Sinds kort heb ik een jong paardje aangekocht, en we hebben zo onze ups en downs.
Even korte "voorgeschiedenis":
Ik heb Othello nu zo'n 7 weken.
Hij had ook niets geleerd bij zijn vorige eigenaar, enkel begeleiden aan een halstertouw.
Hij is nu nog hengst maar wordt binnenkort geruind.
Nu ben ik rustig aan nieuwe dingen aan het aanleren: voetje geven,vaststaan, aanraken,....
Wel moet je weten dat ik ook geen persoon ben die lef over heeft en alles rustig aan wilt doen zodat ik me er op mijn gemak bij voel en hij ook, zodat we elkaar kunnen leren vertrouwen.
Nu heeft hij wel een karakter die gemakkelijk dingen aanvoelt, ben ik zenuwachtig of onzeker, hij ook.
Dus hebben we zo redelijk wat ups & downs.
De 1ne dag kan je alles met hem doen: voetjes geven,wandelen,kleine oefeningen zoals halt houden en verder wandelen,...
Maar de andere dag valt er "niets" mee aan te vangen: koppig zijn, kont draaien naar me toe,hengstengedrag,...
De 1ne dag staat hij slapend in zijn stal,waar je op het gemak kan borstelen,knuffelen en de andere dag accepteert hij het niet dat ik zijn stal inkom.
Dan kijk ik wel even op hoe hij van een "mak" lammetje naar een jonge hengst veranderdt.
Ik weet wel dat hij ook wel eens een slechte dag ofzo kan hebben,
maar toch had ik graag geweten of jullie hier ook soms mee te maken hebben?
p.s. gelieve geen reactie's te plaatsen als: een jong paard hoort in een opfok en dergelijke,want dit is momenteel geen optie

Groetjes
) als je soms zo onzeker bent? Was het niet beter om een paard te kopen dat alles al kent en beleerd is onder het zadel? Zorgt voor meer rust bij jou én je paard.