Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sporter schreef:Deze afwijking heeft te maken met de spijsvertering.Dan zal je toch echt meer info moeten geven. Wat is het gebrek, hoe weet je dat de koper op de hoogte was. Hoe is er gekeurd klinisch rontgenlogisch enz enz.
NRPS97 schreef:sporter schreef:Deze afwijking heeft te maken met de spijsvertering.Dan zal je toch echt meer info moeten geven. Wat is het gebrek, hoe weet je dat de koper op de hoogte was. Hoe is er gekeurd klinisch rontgenlogisch enz enz.
De verkoper heeft aangegeven hier van te weten en gaf het dier er medicijnen voor.
annastasia schreef:Paard is gekeurd door da van mijn stalgenootje.Jammer dat de keuring door de DA van de verkoper is gedaan.
Zat het dier op moment van keuren onder de medicijnen?
Heeft de koper ook gevraagd of er eventuele gebreken waren?
Maar..... De keurende DA had ook moeten weten dat het dier medicijnen krijgt, dit zal ok na te gaan zijn in de database.
Ds denk dat de koper wel sterk za staan.
cissy schreef:Particulier, stalgenootje heeft gevraagd of paard terug kan, maar stal is ondertussen opgevuld door ander paard.DA had het bij klinische keuring waarschijnlijk niet eens kunnen zien omdat het een spijsverteringsding is en dat zie je niet aan de buitenkant.
Er is geen enkele DA die bij keuren eerst in de database gaat kijken of paard bekend is dus die opmerking slaat nergens op.
Ook niet iedere DA neemt een bloedmonster bij klinische keuring, daar moet koper expliciet om vragen want het is geen standaard bij de keuring.
Verkoper had het echter wel moeten melden en koper had er ook om moeten vragen bij aankoop of er zaken waren die ze moet weten.
Als de verkoper nu toegeeft dat het zo is kan de koop ontbonden worden op grond van verborgen gebrek, is het een particulier of een handelaar?
Heeft de koper een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik daar maar eens gaan informeren hoe of wat.
cissy schreef:Er is geen enkele DA die bij keuren eerst in de database gaat kijken of paard bekend is dus die opmerking slaat nergens op.
bigone schreef:Ik ken genoeg DA praktijken die standaard bloed afnemen, wilde een keer een paard laten keuren bij zo'n DA en toen kwam de verkoper elke keer met smoezen, te ver, geen tijd, dan weet je genoeg en heb ik de koop niet door laten gaan.

daffie1986 schreef:Paard heeft hier dus al langer last van.Paard proberen terug te sturen naar de verkoper. Was het voor de dierenarts duidelijk dat dit al heel lang aanwezig is? Zoja dan een kopie van het onderzoeksrapport met een aangetekende brief naar de verkoper sturen waarin duidelijk gemaakt wordt dat het paard het mankement al had en je de koop ongedaan wil maken. Hoop dat er een verkoopovereenkomst getekend is.