Wei hebben een paardje op de wei lopen welke een regendeken draagt maar zodra het regend wordt altijd zijn borst tot aan zijn voorbenen doorweekt. Komt dit omdat het eigenlijk niet de bedoeling is om met noodweer buiten te staan of past de deken niet goed.
Zelf staan mijn paarden zonder deken dus ervaring heb ik er niet mee. Nu zet ik hem maar lekker op stal met een zweetdeken om te drogen maar echt goed lijkt het me niet.
Alvast bedankt.
PercyLeen
Geplaatst: 12-11-10 09:43
Gaat ie liggen rollen in de wei? Daar kan het ook van komen natuurlijk!
rollen doen ze allemaal maar of het in de wei is weet ik niet ze staan niet onder 24 uurs toezicht. Maar hij is voor de rest helemaal droog onder zijn deken. Alleen de borst is dus echt zeik nat.
Kitty84
Geplaatst: 12-11-10 09:48
Mijn pony heeft dit ook gehad, deken zat aan de voorkant toen te los, door inregenen was haar hele borstpartij toen nat :s
Nu heb ik een deken die wat hoger sluit, dat gaat erg goed tot nu toe. Ik ben met de voorsluitingen altijd voorzichtig, ik wil niet dat alles in de verdrukking komt als ze hooi eet, blijkbaar toen iets te voorzichtig, want ik heb gevoeld...met deze deken staat er ook weinig op spanning en eet ze net zo vrolijk
PercyLeen
Geplaatst: 12-11-10 09:55
Kun je toch zien aan de deken Die van mij komt altijd als moddermonster weer van het land en is dan ook wat nat achter bij zijn kont Het belangrijkste is dat de rest van haar lichaam droog en warm blijft!
Ze staan hier heel de dag buiten. De deken regend ook weer schoon ze gaan niet uit zichzelf naar binnen daat moet je ze echt inzetten. De kont is wel droog.
Juist voor het warmblijven ben ik wat bang. Want het is daar altijd steenkoud en dat lijkt me dus niet goed.
Ik zou m sowieso niet buiten zetten als het hard regent. Ik weet niet hoe het komt dat de borst zo nat is. Sluit ie wel goed aan? Of is dit een domme vraag?
ellepel
Geplaatst: 12-11-10 15:31
zou het kunnen dat je zo'n bijzonder paard hebt die bij regen niet met de kont in de wind maar met het hoofd in de wind gaat staan?> er zijn namelijk paarden die dat doen. die gaan verkeerd om staan en als het dan flink regent kan het bij de deken in regenen en worden ze dus nat.
kijk daar dus naar en anders zou het kunnen dat de deken te groot is waardoor er teveel ruimte zit en het dus van bovenaf nat word