Weer een vraag omtrent het starten met een hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Weer een vraag omtrent het starten met een hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 17:38

Ok, ik kan het nergens vinden...
Een hengst mag je pas starten als je L2+1 bent. Maar, nu staat er op de site van de KNHS ook vanaf L springen.
Maar is het dan zo dat als je dressuur wilt starten met een hengst, je L2+1 moet zijn. Of mag je ook dressuur starten met een hengst als de ruiter alleen L springen is geweest?

eilleen333

Re: Weer een vraag omtrent het starten met een hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:40

Sorry, heel erg offtopic, maar ik wist niet dat dit zo zat... En nu heb ik er een vraag over.

Als je dus alleen een hengst hebt, dan moet je eerst met een ander paard L2+1 worden voordat je met je eigen paard op wedstrijd mag?

En dan wil ik bij deze het woord weer aan TS geven:
Maar is het dan zo dat als je dressuur wilt starten met een hengst, je L2+1 moet zijn. Of mag je ook dressuur starten met een hengst als de ruiter alleen L springen is geweest?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:41

eilleen333 schreef:
Als je dus alleen een hengst hebt, dan moet je eerst met een ander paard L2+1 worden voordat je met je eigen paard op wedstrijd mag?

Ja dat klopt
Ik heb ook wel eens gehoord dat L springen ook telt, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.¨

Edit; hierbij het regelement:

In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het kalenderjaar waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur klasse L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M.
Laatst bijgewerkt door Jeanneee_ op 08-11-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:46

Dit staat duidelijk in het algemeen reglement, artikel 32 lid 11.

O, we waren tegelijk, die bovenstraande tekst staat in dit artikel.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 17:54

Dat heb ik dus net gelezen op de site van het KNHS, maar nu is mij nog steeds niet duidelijk of dit dan pér discipline waarin je wilt starten is. Dus als je springen wilt startenmet een hengst, moet je dan L springen zijn? Of mag je dat ook als je alleen in de dressuur L2+1 bent. En andersom, stel de ruiter is voorheen L springen geweest met een paard, maar niet L2+1 dressuur, mag zij dan wel een hengst in de dressuur starten?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:14

Endurance klasse 4 telt overigens ook. De tekst van Jeanneee_ is niet helemaal compleet.

Voordat je met een hengst mag starten moet je in één van deze disciplines opgenomen zijn geweest, welke, dat maakt niet uit.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:27

Ok, dat stukje kon ik er dus net niet uithalen. Vriendin van mij is namelijk L springen startgerechtigd, maar in de dressuur L1. Zij zou dus wel gewoon met mijn hengst in de dressuur kunnen starten dan :j Dat wou ik even weten :P Anders moesten we eerst weer een ander paard vinden om naar de L2 te rijden namelijk :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:35

Startgerechtigd zijn is niet genoeg, ze moet L-springen geklasseerd zijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:36

Ja dat is ze :j

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:51

Als jij zelf L2 geklasseerd bent en/OF L springen geklasseerd ben dan mag je een hengst starten. (ik laat andere disciplines even eruit) Tevens controleerd de KNHS dit alvorens een startkaart uit te geven.
Succes :)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:48