Waterdichte regendekens; Bestaan ze wel...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djini

Waterdichte regendekens; Bestaan ze wel...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:15

... of heb ik nou gewoon weer pech? >;)
Het zit zo; ruim een jaar geleden heb ik een 'goeíe' regendeken gekocht. Maar na een aantal dagen (nog geen twee weken) was het ding compleet doorgelekt.
Dat was even balen, maar vanwege de garantie en goede service van de ruitersportzaak kreeg ik zo weer een nieuwe mee naar huis. Die 'nieuwe' is inmiddels zo'n 14 dagen in gebruik.
Alles leek goed te gaan, en het ding heeft alle regenbuien goed doorstaan.
Tot gisteren dan...

Toen ik gisteren bij de wei aankwam viel het me van een afstand al op dat de deken ineens wel érg donkergroen leek. En na de binnenkant te voelen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ook deze deken, net als zijn voorgangen, niet echt waterdicht is. Het ding was echt zeiknat.
Er zijn geen plassen in de wei waar mijn pony in kan liggen, dus ik ben absoluut zeker dat het door de regen is gekomen ;)

De deken waar het om gaat is van bucas, de smartex rain versie met fleece laagje.
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik weet even niet zo goed wat ik hier nou mee moet... Weer een nieuwe deken meenemen(als de winkel dat tenmiste toestaat)? Of moet ik de deken voor de zekerheid maar een keer wassen met speciaal spul en extra dik insprayen?

Ik vind het best frustrerend en pony heeft echt een deken nodig als het meerdere dagen regent. Hij staat 24/7 buiten en heeft geen last van de kou o.i.d., maar hij is erg gevoelig voor huidproblemen door de nattigheid. Dus ik wil hem gewoon graag een beetje droog houden.

_Kimo_

Re: Waterdichte regendekens; Bestaan ze wel...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:16

Dat is idd flink balen ja.. Ik spray hem standaard een paar keer flink in, en tot nu toe gaat het eigenlijk prima :) *even afkloppen* :p

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:18

Ik heb altijd gewoon de pagony dekens van divoza. Mijn paard staat altijd hele dagen buiten en ze zijn nog nooit doorgelekt. Ik zou teruggaan naar de winkel, zo'n deken hoort gewoon waterdicht te zijn. En helemaal voor die prijzen.

oja, en ik heb ook nog nooit iets ingesprayd ;)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:20

Ik heb ook een Bucas maar dan de Smartex all in one. Heb net nog even gevoeld maar mijn paarden zijn echt kurkdroog onder de dekens en ze hebben vandaag 12 uur lang in de regen gestaan. Ik laat ze ieder jaar wassen bij de ruitersportzaak hier in de buurt en ze blijven gewoon waterdicht. Ik hoef ze ook niet in te sprayen of zo.
Waarschijnlijk heb je gewoon pech, ik zou er toch gewoon weer mee terug gaan, op Bucas heb je standaard 3 jaar garantie!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:23

Ik ga zeker weer terug naar de winkel. Maar het is al de 2e deken waar het zo mee gaat... Vind het zo raar, snap er niks van! Ze zullen in de ruitersportzaak wel weer blij met me zijn :+
Het is gewoon 2 keer op rij précies hetzelfde probleem.

Gebruiken jullie nog speciale spray, of kan het ook gewoon impregneerspray van scapino ofzo zijn?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:25

Misschien hebben ze daar wel een slechte partij van Bucas. Vraag je geld terug en koop dezelfde deken ergens anders ;)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:31

Heb het 2 x gehad bij een Bucas deken en sindsdien koop ik ze niet meer. Ben overgestapt naar Horseware en daarvan heb ik de duurste en de goedkoopste en geen problemen.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:33

Noppert schreef:
Misschien hebben ze daar wel een slechte partij van Bucas. Vraag je geld terug en koop dezelfde deken ergens anders ;)

Das ook wel een goeie... Ik ga inderdaad maar proberen om mijn geld terug te krijgen. Helaas is het al wel ruim een jaar geleden dat ik de eerste deken heb gekocht daar, dus ik betwijfel of ik het geld nog wel terug kan krijgen.
Mochten ze geen geld retour geven en wéér een nieuwe mee geven, dan vraag ik gewoon of ze de impregneerspray willen vergoeden. Dat lijkt mij wel schappelijk, want ik zit steeds een tijd zonder deken.

grauwman; Ik hoop ook gewoon dat ik mijn geld terug krijg, als ik de keuze heb dan wil ik liever naar een ander merk. Want ik vind het best wel frappant dat ik 2x dit probleem tref bij deze dekens.
Laatst bijgewerkt door Djini op 10-11-10 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:34

Bucas is echt een goed merk en is echt goed waterdicht. Ik heb er altijd goede ervaringen mee, net als Horseware.
Misschien een slechte partij idd??? Je hebt de deken niet gewassem? Hij kwam zo nieuw uit de winkel? Want dan mag zoiets echt niet gebeuren.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:37

Suzanne F. schreef:
Bucas is echt een goed merk en is echt goed waterdicht. Ik heb er altijd goede ervaringen mee, net als Horseware.
Misschien een slechte partij idd??? Je hebt de deken niet gewassem? Hij kwam zo nieuw uit de winkel? Want dan mag zoiets echt niet gebeuren.

