Hoe lang groeid het hoofd door? pony is uit verhouding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe lang groeid het hoofd door? pony is uit verhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:15

Hee bokkers,

Mijn pony [***] is nu 2 jaar en 8 maanden.
Maar ze is erg uit vehouding, ze heeft een erg klein hoofdje vergeleken met haar lichaam.
haar moeder is een kruising tinker en haar vader een volle haflinger
zelf is ze nu 1,39 maar kwa maat heeft ze nog steeds Pony, terwijl de meeste haflingers en tinkers toch wel cob of groter hebben.
Nu vroeg ik me af hoelang het hoofd door blijft groeien en of er meer mensen zijn met klein gehoofde paarden?

groetjes
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-10 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Re: Hoe lang groeid het hood door? pony is uit verhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:16

Voor 1m39 vind ik maat pony niet zo gek hoor, dat had een miniTinkertje die ik kende ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:19

ja maar ze is erg grof gebouwd, je ziet op foto's ook heel erg en iedereen zegd het.
ik reed altijd pony's en heb er dan ookal honderden gezien maar op een of andere manier is of lijkt haar hoofd kleiner

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:21

Heb je misschien een foto?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:45

Ze heeft helemaal geen abnormaal klein hoofd hoor. Groter hoofd maakt haar alleen maar grover. Eigenlijk is ze om heel eerlijk te zijn sowieso een klein beetje uit verhouding. Haar benen hadden ook wel iets langer mogen zijn in verhouding tot het lichaam.
Het hoofd zou ik me geen zorgen over maken, beter dan een grote rotkop. :D

Anoniem

Re: Hoe lang groeid het hoofd door? pony is uit verhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:47

ja der benen lijken ook aan de kleine kant, maar dat komt vooral door der bolle buik op dit moment, hihi en ze is nog wel vlink aan het groeie, der kont is nu weer groter dan der schoft. maarja vraag me nog steeds af hoelang een hoofd ongeveer door groeid

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:48

Ik vind t er zo verkeerd nog niet uitzien hoor, zie dit ook veel liever dan een te idioot groot hoofd! Hoelang een hoofd doorgroeit kan ik je helaas niet vertellen, geen ervaring mee ;) Maar ik zou niet klagen, vind t een prachtig paardje zo!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:49

Ik vind het ook een mooi paardje, het zou kunnen zijn dat haar hoofd kleiner lijkt omdat ze een enorme nek heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:51

@ Natasja; Ik klaag ook zeker niet hoor! ben heel erg blij met deze draak! :D en hersenen heeft ze ook genoeg! :P

@ guccio Ja dat zou ook nog kunnen, het kan ook doordat ze o ver het alsgemeen veel wit heeft en der hoofd zwart is met een grote witte vlek. bijvoorbeeld dat der kol kleiner zou zijn der hoofd ook weer iets groter zou lijken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:52

Ik denk dat haar hoofd zo klein lijkt omdat ze een korte nek heeft, en best wel wat overgewicht.
Ik zou in elk geval proberen te zorgen dat ze wat gaat afvallen, dat is voor zeker zo'n jong dier een stuk fijner.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:55

CM_ schreef:
Ik denk dat haar hoofd zo klein lijkt omdat ze een korte nek heeft, en best wel wat overgewicht.
Ik zou in elk geval proberen te zorgen dat ze wat gaat afvallen, dat is voor zeker zo'n jong dier een stuk fijner.

Ja eens. Een dikke korte hals laat het hoofd nog kleiner lijken. Ik denk dat het idd komt doordat ze helemaal zo fors is, een beetje een propje. En dan een mooi hoofdje erop. Als ze 100 kilo lichter is zal het ook al anders tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:56

@ CM_ Ja daar zijn we ook mee bezig, maar ze staat s'ochtends tot s'avonds op het land, en snachts in een uitloop stal (stal en buiten beton)
daar krijgt ze hooi, met een beetje kuil. af en toe een worteltje. maar verder niks. dus ik zou niet weten wat ik nog meer moet doen. om de dag wandelen we en 1a 2x in de week ga ik een stukje met der fietsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:56

@ Suzanne in de 2e link had ik der net en daar is ze nog 'dun'

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:01

leuk beestje hoor!

Komt echt door overgewicht dat het zo lijkt, is ze al op dieet :)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:02

2 _sammy_ zie 2 posts terug

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:04

Alou schreef:

En daar lijkt ze ook helemaal niet zo uit verhouding.
Leuk beestje, idd aan de zware kant - daardoor oogt het hoofdje al meteen veel kleiner, met zo'n dikke nek eraan vast. Als ze wat afgevallen is denk ik dat ze er al veel beter uitziet (en 't is fijner voor de pony zelf natuurlijk). Als ik de foto's van de 2e link zie vind ik het een knappe pony met een fijn hoofdje. :j

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:07

Alou schreef:

En daar vind ik ook dat haar hoofd niet uit verhouding is. Op de andere foto's staat ze gewoon véél te zwaar. Is er geen mogelijkheid om haar op een heel schraal stuk land te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:08

@ tantejeuh
Er staat niet heel veel gras op het weiland maar het is wel een mega groot weiland, dit moet omdat ze in waterland staan, en als je een te klein stukje heb dan is het alleen maar blubber!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:11

Ik vind haar hoofd helemaal niet uit verhouding, hoor.
Wat een leuke pony heb hje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:12

je zegd dat ze in de 2e link te dun is, ik vind haar daar huist goed.
Het is nu eenvet mormel,

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:15

Alou schreef:
Mijn pony Kinaia is nu 2 jaar en 8 maanden.

Waar hebben we het hier over? Een jong dier, die best wat spekjes mag hebben, en de verhoudingen..Die komen vanzelf, groeien zal ze nu niet meer zo hard doen, maar geef haar rustig de tijd.

Vind het een leuk beestje om te zien

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:18

Joto schreef:
Alou schreef:
Mijn pony Kinaia is nu 2 jaar en 8 maanden.

Waar hebben we het hier over? Een jong dier, die best wat spekjes mag hebben, en de verhoudingen..Die komen vanzelf, groeien zal ze nu niet meer zo hard doen, maar geef haar rustig de tijd.

Vind het een leuk beestje om te zien

Ik vind deze pony echt wel te dik, dat is nooit goed. :n Zeker niet voor een jong dier...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:19

Te dik oke, maar de meeste paarden zijn na de landperiode wat aan de dikkere kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:53

volbloedfan schreef:
je zegd dat ze in de 2e link te dun is, ik vind haar daar huist goed.
Het is nu eenvet mormel,

doe even normaal zeg! misschien moet je beter lezen en er staat niet te dun er staat 'dun' en dat 'dun' staat tussen aanhalings tekenens, omdat ze daar dun was in vergelijking met hoe ze nu is. zoals ik al meeredere keren heb gezegd zijn we er mee bezig, dus misschien kan je het ook op een andere manier zeggen dat een vet mormel