Eerste keer naar de manege, Tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnederek

Eerste keer naar de manege, Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:36

Hooi,
ik ga over een paar weken voor het eerst met mijn verzorgfjord naar de manege!

Hij staat normaal altijd met 4 shetlandertjes in een weiland bij een boer.
maar hij is nog nooit bij een manege geweest.
hij heeft al wel vaker in een trailer gestaan

aangezien ik toch wel met hem wil gaan lessen ga ik een keer op een zondag met hem naar de manege voor een priveles
gewoon kijken hoe hij het doet!

mijn vraag is: heeft iemand nog tips hoe ik de eerste keer wat makkelijker kan maken voor Hem
want het lijkt mij persoonlijk heel veel voor een pony
- en een manege
- en hij hoort allemaal andere paarden
etc.

bedankt alvast voor de reacties
groetjes Yvonne

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:59

Hij is al aan andere paarden gewend, dus verwacht ik geen problemen. Toch raad ik je aan een grote bocht om ieder paard te nemen (je weet nooit hoe je paard op grotere paarden zal reageren, misschien vind hij deze wel eng). Uitkijken dus. Het is een privéles, dus ik zou als ik jou was, aan de instructeur/ instructrice vertellen dat dit je eerste keer is met het paard op dit terrein en dat je graag even wilt dat je paard aan de omgeving went. Ga dus ook geen overhaaste dingen doen zoals meteen aandraven/ aangallopperen of dat soort fratsen. Zorg er altijd voor dat je paard op zijn gemak is! Pas dan kun je je paard rustig aan het werk zetten.

Ik vertel je er alvast bij dat je echt niet al te hoge verwachtingen van je paard moet hebben. Het is tenslotte de eerste keer voor hem, dus dat is enorm spannend allemaal!

Succes en heel veel plezier!