Ook erv met pension/privé stallen die wanprestatie's leveren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

teugeltje

Ook erv met pension/privé stallen die wanprestatie's leveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 11:37

Het zit me érg dwars dat...

Ze altijd }:0 met goude hoorns beloven :( alleen de goude hoorns moet je zoeken!
Aldus je paard/pony de dupe van is :( }>
Sommige weten héél goed de euro's in ondvangst tenemen de 1e vd mnd...maar"vergeten dat ze er ook nog is wat voor moeten doen!
Veel stallingen etc..leveren :( wanprestatie's en de goede die overblijven kan je op 1 hand tellen!
Wat is jullie ervaring?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:04

Als je komt kijken dan is vaak veel mogelijk zijn vaak overdreven vriendelijk maar dan een maand later dan veranderen de zaken en dan komt het gezeur en is niks meer overlegd worden zoals aangegeven werd bij het eerste gesprek.

Heb nu geen paard meer ook mede door pensionstallen en alles wat hierom heen hangt,het is ook veelal zeer commercieel,
als er wat met je paard gebeurt trekken ze net zo hard hun handen ervan af en weten van niks!
Toch gaat mijn voorkeur uit naar privé stalling dan is het toch wat persoonlijker mijn ervaring dan..

Stel gewoon een regelement op als stal en kan de pensionklant zich hier niet in vinden dan houdt het op dan ga je verder kijken maar kom niet met loze belofte.

teugeltje

Re: Ook erv met pension/privé stallen die wanprestatie's leveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 12:39

Hi davine,
Ik kan ook wél een heel draai boek schrijven over zulke stallingen etc..
Heb zelf inmiddels eigen weiland...
Had m'n oude merrie met d'r maatje bij particulier neer gezet..
Er stonden nog 2meiden waar van wedstr gericht op die particuliere stal,
Ver volgens begon de ellende..WEER!
Om lang verhaal kort tehouden...wanprestatie's werdt er geleverd!
De eign was vaak weg d.m.v op 't bord werdt geschreven wie er kan voeren?
Er werdt géén rekening gehouden dat onze paarden ook graag id paddock willen staan...eigenbelang gaat nl voor!
Heb ze hier wél over aangesproken!
Maar écht van harte en begripvol ging 't niet!
Heb besluit genomen tevertrekken...vervolgens persoonlijk aan haar kenbaar gemaakt e.a medegedeelt waarom?!
Vervolgens werdt ik uitgemaakt waar de honden nog géén brood van lusten
door haar man!
Die zich in eerste instantie géén bemoeienis over het hele paarden gebeuren wilde hebben...wandt daar moest ik z'n vrouw vóór hebben?!
Kan niet anders zeggen dat haar man zéér beneden nivo in het verhaal mee kwam bemoeien en met Ernstige ziektes begon teschelden en op me af wilde komen en zo ging 't nog even door...pfft
Ik heb ze even duidelijk gemaakt dat ik me niet tot zo'n nivo wilde verlagen...!Maar netjes en eerlijk mijn mening geeft hoe de vork in elkaar steekt?!ik ga me geld niet nog eens aan mensen uitgeven...die wanprestaties leveren en asociaalgedrag vertonen!
Zo maak je nog is wat mee...

Jammer dat jij door zo'n reden ben gestopt!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:42

Een goede tip hiervoor is natuurlijk het nazien van het contract wat ondertekend wordt. Daarin moeten niet alleen de verplichtingen van de klant staan maar in mijn ogen ook de verplichtingen van de pensionhouder.

Ik heb destijds (ben nu paardloos) ook gewoon geïnformeerd bij andere pensionklanten die daar al langer stonden, over het hoe en wat? Bij 1 stalling ben ik toen inderdaad afgeknapt een ander scheen de afspraken wel goed na te komen.

