Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dreeke schreef:Aan de hand lopen ging eerst wel, maar nu staakt hij ook aan de hand....
Ik weet met geduld kom je een heel eind, maar hij heeft me het al zo vaak moeilijk (en gevaarlijk) gemaakt dat ik soms me zelf niet meer kan beheersen...
Dreeke schreef:Mijn fjordenruin heeft een nieuw spelletje, staken en het liefst terug naar huis keren.
Als hij staakt gaat hij volaan in zn achteruit waardoor we al meerdere keren bijna in de sloot hebben
gelegen. Been geven, tikkie met de zweep helpt niet daar gaat hij nog meer van in zn achteruit.
Om de diepste sloten nabij stal te ontwijken loop ik met hem de weg uit en stijg daarna op, maar nu
doet hij dit ook aan de hand, niet meer verder willen lopen etc. Heb hem een paar keer flink in zn achteruit gezet (als straf)
maar hij blikt of bloost er niet van.
Wie heeft tips?
funnyhorses schreef:Dominantie doorbreek je niet met geweld!
Zo creëer je enkel dat het dier je liever ziet gaan dan komen.Ze zal die circel moeten zien te doorbreken,dier moet op het moment dat ie iets wil proberen "omgetuned" worden.
En hoe heb je het snelste de aandacht van elke dier?Door iets aan te bieden!
Het moet plezierig worden om te gaan lopen met het baasje.
Nu is er gewoon een communicatie stoornis tussen mens en dier.Het begint (zoals ts zelf al zegt) al bij het uit de wei halen.Als je dan al de kriebels hebt zal het dier je ook niet kunnen helpen,paardje is een reflexie van jezelf vergeet dat niet!
Een klik tussen je paard en jezelf komt niet altijd vanzelf,soms zal men zelf even "de knopjes" moeten zoeken.Zoiets vergt tijd en veel geduld.
Maar met geweld???Nee dat werkt niet bij mens en dier!
funnyhorses schreef:Dominantie doorbreek je niet met geweld!
Zo creëer je enkel dat het dier je liever ziet gaan dan komen.
Ze zal die circel moeten zien te doorbreken,dier moet op het moment dat ie iets wil proberen "omgetuned" worden.
En hoe heb je het snelste de aandacht van elke dier?Door iets aan te bieden!
Het moet plezierig worden om te gaan lopen met het baasje.
Nu is er gewoon een communicatie stoornis tussen mens en dier.Het begint (zoals ts zelf al zegt) al bij het uit de wei halen.Als je dan al de kriebels hebt zal het dier je ook niet kunnen helpen,paardje is een reflexie van jezelf vergeet dat niet!
Een klik tussen je paard en jezelf komt niet altijd vanzelf,soms zal men zelf even "de knopjes" moeten zoeken.Zoiets vergt tijd en veel geduld.
Maar met geweld???Nee dat werkt niet bij mens en dier!