Brutale ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linnke

Brutale ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 21:20

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben 2 super lieve ijslanders.
Met 1 zijn we bezig met rijden met de ander nog niet (te jong).
Maar met de ander (Thorwald) hebben we wel een probleempje:
Hij is ontzettend brutaal!

Hij heeft al een aantal keer gehad dat hij net deed of hij schrok en probeerde mij toen omver te lopen.
Dit is niet gelukt maar vervelend is het wel.
Ook test hij regelmatig het draad en als er niet genoeg opstaat loopt hij er gewoon doorheen.
Hij komt wel heel braaf als je hem roept (vooral als je er eten bij roept := )

Ik denk dat hij deze dingen voornamelijk doet omdat hij zich wat verveeld.
Nu wil ik graag met hem beginnen met vrijdheidsdressuur maar heb er niet zo heel veel verstand van.
Hebben jullie tips voor me hoe ik dit kan introduceren bij de paarden en hoe ik kan beginnen?

fuego3

Re: Brutale ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:27

ik zou beginnen met het basis werk , en dan eerst grondwerk voor de vrijheids dressuur aan. en klinkt als of je harder op moet treden , als hij door je heen wel lopen bv met je touw hem een tik moet verkopen op de borst en in de achter uit zetten.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:12

Tjaaa eerst basis grondwerk, gehoorzaamheid, vertrouwen, rust, bepalen wie de leider is, ......
Dit moet eerst in orde zijn voor je nog maar mag gaan denken aan verdere training.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 20:41

aeolusnr1 schreef:
Tjaaa eerst basis grondwerk, gehoorzaamheid, vertrouwen, rust, bepalen wie de leider is, ......
Dit moet eerst in orde zijn voor je nog maar mag gaan denken aan verdere training.

Dit is ook allemaal wel in orde maar aangezien hij blijft uitproberen en probeert uit te breken denk ik dat hij zich verveeld.
Vandaar dat ik tips zocht om hem bezig te houden en mij persoonlijk lijkt vrijheidsdressuur erg leuk om te doen.

Ik weet alleen niet hoe te beginnen enzo.

:evaw:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:46

Paard dat geen respect heeft voor jouw ruimte en verwacht dat jij voor hem opzij gaat is niet klaar voor vrijheidsdressuur. Om aan vrijheidsdressuur te kunnen beginnen moet paard zeker kunnen : stil staan (los/los touwtje) naast je,
pasje achteruit op lichte hulp,
zich aanpassen aan jouw tempo,
netjes meelopen.

Paard dat over je heen walst heeft die benodigde basis dus niet.