Het zit zo; ruim een jaar geleden heb ik een 'goeíe' regendeken gekocht. Maar na een aantal dagen (nog geen twee weken) was het ding compleet doorgelekt.
Dat was even balen, maar vanwege de garantie en goede service van de ruitersportzaak kreeg ik zo weer een nieuwe mee naar huis. Die 'nieuwe' is inmiddels zo'n 14 dagen in gebruik.
Alles leek goed te gaan, en het ding heeft alle regenbuien goed doorstaan.
Tot gisteren dan...
Toen ik gisteren bij de wei aankwam viel het me van een afstand al op dat de deken ineens wel érg donkergroen leek. En na de binnenkant te voelen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ook deze deken, net als zijn voorgangen, niet echt waterdicht is. Het ding was echt zeiknat.
Er zijn geen plassen in de wei waar mijn pony in kan liggen, dus ik ben absoluut zeker dat het door de regen is gekomen

De deken waar het om gaat is van bucas, de smartex rain versie met fleece laagje.
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik weet even niet zo goed wat ik hier nou mee moet... Weer een nieuwe deken meenemen(als de winkel dat tenmiste toestaat)? Of moet ik de deken voor de zekerheid maar een keer wassen met speciaal spul en extra dik insprayen?
Ik vind het best frustrerend en pony heeft echt een deken nodig als het meerdere dagen regent. Hij staat 24/7 buiten en heeft geen last van de kou o.i.d., maar hij is erg gevoelig voor huidproblemen door de nattigheid. Dus ik wil hem gewoon graag een beetje droog houden.

*even afkloppen* :p
Pony heeft het ook niet snel warm, vandaag onder een 200grams deken (noodoplossing) had hij het ook totaal niet warm.
Maar ik vrees wel dat dat niet in de garantieregels zit...