Paard verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LSW

Paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:17

Kan iemand mij helpen mijn paard te verkopen? of een goed adres via handelaar of goede stal? particulier krijg ik hem moeilikj verkocht, wil ook een goed tehuis voor hem.

Jilletje

Re: Paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:20

google!
zoek gewoon handelaren op, ga er langs en bekijk het eens allemaal.
als het je bevalt bied je je paard aan.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:21

Je kan hem ook hier te koop zetten?

Het is een groot forum en geloof dat er hier het vertrouwen onderling groter is dan op mp/sporthorses..

LSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:31

ik kreeg het niet voor elkaar om een advertentie er op te zetten...ben nieuw op bokt.nl?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:32

je mag me mailen, mijn vriend heeft veel contacten die altidj op zoek zijn naar alle soorten paarden

c.vanhaver@gmail.com

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:37

wat voor paard is het?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:42

LSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:42

Het is een 10 jarige bruine ruin, allround, z dressuur, b springen, fijn bewegend paard, 3 correcte gangen. 1.69m hoog. bij mij geboren dus 1 eigenaar. vader is LANCET, moeder Nelsina uit sinastam van randelson(randelz). Het is een paard wat graag wilt werken, heeft veel werklust, braaf in omgang en betrouwbaar, onder zadel wel temprament maar eerlijk. netjes aangereden, licht in de mond en op zit. fijn leerpaard.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:45

LSW schreef:
Het is een 10 jarige bruine ruin, allround, z dressuur, b springen, fijn bewegend paard, 3 correcte gangen. 1.69m hoog. bij mij geboren dus 1 eigenaar. vader is LANCET, moeder Nelsina uit sinastam van randelson(randelz). Het is een paard wat graag wilt werken, heeft veel werklust, braaf in omgang en betrouwbaar, onder zadel wel temprament maar eerlijk. netjes aangereden, licht in de mond en op zit. fijn leerpaard.

Waarom zou die dan niet makkelijk te verkopen zijn? :?

Klopt je vraagprijs wel? Wat vraag je ervoor?
Klin + rontg goed zou ik zeggen tussen de € 4500 en de € 8000,- (afhankelijk van zijn kwaliteit en uitstraling)

LSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:55

Ja was voor mij ook de grote vraag??!! mijn vraagprijs was 8ooo euro maar ben al 2 jaar bezig om de juiste koper voor hem te vinden. nu is er het nog moeilijker want ik heb hem laten keuren, klinisch en nu is die goed gekeurd alleen heeft de da een bemerking op zijn la spronggewricht, er zat iets vocht in. foto genomen, niets om me zorgen om te maken en zit waarschijnlijk al heel zijn leven. hij kan gewoon de sport in, loopt super en heeft er absoluut geen last van. hij is kerngezond en in topconditie. heeft echt nog nooit kreupel gelopen en geen gebreken ofzo..dit alles maakt t er niet makkelijker op. Het is een eerlijk verhaal en wil zo graag een goed huis en leuk contact behouden met nieuwe eigenaar. Je zal er echt een super paard aan hebben!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:02

Ik kan je verschillende handelstallen noemen maar die gaan je vraagprijs er nooit voor geven ben ik bang :n

Je kan ze bellen:

stalgeerink.com
olthof-horses.com
maartenkamphuis.nl
www.team-nijhof.nl

Ik zou het toch particulier proberen

Sporthorses
Marktplaats
Bokt

Heb je wel mooie foto's die aanspreken? Stel je zelf niet te hoge eisen aan een nieuwe eigenaar? Is er ruimte voor onderhandelen over de prijs?

LSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:09

Dank je, ja er staan mooie foto's van hem op de advertentie(alle sites!) en op youtube div. filmpjes. Prijs is natuurlijk nu wel bespreekbaar zat te denken tussen de 5 en de 6ooo euro.
Waar die heen gaat is inderdaad wel belangrijk, wil zo graag dat die het goed krijgt! Heb hem al 10 jaar en wil zo graag contact blijven houden.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:09

Bij een handelaar zeker niet....

Toch privé proberen ja maar het is al best een lange tijd 2 jr???

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:10

Ik ben wel benieuwd naar een link :) het klinkt als een heel erg leuk paard!