De pensionhouder zal het altijd mooier proberen voor te spiegelen als het is, als ze weten dat er een nieuwe klant komt kijken is het meestal supernetjes, aangeveegd enzo. Maar een keer onaangekondigd een bezoekje brengen geeft ook al veel meer zicht op de daadwerkelijke stalling ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:02

Ik denk dat de vorige stal waar mijn paard gestaan heeft wel een beetje het toppunt van wanprestatie heeft geleverd. Mijn paard stond daar in vol pension, en daar betaalde ik 300 euro in de maand voor.
Half februari begon mijn paard te hoesten, hij bleek een bacterie infectie te hebben. Ik was er volgens de DA op tijd bij, en kreeg een AB kuur voor 10 dagen. Na 4 dagen kwam de staleigenaar met de mededeling dat de AB niet meer nodig was, hij hoorde mijn paard niet meer hoesten. Ik heb gezegt dat ik hem nog wel hoorde hoesten, en dat het een KUUR is die zoiezo opgevoerd MOET worden. Hij leit al doorschemeren dat hij dat flauwekul vond, en is daarna een paar keer 'vergeten' te geven. Met als gevolg dat mijn paard nog steeds hoeste.
Ondertussen begon ik steeds meer chronische hoesters daar op stal te ontdekken, die onder het motto 'het is een jeugdallergietje' geen medische zorg kregen van de staleigenaar. Ik snapte inneens waar mijn paard de bacterie vandaan haalde. 1 Van die chronische hoesters had ook groen snot, en omdat de staleigenaar de waterleiding niet dagelijks ontdooide met die vorst, had ik water bij de groep paarden waar die hoester bij stond weg moeten scheppen, omdat mijn paard helemaal geen water meer had.
Ik heb opnieuw de DA laten komen, en omdat het geven van 2 keer daags AB een onmogelijke zaak bleek, besloten we om dagelijks peneciline te gaan spuiten. Hier knapte mijn paard zienderogen van op.
Na een paar dagen kom ik op stal, en ik zag meteen dat er weer iets mis was. Mijn paard had waterige uitvloeing uit zijn neus en ogen, en bleek na temperaturen bijna 41 koorts te hebben. De DA kwam tot de diagnose van rhino, wat een week na het afnemen van de test werd bevestigd.
Toen kwam het leukste, onder het motto 'ik kan er niks aan doen dat jouw paard ziek is' werd mijn paard in een oud, adftands hok in qarantaine gezet, en hij keer er niet meer naar om. Voeren dus ook niet. Ik werk fulltime, en het is dus voor mij ook onmogelijk om mijn paard de zorg te geven die hij nodig heeft.
Na veel woorden mocht ik mijn paard overdag een paar uurtjes in een miniatuurpaddockje zetten, die bij de minste regenbui in een modderpoel veranderde. Maar hij mocht in elk geval, met zijn teveel aan energie uit zijn hok.
Ook was het stro daar van een zeer slechte kwaliteit, waar ik nu achter kwam omdat ik er zelf mee opstrooide. Hij gooide alleen een heel plak stro in een box, en dat noemt hij opstrooien. Ik besloot dus om zelf maar strooisel voor mijn paard te kopen, om zijn, nu zeer gevoelige luchtwegen te sparen.
Toen kwam hij ook met de mededeling dat ik niet zoveel hooi mocht pakken, en alleen maar het zaadhooi omdat hij niet uitkwam met het goede hooi. Op mijn mededeling dat er in zaadhooi te weinig voedingsstoffen zitten om een mager paard weer dik te krijgen, kwam hij met de mededeling dat ik dan maar meer brokken moest geven om hem dik te krijgen. Die brokken kocht ik inmiddels ook zelf, omdat ik mijn bommetje geen sportbrok wilde geven, en hij extra eiwit nodig had.
Al met al betaalde ik op het laatst 300 in de maand voor gebruik van een oud rothok, en een miniatuurpaddock zonder voer of zorg -:(- -:(- -:(- .
En nee, er valt met die idioot niet te praten 8)7

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:02

De juiste vraagstelling kan een hoop ellende voorkomen, evenals je eigen opmerkzaamheid. Niet klakkeloos geloven wat er gezegd wordt en vooral: laat de stalbaas praten en stel zelf alleen korte, open vragen. Goed recept ter voorkoming van ellende.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 00:45

Hi inoterry,
Jeetje wat érg allemaal zeg!
Maar je heb hoop ik toch wel e.a betere stal voor je paard gevonden?
Hopelijk is je paard er weer bovenop gekomen?

M'n oma zei altijd"je kunt iemand wél voor dekop kijken"
maar NIET in de krop!
Ts een gezegde maar helaas waar!!

