Cap word te groot.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Cap word te groot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:49

Hallo!

Ik heb sinds een tijdje een kavalkade cap.
( http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... -o51GFKKY= )

Ik heb deze bij Walters ruitersport gekocht, en me laten adviseren omdat het mijn eerste cap was die niet verstelbaar was. Zo gezegd zo gedaan, en we kwamen bij maat 58 aan. (dik hoofd, :') )
Nu werd hij steeds wat groter, maar zat nog wel goed. Nu, echter, valt hij over mijn ogen als ik in verlichte zit zit, of gewoon naar beneden kijk. Ik hoorde dus later ook dat je deze cap een maat kleiner moest kopen?
Dat hadden ze me dus niet gezegd. Maar, de grote vraag, hoe kan ik deze cap weer passend krijgen? Of kan dat niet en moet ik gewoon op zoek naar een nieuwe?

(Trouwens, heb verder altijd goede ervaringen gehad met walters ruitersport, dus geen zwartmakerij ofzo ;) Vind het een fijne winkel, waar je goed geholpen word)

Thats_Me

Re: Cap word te groot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:54

Even langs de ruitersportzaak. Voor een paar euro kunnen ze er speciale dingetjes in zetten zodat hij weer passend wordt.

Ik stond namelijk met dezelfde vraag laatst in de ruitersportwinkel (divoza). Ik was namelijk ook bang dat m'n cap groter werd naarmate ik hem langer had. Ze vertelde daar toen dat ze op een vrij simpele manier de cap dus aan te passen is zonder dat het de veiligheid van de cap beinvloed.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:56

Een cap word altijd wat groter door gebruik, dat is normaal. Ik heb daarom mijn cap iets kleiner gekocht dan dat ik normaal zou hebben. Hoop dat je die dingen kunt vinden die Thats_me aanraad, dat zou een goede oplossing zijn.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:58

Thats_me: Dat zou fijn zijn! Ik ga toevallig vrijdag langs divoza, dus ik kan daar wel even vragen. Is het erg als je de cap daar niet gekocht hebt?

Sica: Ja, maar deze hebben ook nog dikke stof aan de binnenkant zeg maar. Vandaar dat ie wel een stuk te groot word.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:00

mijne word juist kleiner :+ ik heb ook 58 (ja het zit in onze familie) Ruilen ? :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:02

Sica schreef:
Een cap word altijd wat groter door gebruik, dat is normaal. Ik heb daarom mijn cap iets kleiner gekocht dan dat ik normaal zou hebben. Hoop dat je die dingen kunt vinden die Thats_me aanraad, dat zou een goede oplossing zijn.

Kijk als een kleine(re) cap fijn zit kun je dat natuurlijk doen. Alleen was bij mij een maatje kleiner dus écht te krap zodat er druk op mijn voorhoofd stond. Daarom kwam ze met die tip.

Inney lijkt mij geen probleem hoor. Gewoon je probleem voorleggen en melden dat je had begrepen dat ze daar speciale dingetjes voor hadden om hem weer passend te maken.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 23:03

Hahaha, ben bang dat deze ondertussen te groot is voor je dan, denk dat het nu wel een 59 is :')

That's me: Oké, en die dingen zijn niet heel duur? Want dat is namelijk wel ideaal! Vind het namelijk wel een fijne cap, en om dan nu alweer een nieuwe aan te schaffen vind ik ook jammer.

mjmt22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:27

ik heb het vroeger ook bij mijn cap gehad, maar als je naar de winkel gaat stoppen ze er voor een paar euro gewoon vulling in. dat word na verloop van tijd ook wel weer dunner maar dan zit die wel weer een tijd goed! hopelijk heb je er wat aan!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:12

Het is idd normaal dat een cap groter word, word hij ook door iemand anders af en toe gebruikt? Want dan is het mogelijk dat die hem oprekt.

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:37

ik heb ook een cap maat 55 maar mijn moeder en tante passen hem nu ook en die hebben van een nieuwe cap maat 57.
heb mn cap gekocht toen ik jaar of 16 was dus kan best dat die groter is geworden.
de zijkant die vulling word gewoon veel dunner

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:42

dit probleem heb ik ook! Ik heb ook maat 58 :o

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:22

Ik heb vroeger eens in mijn oude cap een stukje tochtband geplakt onder de stoffen binnenrand. Zo'n rolletje van de karwei, is een soort van schuim met een kleefrandje eraan.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 12:32

Ben ik gisteren naar Divoza geweest, was ik mijn cap vergeten :')
Moet er binnenkort maar weer heen, haha!