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:13

Kijk ook eens op horsedating.nl of eigenpaard.nl

LSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:17

bedankt voor de reacties, hierbij de link van youtube er staan meerdere foto's /filmpjes van hem op.
http://www.youtube.com/watch?v=-mBEjUvTV-Y
Liefst inderdaad particulier, ik heb in die 2 jaar hem niet altijd te koop gehad, emotioneel is het niet zo makkelijk voor mij. ik heb misschien teveel gevraagd of niet willen verkopen omdat de koper niet was wat ik voor ogen had(bv buitenland). Het is echt een super fijn lief en leuk bewegend paard!

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:21

Oeh, die heb ik op MP zien staan.. vond het een bijzonder mooi paard!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:23

Deze heb ik wel gezien klopt!

Mooie ruin knap paard moet toch lukken maar goed de tijd is zeer somber...en het ligt eraan of je er haast mee hebt moeilijk hoor wens je veel succes met de beslissing en het vinden van een goed tehuis ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:35

Hij heeft iig de juiste kleur ;)

Zo onder het zadel vind ik hem niet heel speciaal lopen, wellicht kan die meer dan hier laat zien. Als je hem verkoopt als Z paard zou ik ook willen zien wat ie dan te bieden heeft..deze filmpjes zijn daarvoor 'te simpel' echter als je hem aanbied als leuk en braaf leer paard zijn deze filmpjes goed genoeg :j Ik zou mijn vp anders eens weg laten in de advertentie en er slechts neer zetten notk. Zijn 'bemerking' zou ik ook niet noemen in je tekst. Hij is goedgekeurd voor de sport, toch? Ik neem aan dat je het rapport er bij hebt en deze gewoon is in te zien?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:38

Wat een gaaf beest! Maar ik denk dat je vraagprijs ook wel iets aan de hoge kant is. Ook ivm het 'schoonheidsfoutje'. De markt gaat helaas niet zo goed tegenwoordig..

Verder een heel leuk paard!

LSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:44

Bedankt meiden, ja is echt een leuk paard!en mooi! hij is inderdaad gewoon goed voor de sport, het is ook echt nauwlijks te zien maar wil het bij verkoop wel vermelden, omdat ik contact wil houden en eerlijk is toch het best. goed tehuis is belangrijker dan prijs maar zal toch leuk zijn als er een leuk bedrag voor krijgt, echt weggeven gaat me te ver. dacht aan 5000 euro? Hij kan inderdaad veel meer maar ik kan niet meer lang genoeg rijden en doorzitten om het er uit te rijden vandaar het "simpele"filmpjes, gewoon 3 correcte gangen laten zien. Zit echt met me handen in het haar!! moet toch iemand zijn die een goed sportpaard wilt hebben voor niet te veel?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:50

Eerlijk moet je ook zijn hoor, absoluut! Maar je kan het ook aangeven als mensen komen kijken, toch? Die van mij heeft ook een 2 op het rontgenologisch rapport met een opmerking (niet relevant voor de sport)..als dat in de advertentie had gestaan had het me meer afgeschrikt denk ik en was ik niet eens gaan kijken :o

Is er geen andere Z ruiter in je omgeving die er wat oefeningen uit kan rijden? Je prijs van 5000 lijkt me reeel :j

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:58

Vindt het zeer eerlijk dat je het aangeeft bij een gesprek voordat de mensen komen kijken.
En misschien een filmpje met bewegende beelden?

En €5000,00 kan je mee beginnen en zou het er ook bij zetten in de advertentie.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:01

Het is idd netjes maar op papier kan het ook afschrikken. Bij mijn paard staat er een hele mooie medische term, ik ben er heel hard mee naar mijn DA gerend en om uitleg in jip en janneke taal gevraagd (ik had hem al een keer gezien) anders had ik die moeite niet genomen, dan had ik wel verder gekeken.

LSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:11

het is dus nu de vraag of ik het wel moet melden voordat mensen komen kijken? ben zo bang dat het afschrikt! hij mankeert verder niets en loopt super en de mensen wie tot nu toe zijn geweest hebben niets gezien of gemerkt(ik wist het ook niet na 10jaar). het schrikt mensen misschien af en wil wel graag dat ze komen, voor zo;n een redelijke prijs voor zo'n paard moet het toch waard zijn om te komen kijken/rijden. maar wil ook geen teleurstellingen van beide kanten.