Deken is niet gewassen, niks geks mee gebeurd, nergens mee behandeld. Heeft tot 2 weken terug netjes in plastic gezeten en is nu dus paar dagen gebruikt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:43

Djini schreef:
Deken is niet gewassen, niks geks mee gebeurd, nergens mee behandeld. Heeft tot 2 weken terug netjes in plastic gezeten en is nu dus paar dagen gebruikt.

Ongelooflijk.
Kan bijna niet bij Bucas. Was het geen zweet??

Valt misschien onder de garantie bij Bucas??

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:48

Had het bij m'n 2e deken ook binnen een paar dagen voor elkaar dat ik weer terug kon. In de winkel dachten ze ook aan een slechte partij maar had geen zin om het nog een keer af te wachten en weer terug naar de winkel te gaan.

Er zit garantie op de deken dus je kan zowieso een nieuwe krijgen als je wilt.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:51

Dit valt inderdaad onder de fabrieksgarantie van Bucas.
Weer terugbrengen en een nieuwe vragen.
Veel succes.

Djini schreef:
... of heb ik nou gewoon weer pech? >;)
Het zit zo; ruim een jaar geleden heb ik een 'goeíe' regendeken gekocht. Maar na een aantal dagen (nog geen twee weken) was het ding compleet doorgelekt.
Dat was even balen, maar vanwege de garantie en goede service van de ruitersportzaak kreeg ik zo weer een nieuwe mee naar huis. Die 'nieuwe' is inmiddels zo'n 14 dagen in gebruik.
Alles leek goed te gaan, en het ding heeft alle regenbuien goed doorstaan.
Tot gisteren dan...

Toen ik gisteren bij de wei aankwam viel het me van een afstand al op dat de deken ineens wel érg donkergroen leek. En na de binnenkant te voelen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ook deze deken, net als zijn voorgangen, niet echt waterdicht is. Het ding was echt zeiknat.
Er zijn geen plassen in de wei waar mijn pony in kan liggen, dus ik ben absoluut zeker dat het door de regen is gekomen ;)

De deken waar het om gaat is van bucas, de smartex rain versie met fleece laagje.
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik weet even niet zo goed wat ik hier nou mee moet... Weer een nieuwe deken meenemen(als de winkel dat tenmiste toestaat)? Of moet ik de deken voor de zekerheid maar een keer wassen met speciaal spul en extra dik insprayen?

Ik vind het best frustrerend en pony heeft echt een deken nodig als het meerdere dagen regent. Hij staat 24/7 buiten en heeft geen last van de kou o.i.d., maar hij is erg gevoelig voor huidproblemen door de nattigheid. Dus ik wil hem gewoon graag een beetje droog houden.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:52

Suzanne F. schreef:
Djini schreef:

Ongelooflijk.
Kan bijna niet bij Bucas. Was het geen zweet??

Valt misschien onder de garantie bij Bucas??

Ik ben 200% zeker dat het door de regen komt. De deken was ook echt hélemaal zeiknat, niet alleen een klein beetje bij borst/buik :( Pony heeft het ook niet snel warm, vandaag onder een 200grams deken (noodoplossing) had hij het ook totaal niet warm.
Garantie boekje heb ik gelukkig goed bewaard, dus ik ben haast wel zeker dat ze hier iets mee moeten doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:55

Ja dan zou ik teruggaan. Garantie bij Bucas lijkt me. Wat jammer zeg, is echt pech lijkt me. Ik heb echt perfecte Bucasdekens.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:57

Heb een 0 grams regendeken van Amigo, is nu na een jaar 24/7 in de regen nog steeds waterdicht, durf hem met een gerust hart op te leggen, wetende wanneer het gaat plenzen.

Echter laatst van iemand eenzelfde Amigo overgekocht, deze was minder goed waterdicht. Ze zegt dat hij niet gewassen is, maar dat betwijfel ik.

Aanrader, zeker voor die prijs!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:00

Nu ik erover na denk is de Smartex rain die ik heb wel enorm zwaar als het geregend heeft. Hij is nog wel droog op de huid maar hij weegt enorm veel, alsof hij volgezogen is met water.

