Wat te doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenpret

Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 00:17

Ik heb sinds een dag een verzorgpony, een shetlander. ze is 2 jaar oud. en de eigenaar vraagt me of ik wil helpen met het vertrouwen krijgen in mensen.

weten jullie wat ik kan doen om het vertrouwen te winnen?
Ze staat in een weide en staat dus eigenlijk nooit binnen met nog 6 paarden.

migomirre

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:23

Veel in het land spelen! gewoon aanwezig zijn. En haar nieuwsgierig maken, maar wel afwachtend blijven!
Zal zien dat je vanzelf contact met dr krijgt!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:29

ga zo vaak je kan lekker met een appeltje in de wei zitten. jonge paardjes worden meestal snel nieuwsgierig, al helemaal als de andere paarden ook komen kijken. als je haar zo langzaam aan laat weten dat je haar geen pijn zal doen, maar wat lekkers bij je hebt, zal ze het al gauw leuk vinden om bij je te komen. zachtjes praten, aaien en kriebelen, en als dat allemaal goed gaat, een keer meenemen om een beetje te wandelen aan het halster (is ze daar al aan gewend?), en wat te poetsen (niet teveel, ze staat de hele dag in de wei dus heeft haar haren en haarvet hard nodig).
ga lekker spelen en prutsen :D

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:33

wat tammy zegt , veel prutsen en poetsen en klieren , de rest komt vanzelf , als je maar geduld hebt.

Jillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:50

vaak er heen gaan niet meteen overal aanzitten maar haar eerst goed laten wennen!
Daarna er gewoon heeeel vaak heen gaan veel knuffelen poetsen spelen wandelen of wat dan ook!
Dan komt het vanzelf goed;)