Trailer probleem HELP!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petra1837

Trailer probleem HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 10:50

Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleem, mijn paard wil slecht de trailer op...
Het is niet zo dat hij bang is of enorm moeilijk doet hij wordt gewooon onwijs sterk.
Het is een tijdje goed gegaan maar laatst op wedstrijd wilde hij niet weer in de trailer richting huis |(
We zijn 2 uren bezig geweest hebben hem uiteindelijk er wel opgekregen d.m.v de trailer bijna in de paardenstal te zetten zodat hij geen 1 kant op kan.

Wat doet mijn paard:
- soms loopt hij er zo op.
- Maar 9 van de 10 keer doet hij dit niet, mijn paard is een friese ruin van ongeveer 1.65m hij zet gewoon zijn gewicht in de strijd
of zoekt een gat dus bijvoorbeeld als er aan 1 zijkant van de trailer ruimte is dan wijkt hij hierheen en krijg je hem daar ook niet weg :S
Ik heb al zoveel geprobeerd met veel rust en geduld... heeft even gewerkt.
Met af en toe druk heeft ook even gewerkt.
Wie heeft een oplossing of weet iemand die hierin een training geeft die ook blijft werken????

cindybijl

Re: Trailer probleem HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:52

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:19

Red12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:45

Hallo
ik heb net ook een pony gekocht. Met het zelfde probleem. Hij ook een ruin. Begint te steigeren en opzij. Dat hoorde ik van de vorige eigenaar dan!.
Wat ik wil gaan doen is elke dag een stapje oefenen. En als ik hem er in heb geen fouten maken. wat ook helpt is elke keer het paard biks geven als ie in de trailer staat.Dan leert ie het leuk te vinden en snapt ie dat ie het goed doet.
Als mijn nieuwe pony al een stap op de laadklep zet ben ik al blij. Zulke kleine stapjes kun je proberen.

Anderen houden meer van snel der in. Het is net wat je wilt.
Meestal willen paarden er niet in op wedstrijden omdat ze dan bij hun soort genoten weg gaan. Misschien kun je dat oefenen.

Succes er mee ;) !

Red12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:52

Wat een leuke website die van moon :D

Lisaaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:08

Hallo,
M'n vriendin haar paard is ook zo een probleem paard. Hij is een ruin van 1m70 een kwpn. Hy ging ook voor geen geld op de vereld de trailer op. Alles geprobeert niks hielp. Tot er een vrouw kwam aangelopen. Je moet heb blind doeken en door de eigenaar (de persoon die hem vertrouwt) er op laten zetten. En toen ging het even stoef maar daarna ging hij ter derekt op. Maar denk er wel aan als hij er stoef afgaat ook blinddoeken voor je de laadklep open doet. (;

Lisa

petra1837

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 12:44

@Lipkje: Ik beloon mijn paard altijd als hij in de trailer staat ook als hij een stap vooruit op de trailer zet.
Wat mijn paard dus ook doet als hij eenmaal op de klep staat is zichzelf zo groot maken dat hij bijna met zijn hoofd bovenuit de trailer komt.
Het is zo frustrerend ook al weet ik dat boos worden niks opschiet.... hij weet gewoon dat hij sterk is... Als de zijkanten afgezet zijn loopt hij er wel sneller op want dan kan hij geen kant op... helaas is die mogelijkheid niet altijd op wedstrijd er.
Ik heb vanavond wedstrijd en ik hoop dat meneer er snel op gaat (op stal en weer terug naar huis).
Dit gedoe levert voor mij veel stress op met name als hij al zo doet op stal en dus nog op wedstrijd moeten.
Ik zal de websites bekijken:
Weet iemand nog een Helper die hier handig in is om dit mijn paard te trainen omgeving friesland en niet al te duur?

Sonnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:36

Die van mij wilde ook niet makkelijk de trailer op.
Wij hebben haar in het begin 'lierend' de trailer ingekregen. Uiteindelijk hoefden we alleen de longeerlijn maar aan haar halster vast te knopen en het was voldoende. En nu.... ze loopt zo mee :)
Uiteraard wel eerst onderzocht waarom ze niet wilden, etc. Veel op stap gaan en ook naar leuke dingen (bos, strand) helpt ook enorm... Succes!

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:43

eddy modde

Red12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:16

petra1837

Ik weet er wel iemand uit mijn dorp. Hij heeft al een aantal mensen geholpen daarmee en is niet duur. Hij heet. Tjeerd Schra van achternaam en heeft een groot paardenbedrijf hij woont in sondel.

Ja is inderdaad vervelend. Je zei als je hem afsluit beide kanten dan doet ie het wel!
Misschien dan 2 longeer lijnen aan elke kant.
Maar goed nooit boos worden. en belonen doe je ook. Volgens mij als je het een maand goed oefent. Dat ie het wel doet. vertrouw er in en wees geduldig!

groetjes! En success met de wedstrijd!