zweethanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladydevil

zweethanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 12:23

hallo allemaal
de titel zegt het al, ik heb erg last van zweethanden en als ik met handschoenen rijd heb ik geen probleem.
Maar liever rijd ik zonder handschoenen, want ik merk wel dat ik dan meer gevoel heb en veel lekkerder rijd.
Heeft iemand een oplossing, want zelfs in de winter heb ik last van zweethanden, terwijl ik het zelf koud heb in het begin!
Baal hier erg van want zonder hadschoenen glijden de teugels door mijn handen en met heb ik n stuk minder gevoel! |(
alvast bedankt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:25

Ik heb ook altijd zweethanden, rijd altijd zonder handschoenen, vind met gewoon niet prettig, ivm het gevoel wat je inderdaad al aangeeft.
Welke teugel gebruik je?
Ik rijd met een teugel met antislip aan de binnenzijde, daarvoor reed ik met een springteugel, heb niet echt last van wegglippende teugels

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:26

is talk poeder misschien een idee? van dat baby poeder? ruikt ook nog eens lekker en zou niet vet of glad mogen worden.

ladydevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 12:39

rijd met een dressuurteugel glad leer.
Maar een teugel met antislip rijd je daar je handen niet mee kapot?

en talkpoeder of babypoeder heb ik ook aan gedacht, maar denk dat dat snel er al af is vooral omdat je de teugels een aantal keer moet verpakken...maar miss wel iets om te proberen

aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:45

ladydevil schreef:
hallo allemaal
de titel zegt het al, ik heb erg last van zweethanden en als ik met handschoenen rijd heb ik geen probleem.
Maar liever rijd ik zonder handschoenen, want ik merk wel dat ik dan meer gevoel heb en veel lekkerder rijd.
Heeft iemand een oplossing, want zelfs in de winter heb ik last van zweethanden, terwijl ik het zelf koud heb in het begin!
Baal hier erg van want zonder hadschoenen glijden de teugels door mijn handen en met heb ik n stuk minder gevoel! |(
alvast bedankt

Hallo dames.
Laat je goed adviseren bij een ruitersport zaak.
Zorg dat de handschoen niet te strak om je hand zit. Je hand moet kunnen ademen in je handschoen.
En niet van gladde kwantiteit is.
Helaas is goedkoop vaak duurkoop.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:51

Ik rij nu met suéde teugels en daarvoor altijd met springteugels (van katoen?) met leertjes erop.
Blaren, tja daarvoor in de plaats komt vanzelf eelt :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:24

ladydevil schreef:
Maar een teugel met antislip rijd je daar je handen niet mee kapot?

Nee hoor, dat zorgt dat je meer grip hebt, als je je handen kapot rijdt dan ben je denk ik ook wel te hard in de mond van het paard.
als ik mijn handen kapot zou rijden zou mijn paard toch ook wel zijn mond/mondhoeken kapot rijden lijkt me

lindaa01

Re: zweethanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:05

misschien is eer spring teugel een idee kan je je tegen houden bij de stopjes !

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:42

Toen ik nog zonder handschoenen reed kreeg ik ook blaren van de teugels (inderdaad met van die leertjes net als Maroesjka), maar ben absoluut niet hard in de hand. Denk dat dat gewoon door het materiaal komt. Ik weet natuurlijk niet of jij er ook blaren van krijgt, maar deze teugels glippen denk ik wel minder snel uit je handen als je last hebt van zweethanden. Misschien het proberen waard?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:44

ik heb hele gevoelige handen, bij het minste of geringste heb ik ze openliggen maar met de teugels die ik heb heb ik daar geen last van.

Liiset_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:01

misschien zijn andere teugels, springteugels een oplossing?
ik heb dit wel eens op tv gezien, een vrouw die dit ook had, die kreeg een of andere laserbehandeling, maar ik denk niet dat dat een goed oplossing is haha

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:01

RT-->RUI

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:03

Mijn moeder heeft mij ooit verteld dat als je veel soja drankjes drinkt je minder gaat zweten. Misschien dat je er iets aan hebt?

ladydevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 13:13

bedankt allemaal, ga vandaag naar de ruitershop en kijken naar andere teugels of superdunne handschoenen, eens kijken wat ze daar hebben.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:32

ademende handschoentjes ;)

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:06

Ik heb ook last van zweethanden. Ik rij zowel in de zomer als in de winter met dunne leder-look handschoenen. Ik rijd met springteugels.