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 01:03

HI ikke,
Er zit ook wél een deel waarheid in wat je schrijft..."maar"hoe kan je open vragen stellen?terwijl wij als "klant" daar NIET de gelegenheid voor krijgen?Sommigen pensionstallen zijn zéér ernstig beneden pijl..kijken niet in het belang van het paard/pony!
Maar in het belang van hun eigen knip!!

Mijn is geleerd dat "klant" altijd nog koning is!!

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 01:10

HI inge81,

Het is wél een goed idee van jouw"om met de deur in huis tevallen!"
Maar dan nog soms...bied het géén zekerheid tegen over de afspraken die er gemaakt zijn?
Je moet er écht geluk mee hebben om een goed stalling tevinden??!
Waar je goede service en waar voor je geld krijgt?!

Dat is net als een spelt in een hooiberg..

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:19

Het vervelende is dat de meeste pensionstallingen beginnen als een boerenbedrijf met bijv. koeien of varkens. Een aantal jaren geleden heeft de regering subsidies verstrekt aan deze bedrijven om o.a. de boterberg en het melkoverschot aan te pakken in Nederland. omdat in die tijd de paardensport enorm in opmars was, zijn een hoop boeren overgestapt naar pensionstalling, zonder enige kennis van paarden.

Het gevolg is dat een koeienboer ineens verstand van paarden moest hebben en dan ook nog een een heleboel verschillende soorten mensen op zijn erf kreeg. Recreatie-en wedstrijd ruiters met allemaal een eigen mening over hoe hun paard verzorgt dient te worden.
Daar komt bij dat paarden nou enmaal geen koeien zijn, anders reden we daar wel op, en die hebben toch een andere verzorging nodig als een stal vol melkkoeien.

Ik ben van mening dat, als iedere pensionstalhouder een simpel contractje zou maken met daarin de stalregels, voerschema's, rechten en plichten van beide partijen, het geheel een stuk duidelijker zou zijn. En een hoop teleurstelling en misstanden niet zouden plaatsvinden.

Helaas ruiken de meeste pensionhouders het grote geld, men begint meestal klein en dan is alles nog prima te overzien en te organiseren maar dan neemt de vraag naar stalling toe en krijgen ze dollartekens in hun ogen. En dan gaat het fout. De afspraken worden niet meer nagekomen, de verzorging gaat achteruit en degene die er uiteindelijk echt de dupe van zijn, zijn de paarden.

Ook ik heb mijn paarden altijd in pension gehad en ben uiteindelijk boos en teleurgesteld op zoek gegaan naar een wei met stalling voor mezelf. Gelukkig ook gevonden en ik doe nu alles zelf, heb met niemand wat te maken, en natuurlijk is het veel werk maar ik doe het met plezier omdat ik zie dat mijn paarden het nu zo ontzettend goed hebben en tevreden zijn. Voor mij nooit meer pensionstalling.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 01:41

Hi cinny1,

Je heb mijn helemaal gelijk...!
Zo gaat dat dan idd bij de "boertjes"
Vindt het altijd wél sneu voor de paarden...die zijn weer dedupé!
Gelukkig maar dat je ook wat voor je zelf heb gevonden!!
Dan hoef je ook niet meer naar die "pinokkio" verhalen aan tehoren...die ze toch niet nakomen?!
Eigenlijk zou je een zwartelijst moeten hebben?
D.m.v pensionstallen die wanprestatie's leveren en onbehoorlijk gedrag vertonen naar de klanten...na een waarschuwing?
I.v.m pensionhouder moet toch ook de gelegenheid krijgen..om zich teverbeteren!!
Blijven ze échter ernstig in gebreken...?
Dan op de zwartelijst zetten!!

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:02

Hoi teugeltje,

Zou een leuke zijn hahaha, ik weet er zo al een paar die meteen op de zwarte lijst zouden kunnen hahahah. Maar het trieste vind ik, dat het uiteindelijk de paarden zijn die er de dupe van zijn. En het rare is dat ik het op alle soorten pensionstallen tegenkom, ik geef op verschillende stallen les. En of het nou een goedkope of dure pensionstal is, die "boeren" krijgen op een gegeven moment allemaal de kolder in hun kop. Gaan belachelijke regels opstellen, komen ineens met veranderingen waar geen hond op zit te wachten of sterker nog (mij overkomen) veranderen voerschema's zonder jou als eigenaar in te lichten.

