Koude handen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit06

Koude handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 09:11

Hallo,

Zijn er meer mensen die last hebben van zogenaamde winterhanden? Ik heb het heel erg en niks schijnt te helpen. Als de temperatuur rond het vriespunt komt begint de ellende. Mijn handen worden dan zo koud dat het gevoel er helemaal uit is en ze doen erg veel pijn. Het duurt wel 30-45 minuten voordat ze weer op temperatuur zijn en dan ben ik zo'n beetje klaar met rijden. Ik heb al vanalles geprobeerd, handschoenen, goede warming up, wisselbaden, homeopathische pilletjes enz. Nu heb ik thermohandschoenen van Kieffer gekocht in de hoop dat dit helpt. Zijn er mensen met tips? Ik word er een beetje moedeloos van en de slechte tijd begint weer aan te komen :(

Chnifydouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:17

http://www.medicinfo.nl/d_491 :)
even naar beneden gaan daar staat wat het is en wat je ertegen kunt doen

als je er last van blijft houden even naar de HA gaan. die heeft medicijnen (mijn moeder heeft hetzelfde)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:20

Je kan ermee naar een huisarts gaan om te kijken of je de ziekte van Raynaud heb.
Hoe kom je er zelf achter,uit de vingers loopt al het bloed zodat je geel/witte vingers heb en daarna worden ze blauw.
Het duurdt ook weer een tijdje voordat je ze warm hebt en dat gaat gepaard met pijn.
Je kan proberen om verwarmde handschoenen aan te doen maarrrrr dan moet je er niet al met koude vingers in dus je handen moeten constant beschermd zijn en dat is best lastig.

Als het gewoon winterhanden zijn dan heb je ook van die handwarmers waar je een houtskool stick in doet en die blijft een paar uur warm is echt heerlijk
Zijn niet zo duur en helpen wel prima.

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 09:32

Ik heb ook al lopen denken om toch maar een keer langs de huisarts te gaan. Ik kan niet zeggen dat ze heel wit/rood/blauw oid worden. Ik heb er nog geen last van gehad dit jaar. Nu is het ineens weer een stuk kouder dus zal het wel weer beginnen. Momenteel staat ik even stil ivm mok (ook zo vervelend). Het rare is dat ik geen koude tenen heb, in tegenstelling zelfs. Waar kun je die houtskool sticks krijgen?

wph1

Re: Koude handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:29

Je hoeft het ook niet allebei te hebben het kan dat je het alleen aan je handen hebt.
Die handwarmers kan je bij een buitensportzaak kopen.
Ik weet niet waar je woont anders kan ij je misschien een adres geven.
Wij hebben ze zelf ook in de winkel.

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 11:08

Ik woon in Friesland, dus ik zal hier eens gaan informeren. Bedankt voor de tip in ieder geval.

kyrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:11

Van die lekkere winter rijhandschoenen. Die zijn zo groot als je hand, dus kan je er ook nog gewoon mee werken.
Als je je nou zorgen maakt, ga dan even langs de HA. Die kan je verder helpen :)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:53

Nou ik heb dit dus het hele jaar door, ik leid aan een syndroom van Raynaud. Ben al paar keer naar de dokter geweest maar niks aan te doen. Zelfs op vakantie in Frankrijk met 30 graden loop ik rond 7/8 uur in de avond alweer met een vest aan, verschrikkelijk gewoon. En nu het kouder word is het al helemaal erg. Maar ik gebruik wanten bij het rijden en ik doe mijn uggs aan als het echt niet gaat :o het is wel een beetje gevaarlijk maar als ik het rustig aan doe lukt het allemaal wel, maar als het wel gaat met rijden doe ik gewoon bontje in mijn rijlaarzen en doe ik scooter handschoenen aan haha, warm en lekker wind dicht.

maris_wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:51

Je hebt ook van die wanten met alleen een scheiding tussen je pink en ringvinger. Je kunt mischien in het want gedeelte een thermo gelkussentje doen die warm blijft..

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 20:34

Gelukkig beperkt het probleem zich alleen tot de handen. Ik heb denk ik echte winterhanden, ze zijn ook altijd erg droog en gebarsten. Ik zal nog een keer rondkijken voor de handschoenen met alleen een scheiding tussen duim en vingers, deze zijn normaliter warmer.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:15

van die warme pads in je handschoenen doen dan?? die je moet ombuigen en dan worden ze warm... is dat geen idee??

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 01:55

heb raynaud, en heb het dan in de winter zo erg dat ik mijn handen niet kan gebruiken, dus zorg ervoor dat voordat ik dan op het paard ga, m'n handen weer iets opwarm, rijhandschoenen (winter) zitten op een warme plek in vest (niet in jas want daar is het nog te koud), en dan heb ik nog gewone handschoenen die ik dan al aan heb, met inrijden trek ik de gewone handschoenen over m'n rijhandschoenen heen, na een kwartier kan ik de bovenste handschoenen uit doen, want dan ben ik opgewarmd.

had vorig jaar soort winterrijhandschoenen van de welkoop die waren ook erg dik (kunnen dan alleen geen andere handschoenen over :+ )

Isistri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:45

Hoi! Ik heb hier ook heel veel last van GEHAD! Ik heb nu al een jaar een hele dikke creme op basis van Vaseline via de huisarts. Helpt echt heel goed en ik heb zelfs veel minder last van extreem koude handen.
Op de tube van de creme staat: Vaseline Lanette Creme.
Echt een aanrader.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:31

Birgit06 schreef:
Ik woon in Friesland, dus ik zal hier eens gaan informeren. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Die handverwarmers kosten niet veel volgens mij 5.95 en die kooltjes die er in kunnen zijn iets van 2.95 per 4.
Het is echt heerlijk warm je hebt ook pads met een munt die moet je breken en dan worden ze warm als ze weer afkoelen kan je ze weer uitkoken en dan weer gebruiken kosten ongeveer 8.50.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:50

Ze zeggen (maar dat klinkt een beetje smerig) dat je met wintervoeten in een afwastijltje moet gaan zitten met je eigen urine, daar schijnen stoffen in te zitten die dit verhelpen... Soort van grootmoederswijheid... Misschien helpt dat ook bij de handen?

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:07

Ik herken het helemaal, ik heb dit ook bij mijn benen en voeten, erg vervelend.
Het is misschien raak, maar plastic handschoentjes helpen bij mij goed( die neem ik soms mee van het tankstation)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:14

Cozey schreef:
Ze zeggen (maar dat klinkt een beetje smerig) dat je met wintervoeten in een afwastijltje moet gaan zitten met je eigen urine, daar schijnen stoffen in te zitten die dit verhelpen... Soort van grootmoederswijheid... Misschien helpt dat ook bij de handen?

ze zeggen ook dat het helpt tegen voetschimmel :+

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:20

kyrtje schreef:
Van die lekkere winter rijhandschoenen. Die zijn zo groot als je hand, dus kan je er ook nog gewoon mee werken.
Als je je nou zorgen maakt, ga dan even langs de HA. Die kan je verder helpen :)

Ik heb ook van die dikke winter rijhandschoenen voor in de winter, bij mij werkt het super!

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 23:36

Nou dat met die urine vind ik maar een vies klusje, ik zal er eens over nadenken, als het nou echt helpt?????