Allereerst: Sorry als het hier verkeerd staat, wist niet waar ik het moest plaatsen.

Als bokkers mogelijk het verhaal herkennen, ik zou jullie willen vragen om dit dan voor je te houden of even te PB'en. Ik plaats dit topic puur om wat duidelijkheid te krijgen in dit gedeelte en niet over de mensen die erbij betrokken zijn (ik weet niet welk verhaal waar is, dus geen negatieve dingen naar niemand toe).

Momenteel ben ik bezig met de eventuele aankoop van een paard, het enige wat nog moet gebeuren is de keuring en als die goedgekeurd wordt dan zou hij verkocht zijn.
Wij willen hem via de verzekering laten keuren, omdat hij dan direct verzekerd is als hij goedgekeurd wordt.
Toen wij later een keer naar de KNHS belden, bleek hij daar nergens in het systeem te staan (ging over zijn paspoort).
Hierop ben ik op bokt gaan zoeken en vond ik iemand die een topic over hem (was toen nog niet zeker of het echt hetzelfde paard was) had geplaatst. Ik heb haar gemailt met de vraag of zij wist hoe het zat bij hem qua paspoort, omdat we bezig zijn met eventuele koop.
Ik kreeg terug dat zij het erg apart vond dat wij hem wilde kopen, omdat degene waar hij bij staat hem onder voorbehoud (zonder papieren) van haar gekregen had en nimmer mocht verkopen. Dit uiteraard nadat gebleken was dat we het over hetzelfde paard hadden.
Hier werd het verhaal voor mij natuurlijk nogal vreemd, we hebben degene die hem nu heeft gebeld en zij zegt dat er niks van waar is en het paard gewoon van haar is (ze heeft ook alle papieren van hem).
Nu weet ik ten eerste niet, wat ik hiermee moet en wat er nu waar is. Dit zoeken we nog uit, daarover plaats ik dit topic ook niet.
Maar mijn vraag is: mocht de koop van het paard wel doorgaan, wat kan die ander dan nog?
Kan zij bijvoorbeeld claimen dat het paard nog van haar is, terwijl alle papieren bij ons dan aanwezig zouden zijn?
Kunnen er ooit een keer nieuwe papieren aangevraagd zijn? En als dit zo zou zijn, kan degene met de originele papieren (zijn die dan nog geldig?) hier wat mee qua dat zij zegt dat het paard van haar is?
Ik hoop dat jullie mij hierop antwoord kunnen geven!