Bodem van een trailer vervangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Bodem van een trailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 15:58

een paar weken (2) terug vond ik een jawel, paddestoel in mijn trailer :(:)

Nu heb ik de trailerhandelaar gebeld, deze heeft mijn trailer ong. 3 maanden terug nog nagekeken, en deze geeft aan dat ik er nog prima paarden veilig mee kan vervoeren omdat de trailer incl. bodem 3 maanden terug nog keurig hard was, maar het wel kan zijn dat er inmiddels een schimmeltje in is gaan zitten.. Maandag gaat hij het voor de zekerheid even na kijken, dan kijkt hij ook gelijk even naar de oplooprem...

Nu zit ik te denken, een schimmel in de bodem, betekend al vrij snel een nieuwe bodem erin, omdat je anders altijd blijft klooien lijkt mij... Maar wat kost een nieuwe bodem in een atec trailer incl. rubberen gietvloer. Is dat wel rendabel bij een trailer van een jaar of 7/8 oud. Of is het dan rendabeler om een nieuwe trailer te kopen.

Steppe

Re: Bodem van een trailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:01

Ja dat zal je met je handelaar moeten overleggen wat het kost om de bodem te vervangen?
Kijk ze moeten nogal wat los halen omdat de zijwanden op de bodem staan als het ware.
En misschien als de rest van je trailer nog prima is er aan denken om een aluminiumvloer erin te leggen is wel duurder maar zal niet rotten.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:05

Voor de vloer was ik toen, 3 jaar geleden, 260,- euro kwijt.
Koop je geen nieuwe trailer voor.
Gietvloer kun je ook zo bestellen. Ik dacht rond de 40,- euro voor een trailer vloer.
En om het een bedrijf te laten doen, tel je het arbeidsloon erbij op.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:08

Bedankt voor deze opties... Nu is het zo dat mijn vorige paard en mijn huidige lomperik samen de trailer nog aardig hebben verbouwd en ik me dus afvraag, als ik de bodem vervang of ik dan niet daarna ook de wanden kan vervangen... Maar dat is inderdaad iets om te overleggen met de handelaar...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:37

als je twee linkerhanden hebt zou ik het laten doen, ben je wel handig dan kun je het prima zelf. Het hangt er ook vanaf of je wanden naast je bodem of erop staan, in het laatste geval moeten je wanden er ook uit om de bodem te kunnen vervangen.
Een paddestoel wil nog niet zeggen dat je bodem al verrot is er kan ook een klein laagje vuil liggen waar hij op groeit en dat er met de bodem niks aan de hand is. Laat die handelaar maar even kritisch naar de bodem kijken dan weet je meer.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:11

Bij een ATEC zit de vloer tussen de wanden, dus de bodem is redelijk eenvoudig te vervangen.
Voor een gietvloer pakket ben je rond de €150,= kwijt maar dan moet ie nog gelegd worden.
En of je trailer het waard is kan ik vanaf hier niet bekijken. Als de zijwanden nog hard zijn lijkt mij van wel, maar dat hangt af van wat de reparateur zegt.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 11:40

Dan wachten we even rustig af tot maandag, bedankt allemaal voor het meedenken :)

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:45

Pauline ik zou zeggen laat die vloer lekker vervangen, want tegen eventuele andere schade kunnen de kosten voor een nieuwe vloer niet tegenop ;-)
En het zit je nu toch niet lekker....