Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Echt helemaal goed doordacht vind ik 'm niet. Ik denk dat een fatsoenlijke paardeneigenaar, mits het mogelijk is, echt wel zou toelaten dat twee van die hummels tijdelijk veilig er bij gezet worden maar met oog op welzijn voor de nieuwkomers zou de politie toch wel effe mogen raadplegen of dat zo'n verstandig idee is. Blue9 schreef:Zeker goede actie van die politie, maar ze hadden het wel even mogen laten weten. Wat als jij je dominante/agressieve paard in de wei had staan? Of je wei net gespoten was? Geen hele slimme zett om het niet te vragen.
Blue9 schreef:Zeker goede actie van die politie, maar ze hadden het wel even mogen laten weten. Wat als jij je dominante/agressieve paard in de wei had staan? Of je wei net gespoten was? Geen hele slimme zett om het niet te vragen.
Echt ik snap de actie maar helemaal verstandig was het nu ook weer niet. Maar goed aan de andere kant beter wormen dan dat ze voor een auto komen.
Anoeska schreef:Niet eens juridisch, maar gewoon praktisch denkend. Je moet toch wat. Je staat daar als politieman (waarschijnlijk met niet al teveel verstand van paarden). En je hebt ineens 2 shetlanders gevangen. Je moet er toch vanaf, ze kunnen niet achterin de ME-bus.... Denk, denk. He een weiland. Als we ze daar nou even achterlaten en de dierenbescherming bellen, dan komt het vast allemaal wel goed.
Was natuurlijk wel handig geweest om dat even aan de eigenaar van het land te laten weten. Maar ik weet niet of het nou bij ieder weiland even duidelijk is wie de eigenaar is.
ja denk dat hij/zij er niet helemaal over na heeft gedacht wat eventueel de gevolgen van zijn acties zou kunnen zijn..maar goed..zijn de shetjes al opgehaald? xxriiannee schreef:Ja dit vroeg ik mij dus af.. Gister kwam ik op stal, en stonden daar twee shetlanders in de wei.
Bleek dat de politie ze van straat heeft gehaald (waren blijkbaar losgebroken?) en zomaar bij ons in de wei heeft gezet.
Zonder briefje op iets. Staleigenaar heeft gebeld en werd verteld dat ze vandaag zouden worden opgehaald door dierenbescherming?Mijn moeder vond dit vrij logisch omdat ze die beestjes toch ergens neer moeten zetten. Ik vind het echt vreemde gang van zaken dus ben heel erg beniewd of dit "normaal" is?
Nickas schreef:Er zijn 10.000 risico's verbonden aan het zomaar paardjes zetten op een weiland. Maar neem aan dat dit landje leeg én toegankelijk was, dus geen met slot afgesloten hek. Maar liever los in een landje dan vastgebonden aan een hek, of gesleep met die beestjes...
Tuurlijk sta je raar te kijken maar het is een korte, tijdelijke oplossing. Neem aan dat de politie het ook ergens gemeld heeft want anders wist je niet dat de politie ze daar had neergezet en de DB ze weer op zou komen halen...
Vind het dus een prima actie van de politie.
ik zou ook de politie bellen als er ineens 2 pony''s in mijn weide zouden lopen. mebianca schreef:Anoeska schreef:Niet eens juridisch, maar gewoon praktisch denkend. Je moet toch wat. Je staat daar als politieman (waarschijnlijk met niet al teveel verstand van paarden). En je hebt ineens 2 shetlanders gevangen. Je moet er toch vanaf, ze kunnen niet achterin de ME-bus.... Denk, denk. He een weiland. Als we ze daar nou even achterlaten en de dierenbescherming bellen, dan komt het vast allemaal wel goed.
Was natuurlijk wel handig geweest om dat even aan de eigenaar van het land te laten weten. Maar ik weet niet of het nou bij ieder weiland even duidelijk is wie de eigenaar is.
hihi zie het al helemaal voor me zo'n politieagent met een shetje passen en meten in de ME busja denk dat hij/zij er niet helemaal over na heeft gedacht wat eventueel de gevolgen van zijn acties zou kunnen zijn..maar goed..zijn de shetjes al opgehaald?
S_C schreef:Vind het ook een goede oplossing ! stel je eigen paarden zijn losgebroken dan zou ik ook blij zijn als die ergens werden gezet ipv dat ze alle deuren ermee langs zouden gaan om te vragen of ze daar horen met de nare gevolgen vandien.