kalmthoutse heide, militair domein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boshuisje

kalmthoutse heide, militair domein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:31

Hoi allemaal,

Ik ben nu al een beetje bekend met de kalmthoutse heide maar op 1 plek ben ik nog
niet geweest en dat is het militair domein.
Ik had van horen zeggen dat je hier officieel niet mag rijden.
En aangezien iets niet mag heb ik het toch gedaan, lekker spannend... zover ik het durfde zeg maar.

Op een gegeven moment ben ik een hobbelig paadje ingegaan met daarnaast prikkeldraad, naast het
preiveld en als je dat paadje uit bent gehobbeld dan kom je op een grote zandvlakte uit met
activiteiten van bulldozers. Wat ze daar aan het doen zijn weet ik niet maar ik had wel zoiets van... weg
wezen hier. Beter kan ik het niet uitleggen want er zijn geen herkenningspunten.

Ondanks ik toch wel paardensporen zag is mijn vraag aan jullie of er meer mensen zijn die hier
rijden en of er veel boswachters zijn die daar op de loer liggen.
Als je deze zandvlakte overbent krijg je dan het militair domein? Of is het nog verder rijden?

Liene

Re: kalmthoutse heide, militair domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:40

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:38

CriolloJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:26

Hey,

Voor zover ik weet zat je op het gedeelte van Grenspark de Zoom in Ossendrecht.
Ik rij daar ook regelmatig. Op de grote zandvlakte zijn er ook paden tussendoor.
Zolang je op die paden blijft mag je er rijden, echt ruiterpaden zijn er in dat gedeelte niet.
De stukken bos met enkel kleine paadjes mag je niet in, maar daar staat dan ook meestal (hangt aan een boom) een verbodsteken voor paarden.
Maar heb daar nog nooit een boswachter tegen gekomen.
Als je de grote vlakte over rijd kom je aan de grote baan van Putte naar Ossendrecht, en als je die oversteekt in Zandvliet. van daaruit vertrek ik meestal.

Groetjes

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:34

CriolloJan schreef:
Hey,

Voor zover ik weet zat je op het gedeelte van Grenspark de Zoom in Ossendrecht.
Ik rij daar ook regelmatig. Op de grote zandvlakte zijn er ook paden tussendoor.
Zolang je op die paden blijft mag je er rijden, echt ruiterpaden zijn er in dat gedeelte niet.
De stukken bos met enkel kleine paadjes mag je niet in, maar daar staat dan ook meestal (hangt aan een boom) een verbodsteken voor paarden.
Maar heb daar nog nooit een boswachter tegen gekomen.
Als je de grote vlakte over rijd kom je aan de grote baan van Putte naar Ossendrecht, en als je die oversteekt in Zandvliet. van daaruit vertrek ik meestal.

Groetjes

Ok thanx, dan weet ik in ieder geval wat meer.
Ga het van de week uitproberen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:05

die vlakte waarover je het hebt is het gebied waarin een project wordt uitgevoerd vermoed ik
natuurbeheer/herstel. Als je hier meer over wil weten mag je me pb sturen.
Op het nederlands deel daar mag je officieel inderdaad niet rijden, maar het wordt gedoogd. Wij hebben hierover nog lopen discussieren een paar weken terug.
Ik loop stage bij de overkoepelende organisatie van het gebied. Vragen mag je dus ook bij mij neerleggen, want die kan ik doorspelen :)