Schiet me nu net te binnen. Heeft alleen de smartex rain trouwens. Ik heb een freedom turnout die wel gewoon licht blijft en kurkdroog.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:10

Ik moet zeggen dat ik bijzonder tevreden ben over mijn Horseware Amigo deken(s). Ik heb sinds 2,5 jaar een ongevoerde, nooit ergens last van gehad. Ook wat betreft scheuren en schade, deken is nog keurig.
Pas een Bucas overgekocht van een bokker, die duidelijk gewassen was. Ik weet niet of die gewassen is en waterdicht gemaakt, maar heb hem wel een testje gegeven. Flinke scheut water erop en in een kuiltje laten staan. Water leek wel opgezogen door de deken, verspreidde zich duidelijk, maar het fleece eronder bleef keurig droog. Misschien zoiets proberen voordat je hem op doet?

En, welk merk is je 200 grams deken?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:14

Heb deze ervaring gelukkig niet met Bucas. Geen slecht woord erover!
Heb 3 dekens van Bucas, fleece voering, 250 gram en 350 gram.
Heb mijn ene deken al 5 jaar, elk jaar gewassen en nog nooit doorgeregend. Altijd kurkdroog!

Zou inderdaad ook terug gaan!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:18

ik heb een horseware al (10 jaar) geregeld laten reinigen en nog geen enkele keer heeft deze gelekt. Het was een duur deken maar heeft zn geld dubbel en dik opgebracht.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 22:27

RianneH schreef:
En, welk merk is je 200 grams deken?

Harry's Horse. Deze blijft super mooi droog, ondanks een paar kleine scheurtjes bij de staartflap. Deze deken heb ik trouwens ook niet ingesprayd, maar doet het desondanks een stuk beter.

De test met het kuiltje gaat helaas niet op; de deken heeft al meerdere extreem natte dagen/nachten meegemaakt, zonder water door te laten.
Het water wordt inderdaad opgezogen door het fleece. De deken kleurt dan donker en voelt ook zwaarder aan.
Pony is nu na een paar korte buien alleen maar een beetje klam onder de deken. Pas na een langdurige zware bui lekt het echt goed door.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:30

Dat klinkt idd gewoon niet als een correcte waterdichte deken..

Ikzelf ben niet zo fan van HH, maar als die gewoon wel goed is (en blijft) misschien kan je de bucas dan omruilen voor een HH bij de ruitershop? Erg vervelend idd, prettig is het ook niet om heen en weer te blijven vliegen naar de ruitershop.
Maar goed, ik heb ook wel HH dekens meegemaakt die na een week doorlekten...
Lastig zeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:34

Je ruitersportzaak zal je er niet op aan kijken hoor! Bucas verleent de garantie, zij sturen het voor jou gewoon naar Bucas, leveren ze niets op in waarschijnlijk :) Dus schroom niet te gaan!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 22:39

RianneH schreef:
Dat klinkt idd gewoon niet als een correcte waterdichte deken..

Ikzelf ben niet zo fan van HH, maar als die gewoon wel goed is (en blijft) misschien kan je de bucas dan omruilen voor een HH bij de ruitershop? Erg vervelend idd, prettig is het ook niet om heen en weer te blijven vliegen naar de ruitershop.
Maar goed, ik heb ook wel HH dekens meegemaakt die na een week doorlekten...
Lastig zeg.

Ikzelf ben ook geen fan van HH, maar die deken was op dat moment in de aanbieding. Ik had toen echt even een 'tijdelijke' deken nodig vanwege het gedoe met de bucas deken. Maar nu lijkt die tijdelijke deken het dus zelfs beter te doen ;) Al ben ik niet van plan om er nog een te kopen, ik heb liever wel een deken van ballistic nylon want de HH had binnen 2 dagen al zijn eerste scheuren opgelopen. HH is dus gewoon niet sterk genoeg, en ik heb ook meerdere HH dekens gezien die doorlekken na een tijdje.

Janine1990; Ja, ik weet het, garantie is niet direct hun probleem. Ik ga er volgende week gewoon even naar toe met de deken. Maar ik weet niet of ik nog zo'n fan ben van opsturen. Vorige keer duurde het bijna 6 weken en was ik dus alsnog gedwongen om een tijdelijke andere deken erbij te kopen... Nu heb ik eigenlijk liever gewoon mijn geld terug. :o Maar ik vrees wel dat dat niet in de garantieregels zit...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:50

Ooh dat had ik er nog niet aan begrepen! Surry! Ja, dan is het wel knullig dat het zo lang duurt... Met de kou en de storm in zicht...