Dus het kwam erop neer dat mijn paarden per dag een kilo brok minder kregen, waar ik overigens wel voor betaalde, terwijl ze wel hard trainden. En ik me maar afvragen waarom ze ineens moeite hadden met het werk. Gek he zonder eten.... Ik denk dat je je wel kunt voorstellen dat ik hier op zijn zachtst gezegd, niet vrolijk van werd. Op het moment dat ik hierachter kwam ben ik verhaal gaan halen, waarom mijn paarden niet de brok kregen waar ik wel voor betaalde en kreeg als antwoord: de meesten hier voeren zoveel bij terwijl die paarden bijna niks doen en ze staan op het gras dus vind ik het niet meer nodig om ze die 2de kilo brok te voeren. Je begrijpt dat ik met dit antwoord niet echt blij was. En ik deze pensionstal houder nog maar eens op de afspraken gewezen heb die we hadden gemaakt toen ik mijn paarden daar neer zette. En dat ik geeist heb dat mijn paarden de brok kregen waar ik voor betaalde en dat hij anders mij de kilo brok per dag maar terug moest betalen. Dezelfde dag is hij weer de brok gaan voeren die hij behoorde te voeren.

En dit is nog maar 1 van de vele voorbeelden die ik kan geven maar dan wordt het wel een heeeel lang verhaal hahahaha

Ik realiseer me heel goed dat ik enorm geluk heb dat ik mijn eigen plekje heb en dat dit voor de meesten niet is weggelegd. Al is het maar in verband met de stad (dus beschikbare ruimte) waar je woont.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:29

teugeltje schreef:
HI ikke,
Er zit ook wél een deel waarheid in wat je schrijft..."maar"hoe kan je open vragen stellen?terwijl wij als "klant" daar NIET de gelegenheid voor krijgen?Sommigen pensionstallen zijn zéér ernstig beneden pijl..kijken niet in het belang van het paard/pony!
Maar in het belang van hun eigen knip!!

Mijn is geleerd dat "klant" altijd nog koning is!!

De klant is koning, de leverancier is keizer...........

Open vragen zijn vragen waarop geen antwoord "ja" of "nee" mogelijk is en ze beginnen vrijwel altijd met "waarom", "hoezo", "waarmee" en dat soort woorden.Als je als klant niet de mogelijkheid krijgt om dergelijke vragen te stellen, dan heb je op zo'n stal niks te zoeken.

Overigens heeft die klantonvriendelijkheid niks met koeienboeren te maken; er zijn bosjes paardenbedrijven die al langer bestaan dan de gemiddelde bokker en waar ik ook niet wil staan, al kreeg ik geld toe!
Aan de andere kant ken ik best wat koeienboeren waar het prima toeven is en die vaak beter begrijpen dan de eigenaar hoe het paard verzorgt dient te worden, maar ja, paardenvolk weet het altijd beter.........

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:39

Breek me de bek niet open, maar wat voor de een een ideale stal is is voor de ander een drama heb ik al gemerkt.
Mijn perfecte stal ligt helaas aan de andere kant van het land, dus daar kunnen we alleen de vakanties van genieten. Maar ooit.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:45

Vippie schreef:
Breek me de bek niet open, maar wat voor de een een ideale stal is is voor de ander een drama heb ik al gemerkt.
Mijn perfecte stal ligt helaas aan de andere kant van het land, dus daar kunnen we alleen de vakanties van genieten. Maar ooit.....

JIJ kiest ervoor om in die Rotterdamse klei te blijven zitten.........
Stalgenoot zat iets noordelijker en was die zompige polder spuigzat. Die is deze kant op gekomen en reist elke dag per trien naar z'n werk in Den Haag. Had ie tien jaar eerder moeten doen, heeft ie weleens gezegd.....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:50

Als JIJ dan even de huizenmarkt op de rit helpt dan wordt MIJN huis weer normaal van waarde en hoef IK niet met verlies te verkopen ;)
En als JIJ dan ook nog even voor werk zorgt voor 2 personen dan verhuis ik gister nog.

Als het allemaal zo makkelijk was hadden we er 5 jaar geleden al gewoond namelijk.

