Het gaat om de ruin Lynje L303
Levensnummer - Naam : L303---- - Lynje
Vader is Havstad I64
Moeder is Grete G268
Chipnummer : ?
Geboortedatum : 05-06-1991
Geslacht : Mannelijk
Kleur - Hoogte - Pijpomvang : licht-isabel - 144 - 21
Opmerking : vage smalle aalstreep, 2 haarwervels horizontaal op bovenste ooglijn
Fokker : VERSTEEG J. -
Eigenaar : VERSTEEG J. - DEEST
Predikaten : ---geen predikaten
Keuringsresultaten die ik ken: 1994 1e premie en reservekampioen van de ruinen in Hernen.
Wij hebben hem eind 1995/begin 1996 (dat weet ik niet zeker) verkocht aan hengstenhouderij v/d AA in Beek en Donk. Tijdens de hengstenshow in het voorjaar 1996 liep hij daar in ieder geval nog in de wei.
Wat ons daarna verteld is, is dat hij naar Belgie is verkocht en dat hij daar in het tuig liep. Ik ben er al vaker mee bezig geweest maar kom niet verder omdat hij nog steeds op onze naam staat, ook bij het Belgische stamboek konden ze mij niet verder helpen.
Het lijkt mij wel dat hij verkocht is met zijn stamboekpapieren erbij maar mogelijk dat hij verkocht is zonder papieren. Hij zal in ieder geval wanneer hij nog met papieren verkocht is zijn gele papier hebben omdat hij nooit over geschreven is op een andere naam.
Hij heeft als veulen op zijn linkerbil een brandmerk gekregen maar ik weet niet hoe of wat de puntjes staan in dat brandmerk, op zijn rechterbil moet hij de letter L hebben staan, die hij als 3 jarige heeft gekregen
Misschien dat iemand hem herkent van de omschrijving of mogelijk van de foto, alhoewel de foto 16 jaar geleden is en Lynje nu 19 moet zijn