[PG] Fjordenruin Lynje L303

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dendola

[PG] Fjordenruin Lynje L303

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 12:51

Dankzij andere forums heb ik de paarden die wij gefokt hebben en uit het oog verloren waren weer weten te traceren, echter op ons eerste veulen na.

Het gaat om de ruin Lynje L303

Levensnummer - Naam : L303---- - Lynje
Vader is Havstad I64
Moeder is Grete G268
Chipnummer : ?
Geboortedatum : 05-06-1991
Geslacht : Mannelijk
Kleur - Hoogte - Pijpomvang : licht-isabel - 144 - 21
Opmerking : vage smalle aalstreep, 2 haarwervels horizontaal op bovenste ooglijn
Fokker : VERSTEEG J. -
Eigenaar : VERSTEEG J. - DEEST
Predikaten : ---geen predikaten
Keuringsresultaten die ik ken: 1994 1e premie en reservekampioen van de ruinen in Hernen.

Wij hebben hem eind 1995/begin 1996 (dat weet ik niet zeker) verkocht aan hengstenhouderij v/d AA in Beek en Donk. Tijdens de hengstenshow in het voorjaar 1996 liep hij daar in ieder geval nog in de wei.
Wat ons daarna verteld is, is dat hij naar Belgie is verkocht en dat hij daar in het tuig liep. Ik ben er al vaker mee bezig geweest maar kom niet verder omdat hij nog steeds op onze naam staat, ook bij het Belgische stamboek konden ze mij niet verder helpen.
Het lijkt mij wel dat hij verkocht is met zijn stamboekpapieren erbij maar mogelijk dat hij verkocht is zonder papieren. Hij zal in ieder geval wanneer hij nog met papieren verkocht is zijn gele papier hebben omdat hij nooit over geschreven is op een andere naam.

Hij heeft als veulen op zijn linkerbil een brandmerk gekregen maar ik weet niet hoe of wat de puntjes staan in dat brandmerk, op zijn rechterbil moet hij de letter L hebben staan, die hij als 3 jarige heeft gekregen

Misschien dat iemand hem herkent van de omschrijving of mogelijk van de foto, alhoewel de foto 16 jaar geleden is en Lynje nu 19 moet zijn

Afbeelding

danienappy

Re: [PG] Fjordenruin Lynje L303

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:58

Afbeelding
zou dit 'm kunnen zijn,
het is een pony bij mij op de manege.
ik ga er morgen weer heen, dus dan maak ik een foto van zijn hele lichaam.
succes iig!

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:28

Ik ben benieuwd naar foto's van zijn hele lijf en of je ook zijn brandmerken kunt zien? Misschien dat je van de eigenaar kunt achterhalen of ze er een papier bij hebben? Alvast bedankt iig!!

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:26

ik ben vandaag geweest, maar het was te donker dus geen goede foto kunnen maken.
morgen middag ga ik weer, dus dan kan ik 'm morgen avond uploaden.

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:20

ik ben benieuwd of het gelukt is :)

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:41

helaas 't is 'm niet. ik dacht dat 'ie een brandmerk had maar dat was niet zo.

sorry, succes met verder zoeken! ;(

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 20:36

een schopje, misschien dat iemand iets weet

marjo1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:25

halo
ik heb een fjorden ruin gekocht in belgie zonder papieren wel met brandmerk hij is ong 15 jaar oud gr marjo
dendola schreef:
Dankzij andere forums heb ik de paarden die wij gefokt hebben en uit het oog verloren waren weer weten te traceren, echter op ons eerste veulen na.

Het gaat om de ruin Lynje L303

Levensnummer - Naam : L303---- - Lynje
Vader is Havstad I64
Moeder is Grete G268
Chipnummer : ?
Geboortedatum : 05-06-1991
Geslacht : Mannelijk
Kleur - Hoogte - Pijpomvang : licht-isabel - 144 - 21
Opmerking : vage smalle aalstreep, 2 haarwervels horizontaal op bovenste ooglijn
Fokker : VERSTEEG J. -
Eigenaar : VERSTEEG J. - DEEST
Predikaten : ---geen predikaten
Keuringsresultaten die ik ken: 1994 1e premie en reservekampioen van de ruinen in Hernen.

Wij hebben hem eind 1995/begin 1996 (dat weet ik niet zeker) verkocht aan hengstenhouderij v/d AA in Beek en Donk. Tijdens de hengstenshow in het voorjaar 1996 liep hij daar in ieder geval nog in de wei.
Wat ons daarna verteld is, is dat hij naar Belgie is verkocht en dat hij daar in het tuig liep. Ik ben er al vaker mee bezig geweest maar kom niet verder omdat hij nog steeds op onze naam staat, ook bij het Belgische stamboek konden ze mij niet verder helpen.
Het lijkt mij wel dat hij verkocht is met zijn stamboekpapieren erbij maar mogelijk dat hij verkocht is zonder papieren. Hij zal in ieder geval wanneer hij nog met papieren verkocht is zijn gele papier hebben omdat hij nooit over geschreven is op een andere naam.

Hij heeft als veulen op zijn linkerbil een brandmerk gekregen maar ik weet niet hoe of wat de puntjes staan in dat brandmerk, op zijn rechterbil moet hij de letter L hebben staan, die hij als 3 jarige heeft gekregen

Misschien dat iemand hem herkent van de omschrijving of mogelijk van de foto, alhoewel de foto 16 jaar geleden is en Lynje nu 19 moet zijn

Afbeelding

marjo1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:27

ik heb een ruin van 15 gekocht in belgie met brandmerk zonder papieren .

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 22:29

marjo1963 schreef:
ik heb een ruin van 15 gekocht in belgie met brandmerk zonder papieren .

Lynje zou nu van de zomer 20 moeten worden, maar heeft jou ruin op beide billen een brandmerk? Lynje moet namelijk op een bil het brandmerk (driehoek) met daarin de letter L hebben van het jaar van stamboekopname

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 22:35

Hier zijn nog 2 foto's van Lynje, mogelijk dat je iets er in herkent?

Afbeelding
Afbeelding