Overigens heb ik in Zwolle gewoond, gewerkt en gestudeerd en ging laatste half jaar met de trein op en neer van R'dam naar Zwolle (kamer al opgezegd), nou ik was toch heeeeeeeel blij dat ik toen geen paarden had in die periode, toen was de NS but maar nu........ No thanx :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:59

Zwolle - Rotterdam is een heel andere verbinding dan Arnhem - Rotterdam. Met een beetje handigheid heb je een prima verbinding, kwestie van de juiste woonplaats uitzoeken.

Ik hoorde laatst twee yuppen in de trein over een appartement in Amsterdam. Dat moest 320.000 euri's kosten! Er staat hier in de straat een huis te koop voor datzelfde bedrag, vrijstaand, 280m2 meter EIGEN grond en feitelijk betaal je dat huis te duur (280.000 zou een reelere vraagprijs zijn). Amsterdam CS per trein is een uur reizen.........

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:16

Ik kan je er een boek over schrijven, het is verschrikkelijk gesteld met de meeste stallen.
Ik rij nu bijna 30 kilometer enkel om bij mijn paarden te komen omdat bij mij in de buurt niet veel soeps te vinden is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:26

maak altijd een onaagekondigd bezoekje (ik heb me nog nooit aangekondigd om ergens te komen kijken maar afijn. Heb ook nooit prive gestaan, dan hoeft dat natuurlijk ook niet) en praat altijd met verschillende andere pensioners. Ga vervolgens op internet kijken wat je over de stal kunt vinden.
Als er dan nog niets verkeerd is gesproken over de stal dan zal het vast geen slechte stal zijn.
Zoek wel altijd eentje die tegemoet komt aan je eisen, anders werkt het natuurlijk niet. Dus als jouw paard niet teveel op stal mag staan, ga dan niet ergens staan waar ze 23/7 op stal staan, want dan krijg je jouw wensen natuurlijk nooit voor elkaar.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:38

Toen ik op mijn huidige pensionstal kwam was dat de eerste keer dat ik een contract moest tekenen, alle rechten en plichten staan er keurig in en ik heb nog niet meegemaakt dat dat er door de eigenaar contractbreuk is gepleegd. Het tegendeel is eerder waar, ze is altijd bereid te helpen en wat extra te doen voor mijn paarden.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:45

weet inmiddels ook dat een goede stal moeilijk te vinden is, op veel stallen wordt inderdaad van alles beloofd maar nooit nagekomen. Contract of niet het hangt toch uiteindelijk van de eigenaar af hoe het toegaat op een stal. Mijn ervaring is dat je toch een aantal keer onverwacht moet binnenlopen wil je enigszins beeld krijgen. Dan nog is het moeilijk inschatten en weet je het pas echt als je er staat met je paard. Helaas moest ik ook al eens verhuizen omdat er inderdaad meer beloofd was dan dat er nagekomen werd, het is ook een beetje mazzel hebben.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:48

Ook ik heb (helaas) ervaring met pensionstallen die er na een tijdje met de pet naar gaan gooien.

Gelukkig heb ik nu een pensionstal (eindelijk) waar het allemaal wel goed lijkt te gaan :j
We staat er nog niet super lang, maar met deze mensen valt tenminste te praten en deze mensen komen hun beloftes na.
Ook dit is eigenlijk een koeienboer, maar wel eentje met een groot hart voor paarden.
Het is op stal super geregeld waardoor de paarden absoluut niet lijden onder de koeien.
Alles is mogelijk, niks is teveel gevraagd en nadat ik één van mijn paarden vanaf vorige week op ander voer wilde hebben was dat ook geen enkel probleem om hem dit te geven.
Vorig weekend waren we met één van de paarden weg, gevraagd of ze mijn andere paard wat extra's wilde geven 's avonds en ook dat werd zonder problemen gedaan.

Moet er iets gebeuren bij de paarden, de weides of stallen qua bijvoorbeeld onderhoud, dan wordt dat altijd binnen een dag in orde gemaakt.
De paarden staan de hele dag buiten zoals beloofd!! (en dat blijkt toch vaak een groot struikelblok te zijn heb ik wel gemerkt op de andere stallen) en ook in de winter maakt het de eigenaar niet uit als er wat weides kapot gelopen worden.
Als de paarden maar buiten kunnen. Had de vorige staleigenaar dat ook maar gedaan, dan was Silence niet doodziek geworden afgelopen Januari.

