nog niet buiten is geweest is die heel druk dus miss moet ik wel naast haar lopen in de bixie (ze rijd AA) het is haar eerste wedstrijd dus kan zijn dat ze een beetje nerveus word en dan wat sneller bang.

Als ik naast haar loop en zei gaat van hand veranderen moet ik dan aan de ander kant gaan lopen ?
En moet ik haar dan aan een touwtje of moet ik haar tuegel vast houden ?
Als de pionnen zijn hoe moet ik daar dan omheen lopen ?

Ik weet niet op het bericht hier goed staat maar ik zou het wel heel graag nog ffe willen weten. :D:D

xx.Bednakt!

sharintje1

Re: Hoe moet je lopen bij de bixie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:37

Hoe is het gegaan?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:11

RT-P >> WD-V

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 19:46

Ze is derde geworden. Helaas omdat niemand heeft gereageerd heb ik maar niet mee gelopen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:57

Je had het toch ook ter plaatse aan iemand kunnen vragen? En degene die meeloopt loopt altijd aan de binnenkant anders zit je tussen de pony en de bakrand in en dat kan gevaarlijke situaties opleveren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:34

Sandyislief schreef:
Je had het toch ook ter plaatse aan iemand kunnen vragen? En degene die meeloopt loopt altijd aan de binnenkant anders zit je tussen de pony en de bakrand in en dat kan gevaarlijke situaties opleveren.

dit klopt niet
je kunt het beste aan 1 kant blijven lopen, dit,om de pony zo min mogelijk lastig te vallen omdat je de pony anders continue afsnijdt :j

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:59

Lowara schreef:
Sandyislief schreef:

dit klopt niet
je kunt het beste aan 1 kant blijven lopen, dit,om de pony zo min mogelijk lastig te vallen omdat je de pony anders continue afsnijdt :j

Dan kun je toch gewoon de teugel loslaten en zelf iets harder lopen? :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:59

xVerax schreef:
Sandyislief schreef:

dit klopt niet

Dan kun je toch gewoon de teugel loslaten en zelf iets harder lopen? :)

de meeste pony's zullen zich gewoon aanpassen aan je tempo en ook sneller meelopen ;)
ik persoonlijk als jury, zie het liefst zo min mogelijk storingen, en in bv de draf met meelopers, zul je 99% van de tijd de pony storen als je ervoor langs loopt of hem loslaat en van achteren gaat inhalen.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:14

maar ik heb geleerd dat je altijd links van je pony/paard loopt
alles links riempjes vast maken opstijgen enz.

maar weet niet of dat met bixie ook zo is en of daar vaste regels voor zijn er er geen regelement ofzo iets dergelijkt ?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:38

mmm volgens mij niet :=
tenminste, ik kan het niet in m'n boekjes vinden zo 1,2,3.
persoonlijk.. zou ik toch wel even raar opkijken als iemand stug rechts van de pony binnenloopt en blijft lopen.
maar ivm dat bixie zo laagdrempelig is, wordt er extreem veel getolereerd, en zonodig aangepast aan de deelnemers, dus neem aan dat rechts lopen mag