Ook wordt er op deze stal tenminste gevoerd wat jij wil dat er gevoerd wordt.
Wegens lichte arbeid staan mijn paarden laag in het voer, maar ik heb een stal gehad waar gewoon het dubbele gevoerd werd ondanks meerdere malen hier wat van gezegd te hebben. Want tja, hij had meer nodig. Maar als hij dan wat aankomt wel op mij afgeven dat mijn paard toch wel erg dik aan het worden is.

Kortom, dit is voor mij in een kleine 5 jaar de eerste stal (en de 4e in totaal wegens inderdaad het barslecht nakomen van afspraken) waar het gaat zoals het hoort te gaan. Je wordt van alles op de hoogte gebracht, zelfs als de eigenaren uit eten gaan bijvoorbeeld en ze zullen zeker niet twijfelen om je te bellen als ze ergens geen goed gevoel over hebben. Heeft je paard iets grappigs of leuks gedaan die dag, krijg je ook altijd even een verslagje.
Dit is voor mij tot nu toe echt de perfecte stalling, ik hoop dan ook echt dat deze mensen hun afspraken na blijven komen, maar als ik zie hoe ze zich inzetten voor de paarden +:)+
Dan moet dat helemaal goedkomen.

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:00

stond op een manege met mijn paardje, hier dacht ik dat het allemaal goed geregeld was, maar helaas ik stond in half pensioen en moest zelf mijn stal doen, geen probleem dit doe ik toch liever zelf dan weet ik zeker dat het goed gebeurt. In het begin was het allemaal goed, maar het werd steeds beroerder, paard kreeg niet de aantal kilo's biks die die moest hebben of hij kreeg helemaa niks, het stro was van zeer slechte kwaliteit, en het hooi zat constant schimmel in, ook kreeg ze te weinig hooi, waardoor ze het hout in stal ging opeten. In de graspaddock waar ik gebruik van kon maken stond meer onkruid dan gras, het water dat er stond was soms te smerig om aan te pakken en dit dronk ze dan ook niet. En het melden bij de eigenaar had geen zin, want dan ging hij het een weekje weer goed doen en dan ging het weer mis. Nu sta ik dus bij een boer die omgeschakeld is van koeien naar paarden, en het is net een 5 sterren hotel, alles wordt super goed geregeld er hangt een hele goeie sfeer, de paarden staan overdag lekker buiten en krijgen genoeg en goed hooi en biks.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:13

Nadeel hier in de randstad is dat veel boeren het geld hebben geroken en van hun boerenbedrijf een semi-professionele pensionstal maken.

Als je de eerste keer langskomt kan alles, niets is een probleem en volgens de stalhouder is het nog betaalbaar ook. Na 'n paar maanden kom je er achter dat niets mag of krijg je te horen dat je het verkeerd begrepen hebt tijdens de rondleiding. De rekening valt meestal ook tegen aangezien je toch al aan de 300,- euro per maand zit. Heb genoeg voorbeelden van hoe het niet moet in de omgeving nadeel is alleen vindt maar iets waar het wel GOED is zonder dat je 400,- per maand hoeft te betalen.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:20

Jammer vind ik dat er altijd over die boertjes gesproken wordt terwijl in mijn ogen vaak de stallen die wel de papiertjes hebben en dus nooit boer zijn geweest je ook niet in moet vergissen. Daarbij vergis je ook niet in de klanten want die willen de regels ook nog wel eens uitrekken of doen alsof ze er verstand van hebben.

Zeuren dat paard voorop staat en dat gebeurt dan ook en dan naar een stal gaan waar dat niet het geval is..... schiet mij maar lek!

Dat de dieren goed verzorgd worden is waar het mij om gaat. Gezonde vrolijke dieren. Daarom zou ik nooit een stalling doen waar je brokken erbij in hebt regel maar lekker zelf ik gooi het wel in de bak!

Goed contact is belangrijk dat houd het gezellig wat niet wil zeggen dat zomaar alles kan!
Vind het triest als ik lees dat dieren de dupe zijn.